10/10
Krisztian5 2023 márc. 11. - 16:51:09 10/10
(167/167)
Nem tudjátok olyan rész volt amiben magyar repülőgép katasztrófát mutatnak be? Sajnos volt egy pár. Ha esetleg van ilyen, irjátok meg melyik részek azok. Köszönöm.
kiskadar69 2023 jan. 30. - 17:46:34 Előzmény kiskadar69
(166/167)
Tudom, hogy a filmben senki sem hibáztatta az utasokat, de én szoktam firtatni az egyéni felelősségeket.
kiskadar69 2023 jan. 30. - 17:42:00 Előzmény caravelle
(165/167)
Ha ez így történt, akkor számomra még érthetetlenebb a történet.
10/10
caravelle 2022 dec. 04. - 20:38:09 10/10 Előzmény kiskadar69
(164/167)
Két túlélő is látta, akik megszólaltak, de szerintem sokkal többen, biztos világított a sötétben a lángoló hajtómű. Inkább az utaskísérőket kéne hibáztatni, akiknek talán szóltak, de valószínűleg ők is látták, ha nem is mind. Csak annyi hangzik el, hogy ez a pilótákig nem jutott el, nem az, hogy az utas(ok), nem szólt(ak).
kiskadar69 2022 jún. 07. - 08:28:28
(163/167)
Az eszem megáll!
1. A bal oldalon lévő hajtómű kigyullad, meg valami más probléma is volt vele.
2. A pilóták rosszul mérik fel a helyzetet, kikapcsolják a hibátlan jobb oldali hajtóművet, majd tájékoztatják az utasokat, hogy baj van a jobb hajtóművel és hamarabb le fognak szállni.
3. Az egyik (angol) utas látja, hogy a bal hajtómű ég, de nem szól senkinek ("gondoltam, a pilóták urai a helyzetnek"). A repülőgép még elég sokáig repül.
4. A hibás bal hajtómű leáll, a jobb hajtóművet nincs idő elindítani, a repülőgép lezuhan.
5. Az említett utas véletlenül túléli (más utasok meghalnak), és hálát ad a pilótáknak...
7/10
Lámai Dala 2022 márc. 07. - 22:06:44 7/10
(162/167)
2008 02. 23. B-2 Spirit of Kansas lezuhant. Ez volt eddig a világ legdrágább tábortűze, 2 milliárd dolcsi minusz.
Artad-nak, zsír a hsz-od.
JackSimple 2019 jan. 29. - 12:11:26
(161/167)
Üdv, tegnap véletlen láttam ezt a részt:
Légikatasztrófák / Orral a halálba
/Air Crash Investigation (Disaster in the Air) / Steep Impact/
kanadai-amerikai ismeretterjesztő filmsorozat, XIV / 9. rész
igen érdekes volt, én eleve nem ülnék állítható propellerszögő repcsibe, és itt akkor kiderült miért nem.
Egyébként aztmondják az epizodban hogy a legjobb pilóta sem tudta volna megmenteni őket, én azárt megpróbéltam volna motorokat lekapcsolni egyből, sajnos még mindig nem bízok leszállásnál amotorokban, a szimulátorokban mindig lekapcsolom és sikló leszállást végzek máig :) persze az oktatóim ezzel nem értenek egyet tudom todni kell átstartolni de van aki meg habozik így otthon mindig kikapcsolt motorral gyakorolok leszállást ;)
kiss.istvan770 2018 okt. 22. - 19:56:00
(160/167)
Erkölcstelen módon tudnak hazudni. A pentagonhoz kiérkező tűzoltók egy kisgép roncsait látták és 1-2 ülést, áldozatot pedig egyet sem.
10/10
fourdogs 2018 okt. 01. - 23:55:01 10/10
(159/167)
A (közforgalmi) repülés egyre inkább az automatizálás és a számítástechnika produktuma (és ez így van jól). A pilóták tabletet használnak, amelyet összekötnek a rg. robotpilótájával (vagy mit is beszélek - az FMS*-sel - bár az is lehet, hogy már ez is elavult), és a szerkezet (ha a reptér automatizálása ezt lehetővé teszi) a kigurulás megkezdésétől az állóhelyre történő beállásig mindent megcsinál. Természetesen nem mindegyik, és nem mindenhol, de a technológia rendelkezésre áll.
