Téma: Viharsziget

7/10
Goszi777 2010 ápr. 02. - 14:38:35 7/10 Előzmény Charles Foster Kane
(416/1156)
SPOILER!!!!

Maga a csattanó ugyanez és ez az ami számomra már rendkívül lerágott csonttá teszi a filmet. Rengeteg ember hüledezik a fórumokon, hogy mekkora csavar van a végén. Aki látta már a Titkos Ablakot, az Azonosságot,a Hívatlan Vendéget, a francia Magasfeszültséget stb... talán még a Más Világot meg a Hatodik Érzéket is megemlíthetném, annak ez egyáltalán nem meglepõ és én már 30 perc múlva abban reménykedtem, hogy nagyon remélem nem az a film vége, hogy a DiCaprio bolond és õ is egy kezelt.... ebben nekem semmi újdonság nincs, 10 éve nagyot néztem volna, most nem.
Nem értem, hogy miért nem tudnak eredeti sztorit kitalálni, miért nem tudnak valós magyarázatokkal szolgálni egy krimiben. Így baromira nem nagy cucc kitalálni valami jól induló, misztikus sztorit és utána lezárni egy olyan egyszerû dologgal, hogy hát ebbõl semmi nem igaz, mert a fõhõs õrült és képzelt mindent....mellesleg akkor már ebben a mûfajban a Psycho a legnagyobb szerintem, de én lehet, hogy elfogult vagyok azzal a filmmel.
Ebben a filmben nagyon egyedi volt a képi világ, a fényképezés, de nekem ez kissé vontatottá tette, hasonló volt a Más Világ ott az nekem sokkal parásabb volt, ezen alig féltem. Egyébként jó film, fõleg manapság, egyszer mindenkinek érdemes megnézni, csak nem tartom korszakalkotónak!

SPOILER VÉGE!
7/10
Angelia 2010 márc. 31. - 19:37:45 7/10 Előzmény Dorcsek
(415/1156)
Hát az a csavar a végén azért nem annyira meglepõ.. :-) A képvilág lenyûgözõ, a történet is lekötött bár kissé hosszú lett a film szerintem. Mark kaphatna nagyobb szerepeket is, kiváló szinésznek láttam eddig mindenben. M. S. nem érzõdik a filmben, nagyon feszült és ideges a film, jó a rendezés, de ha nem tudom ki rendezte és a film után feltennák a kérdést, lehet meglepõ választ adnék: Oliver Stone..
10/10
charlena08 2010 márc. 31. - 18:03:42 10/10
(414/1156)
"Tegnap láttam, de azóta foglalkoztat:)"
Ha ennyire tetszett, fog is még 1 db-ig! ;)) Én legalábbis nagyon így voltam vele, kb. 3 napig keményen a hatása alatt voltam! :)
10/10
Dorcsek 2010 márc. 31. - 17:46:02 10/10
(413/1156)
Fantasztikus film, fantasztikus színészekkel(fõleg Dicaprio:))
Rég láttam ennyire lebilincselõ filmet. És az meg hogy minden egyes momentum a helyére kerül a végén az zseniális. Igazából a legeslegvégéig izgalmas, olyan csavar van benne amire az ember nem is számít:) Tegnap láttam, de azóta foglalkoztat:)
10/10
charlena08 2010 márc. 31. - 17:13:09 10/10
(412/1156)
Már másodjára néztem meg, és újranézve is ugyanúgy tetszett, ezúttal már más szemszögbõl. :) Sok apró kis dolog, cselekvés most már leülepedett és jobban kikristályosodott számomra. Az apró mozzanatok, mimikák a helyükre kerültek.
Leo és a többi színész valóban zseniális, a képi világ szintúgy. Már alig várom a DVD-t, a szinkronra is nagyon kíváncsi vagyok. Remélem 2-3 hónap és megjelenik! Feltétlen a gyûjteményemben a helye! ;)
offtopic
Charles Foster Kane 2010 márc. 31. - 16:41:15
(411/1156)
De mi az, hogy ugyanez? Ne idegelj már! Mi az azonos a cselekményben?!
7/10
Goszi777 2010 márc. 31. - 16:33:13 7/10 Előzmény muki777
(410/1156)
Titkos ablak méginkább ugyanez, Azonosságról nem is beszélve.
muki777 2010 márc. 29. - 23:06:01
(409/1156)
Én úgy éreztem, hogy láttam már vhol ezt a történetet, méghozzá az Egy csodálatos elmében, csak más tálalásban.
Egyébként tetszett a film.
9/10
booki 2010 márc. 29. - 21:14:35 9/10
(408/1156)
Igazad van! Tök jó volt nem volt benne unalams idöhuzás... nagyon jó film :)
TerrorkaxD 2010 márc. 29. - 20:08:09
(407/1156)
Én imádtam az elsõ percétõl az utolsóig.Scorsese egy mester és Dicaprio kiváló színész. Ha õk ketten együtt dolgoznak,akkor én megnézem azt a filmet,mert mindig azt nyújtja amit várok.Se többet,se kevesebbet.
hmt88 2010 márc. 29. - 17:38:27
(406/1156)
feszült, nyomasztó, felzaklató atmoszférát teremt az elsõ jelenttõl az utolsóig (mondjuk az némileg agyon üti). profi rendezés, zene és színészi játék. és órákkal utána sem lehet tõle megszabadulni:) nekem legalábbis ilyen, manapság ritka magávalragadó moziélményt nyújtott a film.
spermophilus lateralis 2010 márc. 29. - 11:49:00
(405/1156)
hát biztos van benne igazság, abban amit mondasz (és olvastál)...

