offtopic
fáklyás menet 2013 szept. 30. - 20:48:31 Előzmény boom46
(5/5)
De meghalni se olyan nehéz közben, fõleg, ha elsõként lõnek ki valakit. Persze tényleg nem olyan lényeges már nekünk, hogy hogyan hívták az elsõ embert aki az ûrbe jutott.
boom46 2012 nov. 25. - 13:04:29 Előzmény Kozutas
(4/5)
Kamu.
Nem olyan nehéz túlélni egy kilövést, csak nyomást elviselni bíró öltözék kell (a vadászpilótáknak is az van), meg elég oxigén.

Amúgy meg ki nem szarja le. A tény fontos hogy fel tudunk menni az ûrbe. És az kétségtelen.
offtopic
fáklyás menet 2012 nov. 25. - 10:54:54 Előzmény Kozutas
(3/5)
Nemere István könyvet írt errõl, '90 után jelent meg.
Kozutas 2012 máj. 11. - 18:24:26
(2/5)
Több helyrõl hallottam, nem akarom elhinni, hogy Gagarin elõtt ment fel valaki, csak nem élte túl. Tudtok errõl valamit ?
Ford Mustang 2011 okt. 05. - 20:52:09
(1/5)
Jurij Alekszejevics Gagarin (1934. március 9. – 1968. március 27.) az elsõ ember a világûrben – a Vosztok–1 ûrhajóval indult '61 április 12-én, Bajkonurból. Ezzel az emberes ûrrepülések terén is megelõzték a szovjetek az amerikaiakat. Gagarin késõbb már nem hajtott végre több ûrrepülést. '68-ban halt meg egy repülõgép-balesetben.
Jurij Gagarin '34 március 9-én született a Moszkvától nyugatra fekvõ Klusino faluban. Szülei egy termelõszövetkezetben dolgoztak, de mindketten képzettek voltak – édesanyja sokat olvasott, édesapja pedig bútorasztalos volt. Jurij a család harmadik gyermeke volt. Nõvérei segítettek a nevelésében, amíg szülei dolgoztak. Milliókhoz hasonlóan a Gagarin család is megszenvedte a II. világháború kemény éveit. Két nõvérét és egy fivérét kényszermunkára hurcolták Németországba, ahonnan a háború után épségben visszatértek. Gagarint a tanárai intelligens és szorgalmas tanulóként jellemezték.
Miután '51-ben öntõmunkási képzést kapott, továbbtanult a szaratovi mûszaki fõiskolában. Ott töltött évei alatt csatlakozott az Aeroklubhoz és '55-ben letette a könnyûgépes pilótavizsgát. Ugyanebben az évben felvételt nyert az orenburgi repülõsiskolába. '57-ben sikeresen letette a pilótavizsgát a MiG-15-re. Ugyancsak '57-ben megismerkedett késõbbi feleségével, Valentyina Gorjacsevával, akitõl két lánya született. Végzése után a luosztari légibázison teljesített szolgálatot egészen '59-ig.