Téma: Konklávé

FilmExpert dec. 19. 01:47:17
(23/23)
Szokásos katolikus egyházkritika egy kis genderlobbyval megfűszerezve.
Csak a másik hasonló woke film, az Emilia Perez lesz rá veszélyes a díjátadókon.
1/10
Norhytm dec. 01. 23:36:57 1/10
(22/23)
Ha valakinek nagyon szeretnék ártani, ezt ajánlanám neki megnézésre...
2/10
Sweet-But-Psycho nov. 24. 21:02:36 2/10
(21/23)
Megannyi érvet sorakoztathatnék, hogy miért tartom ezt a filmet az elmúlt évek egyik leghamisabb, legmanipulatívabb, leginkább álságos alkotásának. Ehelyett azonban inkább a nyájas közönségre bízom a véleményalkotást. Nyilván sokaknak tetszik. Ezzel számoltak a készítői is. Nem meglepő. Csak elkeserítő. De senkit sem kívánok meggyőzni...
1/10
beveri Hills nov. 24. 17:32:42 1/10
(20/23)
1/10
1/10
beveri Hills nov. 24. 17:29:42 1/10
(19/23)
Johanna nőpápa középkori sztorija kutyaf..... volt ehhez a gender promóhoz képest. Garantált is a zoszkár.
1/10
beveri Hills nov. 24. 17:24:45 1/10
(18/23)
A genderlobbi újabb kommunikációs sikere. Kár, hogy Fiennes is hozzáadta a maga derekát... :-(
Oriental Moon nov. 23. 20:21:40
(17/23)
Számomra ez csemege volt! Nagyon jó forgatókönyv, zseniális rendezés, kiváló színészek. Néhol irónikus, tele apró, kizökkentő snittekkel, amik tűpontosan ott vannak, ahol kell, és nem többek 1 másodpercnél. Fantasztikus. Imádtam. Tetszik, hogy bár úgy tűnik, de mégsem foglal állást sem a modern, sem az ortodox felfogás között, és ide-oda csavarja a történetet, de mégis előrevetít egy abszurd jövőképet. Szarkasztikus. Nekem nagyon megérte megnéznem!
9/10
OneMan1 nov. 23. 20:02:48 9/10
(16/23)
Nagyon jó film, betekintést enged a pápaválasztás folyamatába, 1 percet sem lehetett unatkozni rajta.
Raplh Fiennes alakítása szenzációs! Azt látni kell, amit ebben a filmben alakít!
Aki a G. I. JOE kommandót szereti, az ne nézze meg ezt a filmet!
4/10
agathasirmio nov. 21. 16:10:42 4/10
(15/23)
Ez egy érdekes témákról szóló film, jók a színészek, megvolt a büdzsé, megvolt az akarás, de a történet nincs igazán jól megírva és ahogy olvasom, a film alapjául szolgáló könyv is pont ugyanezektől a bajoktól szenvedett.

A fő probléma, hogy nincsen íve sem a karaktereknek, sem a történetnek.
A valódi személyiségükről elég keveset tudunk meg, legtöbbször csak Fiennes arcát látjuk kétarasznyi távból fotózva, ahogy Nick Cage módra szenved a feje. A fordulatok pedig nem a "hú, akkor ez utalt korábban erre, Wow" módon működnek, hanem a "nyeh, várható volt már" szinten. És ami még rosszabb: sok fordulat totálisan a semmiből jön, mintha csak kifogyott volna az ötletekből az író. Karakterek, információk ugranak elő a semmiből. Sőt, sokszor sablonos, buta és hatásvadász az egész.

A zenével ugyanez a probléma. Jó zene. De a filmet nem támogatja meg. Olyan, mint a Dűne vagy a Tenet zenéje, csak vonósokra átültetve. Feleslegesen túl van tolva, non-stop zúg a fülünkben a feszültség, ami emiatt tompává tesz és zajjá válik. A feszültségépítéshez dinamika kell, nem konstans zaj.

Szépen fotózott film és Tucci, Lithgow, Fiennes korunk színészóriásai ... de mégis le kell pontoznom, mert átverve érzem magam.