van úgy, hogy mindent beleadsz és a végén spriccelnie kellen, de ez helyett csak csöpög a csövön, nos ez azért mégiscsak csendesen folydogál és már az is valami.

mindig a "többihez" is kell viszonyítani, amikor minõsítünk és világtalanok között a félszemû már király.

szerintem, tudni kell élvezni is, mert aztán a minõségi elvárásaink közepette lemaradunk az életrõl (megsavanyodunk a kielégületlenségtõl és úgy maradunk befõtt, opálos szemmel, mint a sügér), de biztos, hogy nem egy cirkó gejzír -es neotadzsik, vagy postromán esetleg valami újtörök remekmûvi mûvész kategória, hanem csak egy hollywood movie, de az azért a jobbik fajtából.

fõzzünk, gyorsan, jót, szaftosan és rutinból a receptkönyv 35. oldala pont jó lesz (tarhonyás babgulyás és még három karika zöldpaprikát is leszelünk srégen legyezõ formában a díszítésnek, keresztbe rádobjuk a tányér sarkára, egy tolás -de tényleg csak egy- reszelt sajt a zöldre, picit megolvad és kész is... maximalistáknak lehellet pirospaprika még mehet rá - eredmény eccerûjen gyönyörû ;-D). így kicsit hiányzik az egyedi ötletesség, kreativitás (túl sok a rutin, túl kevés az improvizáció), ezért elmarad a katarzis, mint volt említettem, de jól laksz tõle.
Hannibal Lecter 2010 márc. 29. - 01:01:42 Előzmény spermophilus lateralis
(404/1156)
A film nézése közben elgondolkodtam, hogy Scorsese talán nem hiába nem kapta meg az oscart egész életében és most itt annyi év után is csak kényszerbõl, mert azért valljuk be, azok akik tényleg értékelik a filmeket, nem csak hanyat esnek egy névtõl, hogy bár a rendezõ mérföldkõ filmeket csinált, azért számos filmje el van baszarintva valahol. Hihetetlenül nagyra tartom tõle a Krisztus utolsó megkísértését, azért kellett volna oscart kapnia, de még sorolhatnánk, ám sajnos a Taxi soffõr, vagy a New York bandáinál is azt érzi az ember, hogy nem megfelelõen bánik az idõ ütemezéssel, a dialógusok szügségtelenül hosszúak, sok az üres,zene nélküli rész, vagy rossz zene rossz helyre van bevágva, pl amikor DiCaprioék megérkeznek a diliházba, totál oda nem illõ nagyzenekari roham hallható. Szóval Scorsese nem egy filmje alatt érzi az ember, hogy valami nem mûködik és ezt éreztem a vihar sziget alatt is.
Nem lövöm le a poént, de épp ez a lényeg, annak aki egy kicsit is elgondolkozik a helyzeten, annak nincs is mit lelõni. A film nagy hibája, hogy a trailer alapján totál mást nyújt és bár DiCaprio ilyen jó csak az Aviatorban volt, õ sem tudja menteni a filmet. A közepe felé érzi az ember, hogy a lehetséges két megoldás közül bármelyik is jön be, már jó nem lehet. Az egész film egy látványos trailerben reklámozható, de végig vontatott és kiszámítható pszichodrámává zsugorodik, és ebben a legszomorúbb az, hogy ezt már láthattuk nem egy filmben. SPOILER bizonyos értelemben, szóval nekem egybõl a 23-as szám és a Csodálatos elme ugrott be kapásból, hangulatilag stb. Nagyon nem volt jó élmény és nem értem Scorsese ezzel mit akart, de nekem már az író másik története, a Titokzatos folyó sem jött be annyira.
A filmpont.hu-n remekül foglalják össze, mirõl is beszélek:
