10/10
macika3475 2017 febr. 21. - 16:32:58 10/10 Előzmény era8
(4/4)
Ja, és az meg sem fordult a fejedeben, hogy csak mert neked nem tetszik valami attól még másnak tetszhet ? A közönség és a kritikusok csináltak belöle sikerdarabot itt is és Amerikában is. Bereczki rajongótáborát meg nem kell túlértékelni. Van neki, de csak ha rajongók néznék, már rég nem lenne repertóáron sem a Pillanatfelvétel, sem a Lepkegyûjtõ.
6/10
era8 2017 febr. 18. - 00:46:33 6/10
(3/4)
Az egyik jelenleg futó sikerdarab. Ennek megfelelõen - sajnos, tapasztalatom szerint a sikerdarabokkal ez a helyzet, talán a nagy várakozás miatt - számomra csalódás. Az alakítások ugyan kétségtelenül kitûnõek, eladják a darabot, de a történet lapos, sok közhellyel. A legcsekélyebb katarzist sem tudta kiváltani. Nagyrészt Bereczki-rajongók alkották a közönséget, így természetesen megérkezett a vastaps. Bereczki egyébként tényleg nagyon jó.
9/10
FElepHánt 2016 szept. 24. - 18:31:22 9/10
(2/4)
Mert a fotós, a filmes nem kukkoló, kétes kérdés, segítenie kell-e, vagy csak fotózni. A Li-
banonban majdnem robbantási áldozat riporter dilemmája fontosabb: visszatér a háborús
pokolba, avagy a hazai problémákra fókuszál, családot alapítva. Pokorny Lia sántikáló kér-
dõjelként uralja az elõadást, cinikus fölénye sokkos emlékeivel ütközik. Donald Margulies
cikkcakkos dramaturgiával, kiélezett helyzetek és a feloldó humor váltogatásával , hatásos
textussal bontja ki történetét.
Elsõ ránézésre imponáló a látvány. A plafont Eiffel-i rovátkolt vasoszlopok tartják, a nagyúri
bõrgarnitúra ezer kárpitosszöge mesterek kezemunkáját dicséri, a mûvész-jómód esztétiku-
ma kontrasztál az amerikai konyha elszívójának krómfelületével. Horgas Péter díszlete nagy-
színházi igényességet jelez, felülírja a pénzszûkével annyiszor mentegetett független alter-
nativákat. A jeleneteket tagoló videóképek és a kísérõzene a rendezõ Horgas Ádám érde-
deme: tovább növeli a vizualitás színvonalát.
Seress Zoltán érett nyugalommal tart ellent a heves kitöréseknek, a kapuzárási szerelem
és a karrierindulatok kereszttûzében súlyos oszlopa a produkciónak, visszafogott megszóla-
lásait rezzenésnyi gesztusokkal hatványozza. Butuska nimfácska, értetlen megszólalásaival,
"Kurdisztán?!?", "Fagyit szeretnék" fékezi a feszültséget: Ágoston Katalin könnyedén lebeg
a felszín és a született empátia közegében, elragadó kiselefánt monológja mesterien elõle-
legezi anyaságának megtalált harmóniáját. Õ az egyetlen, aki kimondja azt, amit érez, kigú-
nyolható "primitív"-sége tüneményesen fénylik az ideologikus fennköltségek káoszában.
Bereczki Zoltán, aki lépésrõl lépésre haladja meg musical-múltját, noha, ahogy találóan
mondja, "az is színház, csak szarabb", dinamikus lendülettel, arányos ökonómiával formálja
szerepét. Alkalmazkodó, kitérõ, inkább kényelembe menekülõ figura, egyetlen nagy kitö-
rés bizonyítja drámai erejét. A Lepkegyûjtõ Produkció létezése révén nyerõ színfoltja a
a férfiszínészi spektrumnak.
A kezek a kõfalon óvatosan araszolnak egymás felé, az esõ cseppjei könnyeznek a díszlet-
falon. Minden hangsúly a helyén van, minden mozzanat árnyaltan kidolgozott, a négy aktor
összeforrott együttest alkot, a tempó hullámvonalai fenntartják a több irányba nyitott ér-
deklõdést: Horgas Ádám rendezõi munkája felsõfokú elismerést érdemel. Nem problémá-
kat mutat, nem válaszokat ad, emberi érdekek, érzelmi rezonanciák kusza szövevényébõl,
a mi tudatunkban bogozza ki az érdemi tanulságot. Váratlan módon bizonyítja, hogy a sike-
res, majdnem bulvárszínház is alkalmas élet-halál létkérdések felvetésére, a csak szórakoz-
tató mûfaj is megtermi a maga fanyarabb, ám annál hasznosabb gyümölcseit.
9/10
surviver 2016 máj. 09. - 23:02:56 9/10
(1/4)
Nagyon jó, mély,emberi, szuper alakításokkal.Érdemes megnézni!