Téma: Bizalom

9/10
efes 2013 máj. 31. - 14:09:46 9/10
(24/44)
Igen, szerintem is nála errõl lehetett szó: hagyták rendezni. Az mindenesetre, hátborzongató, fõleg, így utólag, mennyire alaposan kibeszélte ezeket a dolgokat filmjeiben. Szinte minden filmje errõl szól, ennek az ember kontra hatalom-viszonynak a különbözõ aspektusairól.
vino-et-veritas 2013 máj. 31. - 10:29:18
(23/44)
rendezhetett a folyamatosan = rendezhetett volna folyamatosan
vino-et-veritas 2013 máj. 31. - 10:27:22
(22/44)
OFF

Én is inkább ezt éreztem ki belõle, de tényleg jobb pontosítani, nehogy nagyon félreérthetõ legyen.

A többivel is nagyjából egyetértek.
simaresz 2013 máj. 31. - 10:16:07
(21/44)
Érdekes volt számomra olvasni a hozzászólásokat a filmhez, bevallom õszintén, hogy háttérismeretek nélkül (is) nagyon megfogott a film, teljesen lekötött, felzaklatott és reggel is a filmmel ébredtem. Azt hiszem, hogy ezt hívják katarzisnak és ez az, amikor egy mûalkotás mûködik. És ettõl zseniális egy alkotó, hogy ezt létre tudja hozni.
*****SPOILER*****
Az utolsó jelenet, amikor János rohangál fel alá a sorban és hívja Bíró Jánosnét, nekem annyira szívbemarkolóan az elszalasztott lehetõség(ek) felismerését jelentette, amikor akkor jössz rá valamire, amikor már túl késõ. Még most is a fülemben cseng : Bíró Jánosné.
perry 2013 máj. 31. - 10:01:13
(20/44)
OFF

Félreérthetõ voltam, csak azt akartam érzékeltetni, hogy az irodalmi munkássága különösen Nyírõnek számomra értéket képvisel, Albertre kár szót vesztegetni.
Ezzel szemben mindkettõ fasiszta ideológiáját mélységesen megvetem és igazad van, nem állítható párhuzamba Szabó Istvánnl.
vino-et-veritas 2013 máj. 31. - 09:23:04
(19/44)
A filmrõl leírták, ami szükséges.

Még talán annyi, hogy Szabó "tettei" ellenére vagy éppen az azért való "vezeklés" miatt forgatott olyan alkotásokat, amivel talán megpróbálta "kárpótolni" az ezekrõl mit sem tudó közönséget! A közel 30 év alatt rendezhetett a folyamatosan talpnyaló kurzusfilmeket is, de nem ezt az utat választotta.
Pont az a diktatúrák egyik legnagyobb szönyûsége, hogy egy idõ után, valamilyen módon, szinte mindenki együttmûködik a rendszerrel. Ha "kenény" a diktatúra, akkor erõszakkal kényszerít, ha "puha", akkor meg a társadalmat átszövõ rendszerével, ahol nagyon is "színes a paletta", hogyan tudnak "megvenni" (a korrupciótól az ideológián keresztül a beszervezésig).
S ennek egyik kérdése ("bizalom"), amirõl a film is szól...

OFF
Nem a vita kedvéért (mert nem itt a helye), de megjegyzendõ, hogy Nyírõ és Wass helyzete egészen más volt, mert õk a saját "rendszerünkön" belül nem álltak közvetlenül diktatórikus kényszer alatt, sõt, inkább maguk is "cselekvõképesek" voltak (pl. Nyírõ), s leginkább saját akaratuk alapján döntöttek arról, mit tesznek...
1/10
stenmore 2013 máj. 30. - 22:46:59 1/10
(18/44)
Baromi régen láttam ,akkor nem tünt egy nagy durranásnak.
10/10
4427 2013 máj. 30. - 22:37:28 10/10
(17/44)
Akinek olyan érthetetlen, pláne, megbocsáthatatlan az ifjú Szabó István cselekedete, annak javaslom, hogy bátorság próbaként holnap olvasson be a fõnökének (ha van munkahelye egyáltalán)!
xorfrion 2013 máj. 30. - 20:37:27
(16/44)
A válasz egyértelmûen Igen.
És pontosan ezen gyönyörû film alapján lehet megpróbálnunk elrendezni magunkban azt a tételt, hogy ne általában az embert, hanem annak a konkrét cselekedeteit nézzük.
Elismerem, hogy ez sokszor nagyon nehéz, de jobb vigyáznunk az ítélkezéssel, mert gyakran magunkra száll vissza.