„a rendezõi székben ülõ Martin Scorsese személye miatt – támasztott elvárásokhoz képest komoly csalódást okoz a Viharsziget. Hiába a klausztrofób helyszín, a parádés szereplõgárda és a zseniális operatõr – bár az összetevõk megvannak, a lényeg mégis hiányzik a vásznon látható végeredménybõl. Se a paranoid hangulat, se a belõle kibomló személyes dráma nem mûködik igazán, így a végsõ katarzis helyett egy erõltetett fordulatra épülõ, kissé elnyújtott és túlmagyarázott fináléval kell beérnünk. És bármilyen fájdalmas ezt újra leírnunk Scorsesével, Új-Hollywood egykori fenegyerekével kapcsolatban, de megint csak a stílus az, ami elsikkad valahol a profizmus és a hatásvadászat mögött. A fõhõs múltbéli traumáit felvillantó flashbackek és a mesterien komponált álomszekvenciák például hiába szemkápráztatóak önmagukban, nincsenek elegánsan beledolgozva a film szövetébe, így inkább megakasztják, semmint elõre lendítik a cselekményt.”
Scorsese szerintem még mindig nem találja önmagát. Sokszor hallottam, hogy neki nem ilyen látvány filmekben, történelmi tablókban stb kellene gondolkodnia és így van ez, de ha másért nem, a DiCaprion elért fejlõdésért megérte. Vissza a Krisztus utolsó megkísértésének szintjére, minimum!
spermophilus lateralis 2010 márc. 29. - 00:39:13
(403/1156)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
***FIGYELEM SPOILER****FIGYELEM SPOILER***FIGYELEM SPOILER***FIGYELEM SPOILER***
------------------------------------------------------------------------------
BOCS AZ ELÕBB LEMARADTA SPOILER MEGJELÖLÉSE A BEJEGYZÉSEMNEK! EZER BOCSÁNAT!
AZÉRT EZ A KÖVETKEZÕ ELÉG NAGY BETÛS, HOGY ELÕBB FELTÛNJÖN, HA MEG MÁR ELOLVASTAD AKKOR, A KÖVETKEZÕT ELDÖNTHETED, HOGY EGYÁLTALÁN AKAROD E!
------------------------------------------------------------------------------
***FIGYELEM SPOILER****FIGYELEM SPOILER***FIGYELEM SPOILER***FIGYELEM SPOILER***
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
spermophilus lateralis 2010 márc. 28. - 22:51:06 Előzmény valamit
(402/1156)
nem lehet, hogy te nagyon rááltál a:
drága anyu normális életet épít halott, általa meggyilkolt gyerekei köré témára (ami, mint kiderül nem is valós történet, hiszen ilyen állapotot "elszenvedett" beteg, mint utóbb kiderült nem is volt az intézetben). ez a történet viszont a filmnek egy mellékes részletét képezte kb. a filmidõ 70% -áig terjedõen, tehát egy mellékfolyamata volt a storynak? de azután szépen lassan elsikkad ez a szál, végül teljesen a háttérbe kerül te viszont ezt a részletet annyira megszoktad, hogy nem tudtad azután már elengedni. ennek köszönhetõen a fõ lényeget alárendelted ennek a részletnek és ilyen formán értelmezted végül az egészet félre. mindenki körít, mindent, mindenki köré a filmben és az életben is ez így individuális? esetleg menekülsz ebbe a képbe, hogy elrejtsd a valóságot a szemed elõl, hiszen ezzel foglalkozott a film is, nem szeretnénk bizonyos dolgokról tudomást venni és akkor kitalálunk mindenfélét csak azért és csak olyat amivel a saját verziónkat tudjuk alátámasztani.