A fenti repülési üzemmódtól el lehet térni, már csak azért is, mert a manuális repülést gyakorolni kell. Van olyan nézet, hogy kézi repülést a szimulátorban kell gyakorolni, élesben meg dolgozzon a robot. Ezt némileg alátámasztja a kiképzés módszere, amelynél a repülés összes fázisa bármely engedélyezett időjárási körülmények között begyakorolható a szimulátorokban (mert alkalmasak erre), az összes kényszerhelyzettel egyetemben.
Kényszerhelyzetben a pilótákat cseklisztek segítik, ezek egy részét (az első néhány lépést) kívülről kell tudni, a többit pedig szigorúan a kézikönyv utasításainak megfelelően, lépésről lépésre végrehajtani. És bár a különleges esetek általában nem úgy jelentkeznek, ahogyan a szabályzatokban megfogalmazódnak, mégis ez a követendő eljárás.
Amíg volt Malév (és ismerős pilóta vitte a járatot), gyakran megtettem, hogy előre mentem, és végigültem az utat a középső ülésben. Kényszerhelyzet nem adódott, de sok mindent meg lehetett tudni.
*FMS = Flight Management System
artad 2018 szept. 28. - 01:00:58
(158/167)
Nem kimondottan értek veled egyet. Más olvasni a b*szásról és más csinálni. Azt el tudod dönteni egy produkcióról, hogy jó-e vagy sem, illetve a te véleményed, illetve bámelyikünk véleménye csak egy szubjektív adat, hiszen mindenkinek más tetszik. Abban egyetértek veled, hogy az adott időjárási körülmények között józan ésszel tudom mit kell csinálni, de amikor fent vagy és élesben kell jól dönteni, az más helyzet. Azt csak ott tudod meg, abban a pillanatban. Persze léteznek Sully-k, de nem mindenki az.
10/10
fourdogs 2018 szept. 28. - 00:11:49 10/10 Előzmény vino-et-veritas
(157/167)
Megértem.
Veled biztosan nem egyeztettek a MEL*-t illetően, a kapitányt meg rábeszélték, hogy ne a szemének, hanem a felső utasításnak higgyen.
*Minimum Equipment List = az adott repüléshez szükséges üzemképes fedélzeti berendezések listája
10/10
fourdogs 2018 szept. 27. - 23:42:27 10/10 Előzmény artad
(156/167)
Nem ilyen egyszerű a képlet.
A szakírók feltehetően sok szakirodalmat olvasnak, a repülés és az üzemelés alapismereteivel rendelkeznek, nem ritkán valamilyen légi járművet üzemeltetnek.
Ne felejtsük, a színikritikusok túlnyomó része nem ír drámát, nem rendez, mégis el tudja dönteni, hogy jó-e a produkció, vagy sem. Adott esetben egy zenei darab előadásáról magam is képes vagyok hiteles értékelést adni, bár nem játszom hangszeren, és egy partitúrával "el lehetne adni" engem bárhol.
Visszatérve a repülésre: attól, hogy nem vezetek utasforgalmi repülőgépeket, érzékelés alapján el tudom dönteni, hogy adott időjárási körülmények között a pilóta finoman dolgozik, vagy nem. És ha a repüléssel kapcsolatban elég szakkönyvet olvasok, és megfelelő szakemberekkel cserélek eszmét, magam is észreveszem, hogy hol hibáznak a pilóták, vagy éppen mit kellene ellenőrizniük. Természetesen a "fotelből" sokkal kényelmesebb, mint 20-40 ezer láb magasan, pár száz "káposztafejjel" hátul a kabinban.
8/10
cellasto 2018 ápr. 04. - 19:32:46 8/10
(155/167)
a mai részt már többször láttam, de mindig megdöbbentett és felidegesített...
egy repülő majdnem lezuhan, mert nem jól zárták be a raktér ajtaját...
megteszik a javaslatokat a zár biztonságosabbá tételére...
mindenki szarik rá és egy évre rá egy ugyanolyan repülő ugyanazzal a hibával lezuhan és mindenki meghal

hihetetlen
vino-et-veritas 2018 márc. 29. - 08:44:15
(154/167)
OFF
"C fórumtárs részére"
"Elegáns" megoldás.
Amúgy a "baromozást" (és társait) még ismeretlenül sem szoktam használni, de szó nélkül sem hagyni, ha nem is értek egyet másokkal...
