lolow 2012 ápr. 25. - 09:59:42
(17/57)
DIÓHÉJBAN:Az apa bezárta magát a saját írói világába,szinte kívülállóként van jelen a családja életében, nem törõdött a gyerekei érzelmi fejlõdésével ,nem segített a helyes Istenkép kialakításában.A skrizofén lány minden "kapaszkodó" nélkül ki van téve a jó és rossz hatásoknak egyaránt(Isten és Lucifer harca)A démonomok és angyalok sugallatait egyformán érzékeli.(lásd:pókisten)Az apa szembesül vele,hogy a fiát csak úgy mentheti meg az õrülettõl,ha ezentúl foglalkozik vele,és segít neki a helyes Istenkép kialakításában (lásd:Isten a szeretet)ha mi szeretjük egymást ,az Isten szeretetét tapasztaljuk meg egymáson keresztül is.,EGYENLÕRE TÜKÖR ÁLT.HOMÁLYOSAN,MAJD HALÁLUNK UTÁN SZÍNRÕL SZÍNRE.
8/10
Maram 2012 ápr. 25. - 08:39:49 8/10
(16/57)
http://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCk%C3%B6r_%C3%A1ltal_hom%C3%A1lyosan
.
Valóban az idézeten kívül néhány mondatot még átvehettek volna a filmrõl - akár innen is.
pneklara 2012 ápr. 25. - 07:49:12
(15/57)
Végig lekötött a film, de nem mondanám, hogy mindent megértettem belõle. Sõt, a férjemmel ketten is kevesek voltunk a teljes megértéshez. És azt hiszem, ha megint megnézném, sem érteném, mert úgy van elkészítve, hogy nincsen a szálak végére görcs kötve. Sokat bíz a nézõre, valóban tükör által homályosan látunk.
SPOILER!!!
Az alapkérdések okozzák itt is az emberi kínokat: a mûvész apa, aki önzõen a sikeréért dolgozik, és az érzelmileg elhanyagolt gyerekei szenvednek a figyelemért.De õ is szenved, õ is boldogtalan.
Az anya betegségét örökölte a lány - lassan már úgy éreztem, a fiú is - de csak a skizofrénia magyarázza a viselkedését, vagy a vallási fanatizmus is?
Minden olyan komor, barátságtalan, mindenki szenved önmagába zárva, mindenki olyan boldogtalan. És minden olyan reménytelen.
Még az adna reményt a végén, hogy az "apám szólt hozzám" De a kamasz életét az elmulasztott gyerekkori - önbizalmat, önismeretet adó - érzelmek már végérvényesen meghatározták.
Vinogradov 2012 ápr. 24. - 21:46:28
(14/57)
Körülbelül öt éve láttam ezt a filmet - és akkor semmit nem értettem belõle. Most mindent értek, az elsõ pillanattól, a legutolsóig. Azazhogy értem a nem értést, a meg nem értést és a hiányt, amitõl a "Tükör által homályosan" duzzad. De ugyanakkor értem a hinni akarást is, ami a film végén, mint egyfajta szintézis lehetõsége, felbukkan. Ez a film az elsõ pillanattól az utolsóig Istenrõl és Luciferrõl szól. Nagyon kevés Bergman-film van, ami ennyire az istenre fókuszál, csak az ISTENRE.

Ezek után ezt az idézetet berakni a filmhez - csak respect illeti a port.hu-t!

Ennél többet nem mondhatok - talán csak annyit, hogy: "...akkor pedig színrõl színre"
fáklyás menet 2012 ápr. 24. - 20:17:13
(13/57)
Nem baj, hogy leírta ide a Port ezt az idézetet, de néhány mondatot arra is vesztegethetett volna, hogy mirõl szól a film. Így honnan tudjam, hogy érdekel -e?
kocamama 2010 ápr. 11. - 20:35:42
(12/57)
Nagyon régen láttam, nem igazán emlékszem rá, de valahogy nem fogott meg. Az úrvacsora Mártája moralizáló, tépelõdõ alkat, ettõl monotonnak érzem az egészet. Az egész filmnek van egyfajta fekete tónusa. Isten nem segít, mintha ez lenne a fõ motívum. Az ember elhagyatottá vált.