természetesen mindent lehet metafizikai jelentõségükben és filozófiai szempontok szerint is nézni, mert ugye van a dió, körülötte meg a héj és az körül meg a burok és az lóg a fán, a fa áll a gyökerébe kapaszkodva, amit körülölel a föld, majd jön az univerzum és végül...?! mivel az egész így egybe van növe, melyik részt is kell valójában diónak nevezni (helyesen használtam e a dió kifejezést a magra vonatkozólag az elõzõ esetben). amikor tulajdonképpen a fa is dió, de ha a fa is dió, és a gyökere is dió, azaz a gyökéren keresztül a fa is össze van nõve a földel, amely szintén az univerzummal, akkor az univerzum is dió, vagy a dió is univerzium?

szóval mi is igazából a lényeg, az eleje, a vége, a közepe, vagy így am block? mindenkinek más. tehát akár lehet a te értelmezésed is a helyes, de akkor egy szót sem szóltunk még az asztrális világról és arról, hogy ha ebbõl a szempontból nézük a filmet vajon milyen jelentése is van a hosszú, sötét, nyírkos folyosóknak és milyen szerepet játszik a számmisztikában a 4 -es kód. miért lett pont 67 a beteg és miért nem pl. 53. és ha levonjuk az immagináris 67 -es beteget, akkor az milyen számot is ad ki, azaz az a szám hol játszik máshol még és milyen szerepet. mi volt az oka, hogy éppen az a szám lett az a szám, amely éppen azt a szerepet játsza, ott ahol azt játsza... most akkor valójában sátán keze van benne a dologban esetleg õ készítette. át lehet e scorsese nevét esetleg valamilyen anagrammán keresztül alakítani luciferré.

elgondolkodtál már a film spirituális értelemben vett jelentõségérõl és az ezirányú értelmezhetõségén is, milyen jelentõsége van a mélységnek az emberi kultúrtörténelem fejlõdése során. vajon kijelenthetjük e, hogy valamilyen és milyen mágia hatására készült el a film. az alkalmazott mágia fehér e vagy fekete esetleg egyéb...

teli van a téma még mindig megfejtetlen kérdésekkel, de ha megnézed mégegyszer a filmet lehet, hogy találsz válaszokat ezekre és a többi rejtélyre is, amit megoszthatsz aztán velünk, mert engem pl. tényleg érdekelnének az eredményeid.

sok sikert! ;-D
Andibandi10 2010 márc. 28. - 19:06:59 Előzmény valamit
(401/1156)
Érdekes szemlélet!! :-))
dé-zi 2010 márc. 28. - 10:56:38 Előzmény valamit
(400/1156)
hallod,szerintem te nem ezt a filmet láttad,vagy ha igen,akkor japánul spanyol felirattal:D
Andibandi10 2010 márc. 27. - 17:02:30 Előzmény true.believer
(399/1156)
Na megnéztem és tudtam aludni:-) A zene tényleg hátborzongató, nem fogom letölteni a soundtracket:-)))
Jó film nagyon!! 10/9
spermophilus lateralis 2010 márc. 27. - 12:35:24 Előzmény Bozso1968
(398/1156)
***részlegesen SPOILER -t is tartalamzó szöveg részekkel***

röviden: nézhetõ kategória, egész jó. nem kell túlfirtatni, de azért kellõen logikusan lett felépítve (azért scorsese nagymestere a mûfajának, tudja mihez nyúl és azt hogyan teszi), rutinos jó színészek (abszolút ideértve a mellékszereplõket is fõként kingsley és ruffalo) + kiváló ellátó gárda.

a halott gyerekek a tó partján még csak meg sem mozdultak a hosszú bevetítés közben. ügyesek voltak! de az anyuk sem volt rossz.

dicaprio -val nem tudom miért és saját véleményem szerint is megindokolatlanul, de vannak bizonyos fenntartásaim, talán a titanic az oka (amit nem kínlódtam végig, de elkezdtem) bár ott sem vele volt igazából bajom (a témától, zenétõl, winslettõl -fõleg az általa itt megformált szerepétõl- meg minden egyébtõl egyszerûen hideglelést kaptam. dicaprio ebben a filmben szerintem kifejezetten jól alakít, amit láttam tõle eddig talán ez a legjobb alakítása.