Ennyi...
gabroca 2018 márc. 28. - 20:56:36
(153/167)
8/10
cellasto 2018 márc. 28. - 18:26:43 8/10 Előzmény vino-et-veritas
(152/167)
ki is volt aki a hulye politizálást behozta az f1-topicba?
szóval te nekem ne adj tanácsokat..ment a tiltás, üdv!
vino-et-veritas 2018 márc. 28. - 10:00:06 Előzmény cellasto
(151/167)
Én "utasként" nézem a dolgot.
Világos, hogy nem mindenért ők a felelősek. DE.
A gépen utazva nekem nincs befolyásom az ő döntésükre.
Ha rosszul döntenek csak amiatt, mert mondjuk az átstartolás miatt leminősítik őket, de a gép lezuhan, akkor mi a helyzet?
A kimerültségre, a türelmetlenségre (lásd Tenerife) és egyebekre vonatkozóan számtalan példa van, ami nem "baromság", hanem sajnos a "valóság". Mégha általában egy láncolat is, ami a hibához vezet, akkor is valaki általában megteszi az első mozdulatot a sorban...
OFF
Ingerületből nem javasolt válaszokat írni....
8/10
cellasto 2018 márc. 27. - 20:47:36 8/10 Előzmény vino-et-veritas
(150/167)
nyilván a piloták hibája, hogy tulhajszolják őket
az is az ő hibájuk, hogy minden késés miatt őket veszik elő
az is, hogy ha esetleg átstartolnak, könnyen leminősítik őket...

mielőtt baromságokat irkálsz gondolkozz kicsit
vino-et-veritas 2018 márc. 27. - 13:05:45 Előzmény cellasto
(149/167)
Na, azért ott a légitársaság volt a ludas, amelyik egyszerűen nem fizetett többet.
Viszont a saját életével is játszott a többekén kívül...
Az egyik leg megdöbbentőbb a két mexikói pilóta volt, akik valami kis kormánygépet vezettek úgy, hogy nemhogy a típusra nem volt engedélyük, de nagyon még pilótaengedélyt sem kaphattak volna. Mire gondoltak? Hogy az automatika mindet megold helyettük? Vagy úgy, mint a régi kabaréjelenetben ("Vonósnégyes"), mindegyik azt gondolta a másikról, hogy az tud gépet vezetni?
Van egy régi mondás, hogy "csata után okos a katona". A sorozatban többször el is mondják, hogy nagyon fontos, hogy okulni kell ezekből az esetekből (műszaki problémák, figyelemelvonás, stb.).
A pilóták cseszegetéséről meg annyit, hogy azért laikusként is elég kemény nézni, amikor a légikísérővel való beszélgetés miatt nem mennek végig az ellenőrzéseken és nem állítják be a fékszárnyakat. Vagy, mivel állandóan kiugrik a biztosíték és zavarja őket, eleve kihúzzák, majd a gép szépen lezuhan, mert valamelyik rendszer nem működik rendesen...
Még egy személyes tapasztalat. Jópár éve a sors úgy hozta, hogy egy belföldi Alitalia járaton kellett utaznom (MD80), ami amúgy tele volt Alitalia alkalmazottakkal. Én a pilótafülkétől nem messze kaptam helyet. Jönnek a szerelők és valami munkalapot akarnak aláíratni a kapitánnyal, aki egyszerűen nem hajlandó rá. Vagy 15 perc heves vitatkozás (olaszul nemigen tudok) és telefonálgatás után nagy nehezen mégis aláírta (úgy tűnt, valaki meggyőzte). Hát, nem éreztem teljesen jól magam, pedig rövid volt a repülési idő....
8/10
cellasto 2018 márc. 26. - 20:05:09 8/10 Előzmény artad
(148/167)
igen, ezen én is kiakadok néha
amikor a pilótákat cseszegetik...
aztán volt egy olyan rész, hogy csori pilota egy bárban dolgozott mellékállásban, mert olyan kurva jól keres...
aztán utána ulj repülőre és csinálj mindent jól...

én annyi pénzt adnék nekik, hogy csak a repüléssel legyenek elfoglalva

egyébként szememben hős mindegyik, nem egyszerűen komplex feladat vezetni ezeket a gépeket ..és ha baj van, akkor helyesen reagálni