Nézd meg, ha jó színészekkel akarsz egy NCIS Vatikán nyolcadik évad ötödik epizódot nézni. Ha érzékeny vagy a jó történetre, inkább nézd meg újra a Spotlightot vagy a Young Pope-ot.
8/10
Kovács B. nov. 19. 19:59:38 8/10
(14/23)
Ez egy jó film. Persze más közönségnek készült, mint például egy G2, lassabb, csendesebbek a konfliktusok és persze egyik szereplő sem akcióhős (sem gladiátor.) Ralph Fiennes olyan sokféle karaktert tud nagyon jól játszani, de a kardcsörgetés kevesebb, szóval azok nézzék, akiknek készült. (Nem nagyközönség film.)
9/10
Bill Shut nov. 18. 23:35:25 9/10 Előzmény Bill Shut
(13/23)
Helyesbítek: egy icipici pirotechnika azért van benne. Ez a második teaser. :)
9/10
Bill Shut nov. 18. 23:29:45 9/10
(12/23)
Teljesen véletlenszerűen ültem be rá, nem vártam tőle semmit, így meg is hökkentem, mennyire jó film. Már ki voltam egy ilyenre éhezve, az utóbbi évek legjobbja, legalábbis amit látni volt szerencsém.
Pedig kifejezetten olcsó, relatív kevés szereplős, és nélkülöz minden különösebb filmtechnikai bravúrt, semmi akció, semmi CGI vagy pirotechnika. Helyette inkább van mondanivalója, bátran mer eltérni a manapság szokásos kliséktől és divatirányzatoktól, és ez a bátorság kifizetődik, nagyon is. (OK, némi kötelező LMBTQ-woke érzékenyítés azért jutott ebbe is, de az is nagyon kulturált, humánus, és legfőképpen a történetbe és mondanivalóba szervesen illeszkedő módon.) Már-már majdnem egy művészfilm, Hollywoodból... :)
Az operatőri munka, a díszletek, a színészi játék, a történet és a rendezés is tetszett és el volt találva, ami ritka együttállás. Csipetnyivel több sötét krimi még nem ártott volna bele de hát ne legyünk telhetetlenek. :)
Ha eleged van már az agyatlan és fantáziátlan filmekből, nézd meg ezt, és nem fogod megbánni - ez végre egy remek alkotás a Vatikán kulisszái mögül az intrikákról, emberi gyarlóságról, esendőségről és bűnről, a hatalom természetéről és a Jóisten kifürkészhetetlen szándékairól. Csak egy idézet a filmből, teaser gyanánt... :)
"Az ambíció a szentség parazitája. A hatalom csak azok kezébe való, akik nem sóvárognak utána!"
perry nov. 16. 12:29:06
(11/23)
- Csodálkoztam is a magas pontszámokon főleg imdb-n. Most már értem. - írja egy kedves vélemény formázó. Minek utána elgondolkodtam a minősítés tipikus esete foroghat-e fenn? Vagy csak úgy simánszki
rosszallását fejezte ki.
Az tény, pápás filmekkel el vagyunk látva ha ide számítjuk a vatikáni bűnügyeket mint a A két pápa (2019) -megjegyzem ezek a szerepek megtalálják a zseniális színészeket, hogy aztán szárnyaljanak a filmekben.
Aztán meg ottvan mikor az ő személye körül vagy a pápai székért folytatott hatalom a lényeges és tényleg a krimi szál az az ami fontos és nem az üzenet.
A Konklávé pedig inkább egy igazi vallási moralizálással operáló film. hiszen pontosan azt kapjuk száraz tényként mit is jelent az egyházon belüli hatalmi harc. Mi a különbség a VALLÁSOSSÁG és a HIT között. Vallásosnak lenni a napi buzgóság és a tanítások mintázása bizony nem a belső hit kérdése.

Sorra jelennek meg a tisztelt bíborosok akiknek a személyében akár a hét főbűnnel is szembesülhetünk. Azonnal felmerül ez által a bűntelenség fogalma is. Az egyház dogmáinak mai megkérdőjelezésé a mai napig emberek millióiban és magában az egyházban is éles vitákat vált ki. Egyben jól kiemeli a vallási archetípusokat a vétkes, a hatalomvágyó, a tépelődő. és folyathatnám tovább .
A " kör közepén pedig Ralph Fiennes bíboros alja aki az egyensúlya alapja ha tetszik a mérleg két serpenyőjének őrzője. Körülötte pedig számtalan nagyszerű színész karaktereket tapasztalhatunk meg. Akik csak képkéket látnak és szavak egymás után sorrendjét azok nem tudják az ok és az okozat a viselkedések mikéntjét. Hiszen rá kell jönnünk arra, hogy a kisértés számtalan a bűnösség előbb-utóbb mindenkit elért. Belátni és vezekelni -bűneinkért -mondja a vallás soha sem késő.
A többi pedig már csak dramaturgia: utalás a női pápa képre.
Szóval igazán új gondolatiságat nem ad viszont újfent még meg kell említenem Stanley Tucci és Ralph Fiennes kettősét akiknek jelenléte élmény számba megy.
Addig is PACE veletek....

10/10
Timmmi68 nov. 13. 15:15:46 10/10 Előzmény Pimpalini
(10/23)
Nem tudod használni a spoilert. Rá kell klikkelni a spoilerre a komment alatt...

Törölni kell a két spoiler szó közötti szöveget, majd beírni a tiédet. Az nem spoiler, amit bárki láthat.


Pimpalini nov. 11. 03:38:56
(9/23)
Mennyire lehet érdekes egy nagy terembe zárt, bíborosi jelmezbe öltözött - zömében - idős embereket nézni egy nagy terembe zárva két órán keresztül?
Annyiban mindenképp, hogy a pápaválasztás, mint az emberiség szempontjából jelentős esemény menetébe ,s annak miliőjébe bepillantást nyerhet a Konklávé által a néző, amelyhez természetesen hozzá tartoznak a politikai intrikák, a meggyőzés, érdekérvényesítés vagy épp a karaktergyilkosság eszközei, módszerei is. Lényegében erről, ezekről szól a film, legalábbis majdnem végig.