aki valami vastag falak köztt mászkáló zombis rettenetre számít tévedni fog, ez sokkal inkább egy pszicho thriller (érezni a filmben a hozzáértést). legköt, szórakoztat és ugyanakkor nyomaszt, de nem az olcsó bazári riogatás a szándéka. depis talán nem leszel tõle, mert az inkább az agora kategória. utóbbiban a lét értelmetlensége, kilátástalansága, a zsarnok túlerõ leküzdhetetlenségén való elgondolkodtatás, a kivitelezések agyatlan brutalitása miatt, a csõcselék - átlag primitívsége és veszélyességi foka miatt és mert ez abban elmondottak általánosan mindenkire érvényesek (vagy az egyiken, vagy a másikon állsz, de ez sem feltétlenül a te döntésed). mikor már épp hinni szeretnél egy jobban, akkor jól oldalba vágnak egy vaskeresztel és megmutatják, hogy helló térj csak szépen vissza a kispárnádhoz és fúrd mélyen bele a fejedet, amíg nedves nem lesz a képed, mert ugysincs menekvés. sem testnek sem lélkenek, akárhogy teszed is, te már el vagy kapálva. de azért a pápa jóváhagyólag rejtegeti és segít az eltusolásában a pedofil eseteknek, amik az õ rájuk bízott fogyatékos gyerekekkel szemben követnek el és ezt 1/4 évszázadokon keresztül (de attól még õ a megtestesült erkölcs - bocs, arra gondoltam megint csak úgy csendesen !ba*d meg!). amikor a csávó osztotta a mobnak a más kenyeret hát én azt hittem érkezik a csirke a liften (gyûlölöm az ilyen látványosan legyünk hõsök, lehetõleg mások kárán girglibuxlit).

ez film viszont egy személy sorsáról szól, ezért én a magam részérõl el is fogadom annak. sokkal inkább váltott ki bennem a történet pozitív érzelmeket, hogy nem egyszerûen kapard ki a szemén keresztül az agyát van rögtön, hanem már az '50 -es években is voltak kísérletek arra (leg. így mutatja be), hogy megmentsenek valakit és valahogy nem pedig rögtön bedobják a szerencsétlen, önvédelemre képtelen alanyokat a kísérleti nyulak közé.

a zenéje viszont nagyon passzol kiváló a soundtrack -je (a filmhez illõ értelemben mondom), jó a világítás, az operatõri munka, a vágás, a kellékesek, a berendezõk, a sminkesek, a kosztümösök, díszletesek, a castingosok is jól dolgoztak, a rendezés és nincs baj a storyval sem. Ezek hatására, mert a film is ilyen hatást szeretne elérni, tehát nyomasztó, de semmiképpen nem depresszív (nekem azt mondta van esély a reményre, bár ez még nem az hogy van remény, de azért csakcsak valami).

Jó a filmben, hogy nem esnek túlzásokba (sminkesek, kellékesek, kosztümödök, operatõrök, vágók, fent felsorolt és a többiek), de jól visszaadják a hely, a kor, a személyek jellemét és paranoiáit.

gondolkodom, de semmi olyan markáns hiba nem jut eszembe, amit fel lehetne vele szemben vetni. 10/8 (mert nem esett túlzásokba, kiválóan illõ filmzene wuwh...wuwh...wuwh..., kiváló választás volt az ocsmány nyakkendõ + dicaprio arcjátéka ezek a pluszok már bejuttatták nálam ezt a mûvet a legfelsõk közé).

összességében mégis valahogy kissé tompa, elmarad a katarzis és ezért nem szúrt ki magának egyet a 9, vagy a 10 közül.

a végében pedig bozsónak igaza van és szerintem, missildike is jól látja.
Bozso1968 2010 márc. 26. - 10:21:22
(397/1156)
Szerintem a fõszereplõnek a végére leesik tantusz, és nem akarja továbbélni így, az igazság tudatában az életét. Inkább megjátssza a visszaesõt. Nekem az jött le, hogy tudja, hova is viszik valójában. Én egy kövér 8/10-et szavaznék meg.
Valóban depis lett tõle az ember...