8/10
Jocpappa 2022 aug. 22. - 13:55:18 8/10
(20/20)
Hithcock egy zseni.
Nem ez a filmje tetszett a legjobban, de ez is oda-vissza veri a mai filmek 90%-át!
Külön érdekesség az akkori korba és korszellembe betekintést nyerni. Király lehetett egész nap inni és bagózni.
10/10
márk740909 2022 jan. 06. - 22:07:12 10/10
(19/20)
Aki szereti Hitchcock-ot,jó kis film....
Traxler 2016 aug. 17. - 00:07:48
(18/20)
Az elsõ Columbo film, zseniális a Mestertõl. Igazi top krimi, kár lenne kihagyni.
vargasándorgyõr1979 2014 ápr. 12. - 21:52:31
(17/20)
Igen Agatha Christie,Sherlock Holmes vagy Columbo szintû krimi.Grace Kelly is jó benne.
Traxler 2013 dec. 31. - 16:19:24
(16/20)
Hatalmas film, õs-Columbo :) A Hitchcock életmû egyik gyöngyszeme. Krimirajongóknak egyenesen kötelezõ, nem lehet kihagyni. 10/10. Zseniális, bár a Mester miatt kicsit elfogult vagyok... :)
no0075 2012 szept. 27. - 22:00:31
(15/20)
Izgalmas klasszikus.
acidphase 2012 szept. 08. - 21:33:17 Előzmény orgyen
(14/20)
csak azt nem hitch rendezte :P
orgyen 2012 aug. 25. - 01:32:57 Előzmény acidphase
(13/20)
+ gázláng.

ezt is erdemes:)
malevil 2012 márc. 12. - 00:18:51 Előzmény mérlegelõ
(12/20)
Sokan szídják a kommentekben a Hollywoodi újrafeldolgozát és nem véletlenül, de szerintem annak is volt elõnye. Viggo Mortensen szerintem zseniális volt a rovott múltú szeretõ szerepében. Az a jelenet, amikor totál kiborulva próbálja letisztítani az összekent képet, mert azt hiszi, meghalt a csaj... Hát bennem mély nyomokat hagyott. Az õ alakítása miatt szerintem megérte a remake.
9/10
olahmiki1959 2012 márc. 11. - 19:48:06 9/10
(11/20)
Hitchcock rengeteg jó filmet, és néhány igazi "nagy filmet" rendezett, a filmkritikusok ostobaságára jellemzõ, hogy úgy tudom, rendezõi Oscart soha nem kapott. Számomra a filmjei közül a legelsõ a Psycho, amely mára már filmtörténeti jelentõségû kultuszfilmmé vált, többek között Anthony Perkins zseniális alakításának köszönhetõen.
A mai napig utolérhetetlen az a jelenet, amikor a lány lemegy a pincébe, és megfordítja a neki háttal álló székben ülõ öregasszonyt, és kiderül hogy a székben, parókában egy mumifikálódott holttest ül, vicsorgó koponyával, sötét, üresen tátongó szemüregekkel.
Rengetegszer láttam már a filmet, de ennél a jelenetnél mindig megborzongok.
Valaki kérdezte, hogy mit érdemes megnézni Hitchcocktól, sok mindent fel is soroltatok. Itt nem lett megemlítve, de a Madarak is nagyon jó, rengeteg utána következõ horrorfilm ennek a köpenyébõl bújt elõ, sok jelenetét mai számítógépes technikával sem lehetne jobban megcsinálni.
Aztán ott van a Rebecca, amely nálunk A Manderley-ház asszonya címmel futott, fõleg a színészi játék miatt kiemelkedõ, a Frenzy, ami egy londoni sorozatgyilkosról szól, nagyon izgalmasan, aztán a Mentõcsónak, amely hajótöröttek feszültséggel teli története, hirtelen ezek jutottak még eszembe.
kolombi2 2011 máj. 01. - 01:10:07 Előzmény okita
(10/20)
kotelet lattam ,de nem emlekszem ra :D

majd ujranezem...

de hatso ablakot imadtam
acidphase 2010 dec. 28. - 10:45:12
(9/20)
+ eszak-eszaknyugat, forgoszel, idegenek a vonaton, rebecca.

ezeket is erdemes:)
99x 2010 nov. 18. - 08:44:42
(8/20)
Hátsó Ablak, A gyanú árnyékában, Marnie, Psycho, Szabotõr
okita 2010 nov. 17. - 21:43:20
(7/20)
Szerintem A kötél c. filmet nézd meg, szenzációs!
Koalanyuszi 2010 nov. 17. - 15:27:17
(6/20)
Szerintem a Szédülést (Vertigo - 1958) mindenképp' nézd meg. Nekem az tetszik a legjobban. Kultikussá is vált.
csabaga 2009 jún. 03. - 15:59:03
(5/20)
Spoiler!

