Téma: Network

10/10
calella 2022 nov. 27. - 19:35:20 10/10
(4/4)
Valóban remek darab, nagyon jó rendezés és hát Alföldi játéka!... Hatalmas élmény volt!
itsme1 2022 okt. 20. - 08:02:37
(3/4)
Remek darab, remek alakítások, kiváló színpadtechnika, csak gratulálni tudok hozzá.
Az áthallásokról csak annyit, hogy az "átkosban" erre forgatókönyvsikereket lehetett építeni.
(Hogy ki, melyik korszakra gondol "átkos" alatt, rá bízom.)
Edmond Dantes 2022 márc. 24. - 15:56:57
(2/4)
A Centrál Színház jó érzékkel vitte színpadra Sidney Lumet egykori nagysikerű, díjakkal elhalmozott filmjét, a Hálózatot (a színpadi változat szerzője: Lee Hall, 2017), ami ma Pest talán legnagyobb színházi slágere. A televízió, tágabb értelemben a média mindent (el)uraló, féktelen és fékezhetetlen hatalmáról szóló keserű szatíra ma is aktuális, sőt: aktuálisabb, mint valaha. Az internet, a közösségi oldalak tömege a film elkészülte, 1976 óta végletesen kitágította a hírek, köztük az álhírek áradását, tágabb nézőpontból a média véleményformáló erejét, kevésbé diplomatikusabb kifejezéssel: a népbutítás, agymosás lehetőségeit. A televízió ma sem elhanyagolható szelete ennek a virtuális világbirodalom-tortának.

A Centrál előadása nem mentes az aktuális áthallásoktól -ugyan hol és mi az, ami nem "áthallásos"?- de nem helyezi át 1/1 a cselekményt a mába, még kevésbé teszem azt, a mai magyar médiavalóságba. Anélkül is mindenki tudja, aki akarja. Azt, amit.

Puskás Tamás a kétórás filmet szünet nélkül, 95 percbe sűrítette, lendületes, feszes előadást állított színpadra. Szinte főszereplővé lép elő a díszlet, az egész színpadot betöltő tévéstúdió, villogó képernyőkkel, stúdióberendezéssel, kivetítővel (jelmez- és díszlettervező: Pallós Nelli, technikai és videórendező: Gothár Márton) és az élő technikát mozgató népes személyzet és statisztéria. Valójában egyszerre nézünk tévét és színházat.Hatásosak a tévés főcím- és egyéb zenék. (Puskás Dávid) A főszereplőt, (Peter Finch posztumusz Oscar-díjas figuráját) Alföldi Róbert alakítja: hatásosan vezeti végig a nézőt az elegáns műsorvezetőből látszólag (?) megtébolyodott próféta-világmegváltó jósba változó tragi(komik)us Howard Beale alakjában. Mellette nehéz érvényesülni: Martinovics Dorina nem rossz, de nem mérhető a filmbéli Diana Christensen, Faye Dunaway szintén Oscar-díjat hozó szerepformálásához és László Zsolt is -talán a rendező szándéka szerint- szürkébbnek, "kevesebbnek" tűnt a tőle megszokottnál. Nagy ötlet Bodrogi Gyula képfelvételről történő szerepeltetése a fináléban. Ő az egész (média)birodalom fő-fő-főnöke, övé az utolsó szó, a kinyilatkoztatás.
9/10
rmiklos 2022 jan. 29. - 22:17:55 9/10
(1/4)
Szerintem jobb volt, mint az eredeti film. Földes Eszter előtt le a kalappal, mert úgy ugrott be Martinovics Dorina helyett, hogy senki nem vette volna észre, hogy ez "csak" egy beugrás volt, ha előtte ezt nem közlik velünk.
Alföldi Róbert játéka pedig lenyűgöző volt.