9/10
berto49 2015 szept. 23. - 15:24:44 9/10
(4/4)
SPOILER!
Noir+melodráma keveréke, de a szerelmi szál dominál. Bogey egy hirtelen haragú, azonnal a végletekig bepöccenõ forgatókönyv-írót játszik, akit alaptalanul (a film alapjául szolgáló regényben valóban õ a tettes!) gyilkossággal vádolnak és közben találkozik az igazi nagy szerelemmel. A szerelme, Gloria Grahame nevével most találkoztam elõször, de nem is bánom, mert teljesen jellegtelen, 12=1 tucat jelenség. Nagy elõnye a filmnek, hogy nincs happyend. Sokan állítják, hogy H. Bogart legjobb filmje. Én azonban a Casablancát tartom annak.
ad mala 2012 aug. 08. - 17:36:44
(3/4)
Kiváló film, ha azt vesszük hogy 1950-es, még melodramatikusnak se mondható, bár mai szájízzel egy kicsit az, de nem bántóan. Mert amikor kezd az lenni, akkor kezd eluralkodni a nézõn is az a bizonyos bizsergetõ érzés, hogy hú, itt most valami nagy szívás lesz és vibrál a levegõ és nem tud minket zavarni, hogy kicsit túlmelózzák (korabeli színjátszási stílus, ennyi). Egyébként gondoljunk bele a nõ helyzetébe, nem csoda ha agyonidegeli magát. Ez egy nagyon remekül megírt, kicentizett dráma, amellett Bogart csodálatosan játszik, a többi karakter és színész is nagyon jó. Idõtálló alkotás, nem csodálkozom az imdb 8 ponton sem.
7/10
adamnagysweetmovie 2010 nov. 06. - 13:44:13 7/10
(2/4)
szolg.közl: mûsorcsere volt a Mûcsarnok Filmklubban, 10-én Az építész hasát(Greenaway) vetítik. (Ez a film 3-án ment.)
7/10
adamnagysweetmovie 2010 nov. 06. - 11:38:06 7/10
(1/4)
Pont olyan önreflexív és szenvelgõ, mint egy Wenders-film. Eluralja a melodráma, ami csak nyúlik, nyúlik. Bogart önmagát felégetõ, magányra ítélt karaktere menti a helyzetet, de a film szerintem ezzel együtt is súlytalan tétekkel játszik.