A Konklávé egy regény adaptációja, vagyis nem a filmesek kanyarítottak egy olyan végkifejletet a történetnek, amely a mai korszellembe jól beleilleszthető, vagy éppen az erre érzékenyek számára munícióként szolgálhat bizonyos ideológia csatározások során.
Nekem nem tetszett ez a végkifejlet, de ha egyszer a regénynek is ez a vége, akkor mit lehet tenni? Nem a filmesek hibája. Az addig jól építkező történetet, s logikusnak ható eseményeket, vagyis a cselekmény mintegy 90 százalékát sutba dobják egy fordulat kedvéért, amely ugyan érdekes és meglepő, de az előzmények ismeretében teljesen valószerűtlen.

SPOILER
Gondolok itt az utolsó szavazásra, s az azt megelőző csatározásokra, melyek alapján ez életszerűtlen, vagy épp arra, hogy egy ilyen szervezetben azért mindenkiről kell legyen megfelelő mennyiségű információ. Nincs, nem lehet úgynevezett "sötét ló", akiről senki sem tud semmit.
SPOILER VÉGE

Az egyházzal szembeni kritika, illetve a szervezetet érő sárdobálás manapság divat, ráadásul úgy, hogy a velük szemben mutatott bírálat más, hasonló szervezetek irányába nem jelentkezik olyan egyértelműen, vagy épp semennyire sem. Még abban az esetben sem, ha abszolút indokolt volna. Persze ez a kettős mérce már egy külön téma, külön történet.
Itt egyfajta önreflexióként, a bíborosok egy részének megnyilatkozásaiban jelenik meg mindez, s ugyan kismértékben, de ennek ellenpólusa is. Ez utóbbi tény elég ahhoz, hogy valamennyire komolyan vehető legyen a mű, s ne a propaganda kategóriájába essen.

Ha függetlenítjük magunkat a fenti, fontos tényektől (végkifejlet, az egyház bírálata), s önmagában csak a megvalósítást, és nem a történetet értékeljük, akkor egy lassan építkező, helyenként feszült drámát kapunk, ahol a színészi játék jó, a karakterek pedig érdekesek annyira, hogy ne unjuk halálra magunkat abban a két órában, amit a moziban töltünk. Szerencsére ismert karakterszínészeket, nagyágyúkat válogattak a szerepekhez, s úgy gondolom, a casting nem lehetett volna ennél jobb. Ők hozzák azt a szintet, ami elvárható, s ez amiatt fontos, mert cselekmény, vagy akciók híján ez a tényező viszi el a hátán a filmet. A színészi játékot abból a szempontból is kiemelném, mert életszerűen mutatja be az emberekben rejlő, az olyan, a külvilág elől sokszor elbújtatott, elhazudott ösztönöket, érzelmeket, mint a hatalomvágy, vagy az ambíció.
Az operatőri munkába sem lehet belekötni, a kellékek, jelmezek, díszletek is életszerűek.

Összességében sem krimiről, sem akciófilmről nem beszélhetünk, szóval aki jegyet vált erre a műre, így álljon (üljön) a filmhez.

Ha valakit érdekel a pápaválasztás menete, vagy a Vatikán miliője, akkor ajánlom a Konklávét. Ha érzékeny a burkolt politikai üzenetekre, akkor nem feltétlenül.

Véleményem szerint - elsősorban a színészi játék miatt - egyszer nézhető.
5/10
Bartosz nov. 10. 13:49:20 5/10
(8/23)
Alapból is többet vártam, dehogy ebből is woke fost csináltak a végére az nagy csalódás. Csodálkoztam is a magas pontszámokon főleg imdb-n. Most már értem.
2/10
Hungariancorazon nov. 10. 02:42:05 2/10
(7/23)
Hááát. 2 óra vontatott semmi azért hogy a végén az a megoldás legyen. (Ami jó egyébként)
Nekem nem érte meg.
9/10
eleonorajen@gmail.com nov. 08. 21:00:22 9/10
(6/23)
Mestermű,ez egy nagyon jó film.
9/10
stefanis nov. 08. 00:03:39 9/10
(5/23)
Érdemes megnézni, jó tükör az emberi természetről.
8/10
Serengeti nov. 05. 14:57:10 8/10
(4/23)
Ez tényleg egy igényes, jó film, ajánlom, persze nem azoknak, akik tartalom nélküli véres akciófilmeket szeretnek nézni. Bár lassabb folyású történet, de van benne feszültség, dilemma, kiváló színészek. Az operatőri munka tényleg nagyszerű, egyetértek. A végkifejlet és a fő vonal pedig - amire az egész sztorit felfűzték - nagyon is aktuális mai téma. Nem lepne meg, ha bekerülne a jövő évi díjátadók valamelyikébe, akár több kategóriában is.