Sok a logikátlanság...
Ellopják mindenét,hogyan jut be a lakásába,míg a férje vissza nem juttatja a holmiját?
Nem kellett volna legalább zárat cserélni?
Ha elvesztette a táskáját és ezt el is hiszik neki,akkor elméletileg lehetne több kulcs is...
A "zseniális" rendõr elfelejti megnézni,egyáltalán a kulcsával beengedhette-e az állítólagos áldozatát.
8/10
smileatesz 2008 máj. 05. - 01:32:08 8/10
(4/20)
***SPOILER***
Izgalmas, összetett logikájú film, nem elég egyszer megnézni, a lakáskulcsoknak van nagy szerepe a férj leleplezésében. Sejthetõ volt, hogy valami hiba fog csúszni a férj tervébe. Elõször a karórára gondoltam, amely megállt és így késõbb tudott telefonálni a férj, de a gyilkosságot egy asztalon hagyott olló hiúsította meg, ennek köszönheti a filmben szereplõ feleség, hogy életben maradt. Nagyon agyafúrt tervet eszelt ki a felügyelõ a férj leleplezésére, a feleség felmentésére, akit gyilkossággal vádoltak, holott csak védte az életét. Pancser volt a férj a terv kigondolásánál.
9/10
mérlegelõ 2008 ápr. 05. - 16:54:38 9/10 Előzmény verdeleth
(3/20)
"Legkiemelkedõbb" Hitchcock-film csak egyetlenegy lehet - ezt azonban nyugodtan a legelsõ kategóriában emlegethetjük: zenei hasonlattal élve kitûnõ kamarakompozíció, ráadásul remek színészi alakításokkal! Sajnos utolérte a "remake"-végzet, és "Tökéletes gyilkosság" címen egy zárójelbe tehetõ Hollywood-opus született M.Douglas /rutinból "keni" a férjfigurát, mint oly sokszor sok mindent/ és G. Paltrow /kényelmetlenül mesterkélt, mint majdnem mindig.../ bevonásával... A nyomozót alakító D.Suchet pedig, hiába nem Poirot-ra veszi a figurát, mégiscsak arra asszociálunk... A történet pedig, noha kap még egy-két csdavart, korántsem olyan feszült, vibráló - egyszerûen hidegen hagy...
Éljen Hitchcock!
verdeleth 2007 aug. 23. - 03:17:40
(2/20)
tényleg nem a legkiemelkedõbb Hitchcock alkotás, de én az erõsebb filmjeihez sorolom, igazán izgalmas volt
[: Azuroo andrew :] 2006 ápr. 15. - 00:33:17
(1/20)
Az angol rendezõ 1953-ban egy a Broadway-n nagy sikerrel játszott Frederick Knott színdarabot választott megfilmesítésül, melynek jogait ekkoriban vásárolta meg a Warner Bro. A forgatókönyvet a színdarab szerzõje Knott, és maga Hitchcock írták. A forgatás mindösszesen 30 napig tartott. További érdekesség hogy a filmet 3D-s polaroid nyersanyagra rögzítették.

A színpadon jól mûködõ darabok feldolgozásával ekkor már volt tapasztalata a rendezõnek, az 1948-as Kötél pályafutásának egyik legjobb filmje lett. (a 1952-es Meggyónom ugyancsak színmû feldolgozás volt)
És a tapasztalat mellett határozott elképzelését továbbra is tartotta, miszerint nem szabad túlságos felduzzasztani a színpadi mûhöz képest a cselekményt, az eredeti helyszínen kívül játszódó szekvenciákat lehetõleg kerülni kell, mivel az eredeti darab igazi értéke is az egy térben történõ események koncentráltságából adódik. Éppen ezért nem mutat képeket késõbb a tárgyaló teremben lezajló eseményrõl, helyette csupán látomás szerû képeket használ, mellyel végül is tudatja a nézõvel mi is történik a nõvel; s így mégsem lép ki a film fõ helyszínérõl – a nappaliból. (Hitchcocknak még arra is volt gondja, hogy valódi deszkapadlót rakasson le, így azok jellegzetes teátrális hatást keltenek, mikor lépkedtek rajtuk a szereplõk)

Hitchcock saját filmjei közül egyébként nem tartotta túl nagyra a Dial M for Murder-t, valamelyest rutin munkának tekintette hogy egy amúgy már jól mûködõ színpadi mûvet mondjon el és mutasson be a filmnyelv eszközeivel.

Pedig a Gyilkosság telefonhívásra egyértelmûen Hitch legjobb mûvei között említendõ. Az elejétõl fogva kiválóan építkezik a dialógokkal (azok nyelvezete a szinkronban is jól sikerült) – Spoiler: az egyenesen bravúros, ahogy az eleinte ismeretlen felek eljutnak a beszélgetés során a bérgyilkolás és megzsarolás holtpontjáig.
Persze tipikus suspense szcénában sem szenved hiányt a film : nem akár milyen a lebegtetés a telefonhívásra várva ( +mivel a férj, Tony kis híján nem is jut készülékhez) mikor a bérgyilkosunk már éppen távozna s hirtelen, megcsörren a telefon. Vagy mikor a kellõ pillanatra vár hogy Grace Kelly letegye a kagylót…

Kiválóan építkezõ dramaturgia, jól megírt dialógok; a Knott-i színpadi mû erényeit, koncentráltságát megõrzõ filmes adaptáció

(10 / 9,5)