Szerintem egyébként ez a legjobb filmje. A színészek - különösen Bánsági Ildikó - csodálatosak.
perry 2013 máj. 30. - 20:35:39
(15/44)
Baromira könnyû hõscincérnek lenni úgy, hogy semmi kényszerítõ erõ sincs számodra egy ilyen helyzet megítélésében.
Ilyen alapon Vass Albertet vagy Nyírõt is nyugodtan lehet fasisztázni és a szemétbe dobni a munkásságát.
Felfordul a gyomrom félmûvelt és mindent összemosó típusú értékítéletet közvetítõ embereken.
Félre értés ne essék nem Szabó Istvánt mentegetem , ez nem az én tisztem, de abban bizonyos vagyok , hogy nem önként és dalolva vállalta fel. Nagyon jól tudom hogyan mûködik nem voltunk hõsök, de amatõr színházi csoportunkat is megfigyelés alatt tartották, ráadásul egyetlen külföldi meghívásra sem jutottunk ki.
Baromira kíváncsi lennék arra ha valamit rád akarnának oktrojálni miképpen viselkednél?
Hõsnek lenni béke idõben nagyon nagy fegyvertény, erkölcsi piadesztát alkotni kényszerítés nélkül kitûnõ, egy ember teljes munkásságát megkérdõjelezni viszont beszûkült látásmódra vall.
A Bizalom pedig III./III ide vagy oda a másik elfogadásának hiányáról arról a gyanakvásról és az ezek által felhúzott falakról amit akkor húzunk magunk köré ha már ért olyan csapás mint Jánost akit szerelme árult el.
A bizalom így törik meg és így válik gyanakvássá, bontakozik ki két ember drámája míg a háttérben a háború tombol.
Dzsonikes 2013 máj. 30. - 18:29:08
(14/44)
Aki a Kádár rendszerben besúgóként mûködött ( jelesül, többek közt a szóban forgó film rendezõje SZ.I. ) annak az embernek akár egyetlen szava is, hiteles lehet?
10/10
4427 2013 máj. 30. - 17:26:03 10/10
(13/44)
"Az biztos, hogy Szabó István elsõ három filmjében benne van."
Ha nem.....az elsõ!
olahmiki1959 2013 máj. 30. - 05:44:45
(12/44)
Nagyon jelentõs film, Bánsági Ildikó és Andorai Péter csodálatos színészi játékával, és meglehetõsen ritkán bukkan fel.

Egészen mostanáig azt hittem, hogy fekete-fehér a film, és teljesen meglepõdtem, amikor most kiderült, hogy színes.
Ezek szerint vagy nagyon régen adhatta le a tv, vagy pedig elkerülte a figyelmemet.
1984 óta van színes tévénk, és én eddig csak fekete-fehérben láttam ezt a kitûnõ filmet.

Az biztos, hogy Szabó István elsõ három filmjében benne van.
Tyrannosaurus/velo/Rex 2011 máj. 15. - 00:02:35
(11/44)
Láttam régen a filmet és nagyon jó filmként maradt meg az emlékezetemben. Nem tudtam, hogy Szabó István rendezte. Jobban tetszett bármelyik más filmjénél. Ezzel a filmmel nem akart megfelelni bizonyos elvárásoknak.
A Kishonti Ildikó által megformált karakter nagyon meglepett, hogy egyáltalán mert Szabó István egy ilyen figurát szerepeltetni a filmjében. Aki látta és jól emlékszik, az pontosan tudja, mire gondolok, amikor a film végén *SPOILER diadalittasan, telve bosszúvággyal vonul Kishonti.
Ma már valószínûleg nem merne ilyen õszinte lenni Szabó.
Lbándi 2008 jún. 29. - 13:56:04
(10/44)
Kötelezõ.
Lipi72 2008 jún. 29. - 10:06:24
(9/44)
Csodálatos film a félelemben, magányosságban, bizalmatlanságban vergõdõ emberi lélekrõl, melyet a legnagyobb kilátástalanság és reménytelenség mindinkább a másik karjába taszít, kapaszkodva abban. Sok film bemutatta már a történelmet, a kort, de szinte egyedülálló abban, hogy ez a film kizárólagosan az emberi érzelmeket vetíti elénk. Lassú folyású, lenyûgözõ alkotás.
9/10
efes 2008 febr. 28. - 12:14:00 9/10 Előzmény magic
(8/44)
bocs, igazad van, értem mit akarsz mondani, de a sorrenddel van egy kis baj:
bizalom 1980
mephisto 1981
redl ezredes 1985
hanussen 1988
GNandi 2008 febr. 26. - 21:34:29
(7/44)
éreztem hogy ez e vége. vagyis ez igy volt hatásos de nem hatás vadász, csak ez igy nem volt korrekt, hogy vegyél új bizbaszt rögtön a filmn után. de ez a fogyasztói társadalmunk. ennyi. ezért enm nlzek tvt. deazért a film nagyon jó, eddig fiatal korom miatt nem voltam járatos Szabó István mukásságában, de egyre jobban tetszik. nagyon jó korkép volt ez a film az emebrek érzésein keresztül.
magic 2008 febr. 26. - 21:20:38
(6/44)
Ez a vége ugyan, de sokkal sikoltobban hosszabbnak tûnt "abban az idõben", azaz sötét, csendes moziban, együtt lélegzõ emberekkel. Én már felkészülök, s a távirányító gombján az ujjam, hang kikapcs. bruu, nagyon dühítõ, együttérzek!!!
magic 2008 febr. 26. - 21:15:37 Előzmény efes
(5/44)
Igen, igen, ez a film Oscar jelölést kapott, akkor még legalább a jelölésig eljutottak az igazán értékes filmek is. S ha a Redl ezredes nem volna, kijelenthetném - persze csakis magánvéleményként - hogy Szabó István legjobb filmje. De ott van a Redl és hátborzongatóan jó film, s innen már egyenes út volt a Mephisto igazi oscarjához. Így is jó.