10/10
Redfield 2010 febr. 08. - 16:56:14 10/10
(11/57)
10/10
Redfield 2008 febr. 03. - 09:42:43 10/10 Előzmény kocamama
(10/57)
Dettó. A képek gyönyörûek, hatás tagadhatatlanul van, és mégegyszer neki lehet ülni, hogy tisztább legyen ez a homályos folt, de Bergman ezzel sem tagadta meg magát. Elképesztõ amúgy, ilyen rendezõvel még nem volt dolgom. Olyannal, akinek a filmjei tényleg elég lassúak, és sokszor erõsen bántalmazzák is a lelket, mégis leküzdhetetlen vágyat érzek, hogy újra és újra megnézzem a már látott munkáit.
*Bátorszív* 2007 nov. 27. - 08:02:32
(9/57)
,... A (teljes) trilógia; (az-az a három filmalkotás, kronológiai sorrendben.,),; 'Sasom i en
spegel',('prem.'1961), 'Nattvardsgasterna',('prem.'1962), 'Tystnaden',('prem.'1963),;,
kocamama 2007 nov. 26. - 15:45:49
(8/57)
A bergmani kamaratrilógia egyik darabja, nem rossz , de láttam tõle jobbat is.
*Bátorszív* 2007 nov. 25. - 17:56:34
(7/57)
Kétségtelenül egy kegyetlenül a lélek infernális mélységeibe húzó, és rendkívül megrendítõ mûalkotás..., És elismerem, illetve megértem, hogy sokan óckodnak attól, hogy ilyen -már-már- patológiás drámaisággal, valamint a végsõ nagy, szakadékból feljajduló lét-kérdésekkel találkozzanak, vagy foglalkozzanak;...; Sõt, még akiben meg van ez a - nem feltétlenül erényként értelmezett- merészség, az se lehet mindig ráhangolódva az ilyen jellegû miserabilis mûalkotásokra,- nota bene; nagyon helyesen; mert egy ép léleknek, szüksége van az üdítõ pezsgésre, és a felhõtlen boldogságra is-(!)
...Viszont a 'Nap vége',- ha már szóba került- valóban egy nagyon szép, de szomorú, szintén erõs -ámbár inkább melankóliába hajló- drámaisággal áthatott Bergman film...;
8/10
k11zoltan 2007 nov. 25. - 17:06:58 8/10
(6/57)
Harriet Andersson játéka miatt tartom nagyszerû filmnek. Szerintem nagyot alakított...
5/10
zszoltan 2007 nov. 25. - 15:23:55 5/10
(5/57)
(Nekem eddig legjobban a 'Nap vége' tetszett Bergman-tól.) Ez a film valahogy nem fogott meg igazán.
8/10
k11zoltan 2007 nov. 25. - 13:45:39 8/10
(4/57)
Sok-sok Bergman filmet láttam már, de ez messzemenõkig a LEGJOBB!!
*Bátorszív* 2007 nov. 25. - 13:21:55
(3/57)
Én merem remélni, hogy nem szinkronizálták újra,(ezt a mestermûvet _is_!...) - egy arra alkalmatlan szinkronrendezõvel- !(!?), mert az a ("-hangos")-verzió, amit Én már több ízben is láttam, az a hangkölcsönzõ színészek'et illetõen teljesen rendben volt.;,
(!!??)
*Bátorszív* 2007 aug. 12. - 13:06:19
(2/57)
Én nagyon remélem, hogy a 'Suttogások, és sikolyok' után nemsokára A 'Csend'-et, a 'Hetedik Pecsét'-et, és ezt a félelmetes meisterwerk-et is láthatjuk majd.;
(... Ezek ugyanis, Bergman (studentem) legjelentõsebb, és
legdöbbenetesebb filmalkotásai...;...--)
verdeleth 2007 márc. 12. - 00:22:02
(1/57)
Gyönyörû és elgondolkodtató film, amit többször meg kell nézni