9/10
SUDO jún. 27. 07:25:44 9/10
(71/71)
Jó film. Nagyszerű operatőri munka. Jó vágások. Jó színészi játék...
N.Kinga jan. 28. 12:58:19 Előzmény pindur1
(70/71)
Szia! Kassai Ilona játsza Huba nénit. https://snitt.hu/muveszek/kassai-ilona
10/10
DUNAWÖLD 2023 szept. 12. - 09:10:18 10/10 Előzmény Judga
(69/71)
Sejteti, helyesen. Motívum vagy motivació? Inkàbb ne legyél filmkritikus, ha alapfokon nem vagy képes elsajàtítani a ( feltételezem) anyanyelvedet.
5/10
Judga 2023 szept. 04. - 19:18:17 5/10
(68/71)
A téma nagyon aktuális, nagyon fontos - kár, hogy nem lett belőle jó film. Csak sejtteti a motívumokat kb. miden szereplő esetében, nem bomlanak ki a történetek. A felszínt kapargatja. Szomorú, hogy a rendező nem állta meg maga mosdatását sem. A színészek megtették, amit lehetett.
4/10
MissAmerika 2023 máj. 06. - 13:17:08 4/10
(67/71)
Az ötlet jó, de nekem azért nem jött be igazán ez a film, mert a cselekményszál szétesett, a szereplők között nincsen valódi érzékelhető kapcsolat. Valahogy mindenki csak úgy mondja a magát, de nem érezni azt, hogy ezek az emberek egy közösségi hálóban élnek, és emiatt nehéz is azonosulni a karakterekkel. Szabó István filmjeire picit ez mindig is jellemző volt, sajnos ezt a rendező idős korára sem tudta 'kinőni'.
Továbbá a szerepe szerint a valahol 90 év körül járó özvegy édesanyát játszó Csomós Mari éppen egyidős az orvos fiát alakító K.M.B-el (mind a ketten 1943-as születésűek)... no ez meg hogy is van? :)-
pindur1 2023 máj. 01. - 01:03:10
(66/71)
Nincs a listán, hogy Huba nénit ki alakítja....? Nem tudja valaki?
10/10
tóthlászló 2023 ápr. 24. - 00:32:10 10/10
(65/71)
Szabó István nagyon tud filmezni és lényeges dolgokat elmondani a világról. Ezesetben a mai kíméletlen, rosszindulatú, ellenségeskedéstől eltelt és arrogánsan önhitt világunkról, ahol az embertelenséggel nem tudunk mit kezdeni, legfeljebb a pofájába vágni véleményünket. ímegint eljött az a világ, ahol már reménytelen fehérek között európainak lenni.
10/10
nomoni 2023 febr. 24. - 20:52:09 10/10
(64/71)
A filmet az érti csak, aki tapasztalja a magyar valóságot. Annak mondd valamit, hogy mennyire rohasztó a pletyka, az irigység, a ,,jobban hiszek a hatalomnak, mint amit a saját szememmel látok", a megalkuvás, és az, hogy aki ezzel a mindennapok szintjén szembe megy, annak megkeserítik a mindennapjait. A szereplők szimbolikusak. Talán Eperjes túljátsza... Anyuka egy tipikus egyfiús önző falusi ,,dáma" aki a 30-as években született, egy csomót ismertem ilyet. A kiszólások, a narratíva nagyon üt. A polgármester szintén ikonikus figura, mint politikusként, mint férfiként, aki nem tud belenyugodni, hogy nem kapta meg azt amit akar. A titkárnő Marika a maga kiszolgáltatott helyzetével, riadt tekintetével az otthoni elnyomás jelképe. Asszisztens Marika a megbántott ex, sírós hangján az elcseszett életével, aki mindennek felül amit a faluban hall, nincs igénye megvizsgálni a valóságot, nem kételkedik, hogy amit a közértben mondanak, az a valóság, még akkor sem, ha a saját emlékeivel, tapasztalatával ellentétes. A kényszerből szétdarabolt családok, az egészségügy embertelensége...Összességében, szerintem remekmű. De van aki nem fogja érteni, van aki nem akarja érteni, és van akiben olyan érzéseket kelthet, hogy elszégyelli magát.
1/10
Roccocica 2022 ápr. 17. - 20:59:50 1/10
(63/71)
Erőltetett.mesterkelt szemėt
musornezo 2022 febr. 01. - 01:46:15 Előzmény User Friendly
(62/71)
Igen, izlések és pofonok.... Szerintem viszont nagyon jó film volt.
3/10
User Friendly 2022 jan. 22. - 23:36:17 3/10
(61/71)
Ettől még az ajtó verése továbbra sem konfliktus.
De ez volna a legkevesebb, sajnos az egész film egy elkent, felszínes skicc volt, mélység és valódi dráma nélkül.
De nem kell egyetértenünk. Mást gondolunk jó filmnek, ennyi.
3/10
User Friendly 2022 jan. 22. - 18:04:09 3/10
(60/71)
A drámai konfliktus általában abból következik, ha két ellentétes álláspont, (nézet, világnézet) ütközik.
Itt viszont csak az orvos ütközött az ajtóval. :D
3/10
User Friendly 2022 jan. 22. - 16:49:33 3/10
(59/71)
Jó, hogy említed, mert számomra ez volt a film mélypontja. Értem, hogy Szabó ezzel a gyakran gyalázatos eü gyakorlatot szerette volna kritikával illetni, de ezt ilyen felszínesen, faék egyszerűséggel... Egy 'Családi titkok' jellegű álrealityben oké, nade Szabó Istvánnál kicsit nagyobbak az elvárások.
Egyébként marha messze van a drámai konfliktustól, ha valaki hisztérikus rohamot kap és az ajtót veri, mert szembesül egy rossz kórházi gyakorlattal.
3/10
User Friendly 2022 jan. 22. - 14:52:12 3/10 Előzmény musornezo
(58/71)
Rosszul látszik, sajnos nem vagyok fiatal :)
De legyen igazad, nem feltétlenül fontos ezt jelezni, viszont ez csak egyetlen aspektusa a filmnek, ami szerintem ettől függetlenül sem volt jó, ugyanis
felszínes volt és semmilyen konfliktust nem tartalmazott, amiből drámai feszültség keletkezhetett volna. Így csak egy "Családi kör" epizód lett belőle.
musornezo 2022 jan. 21. - 23:02:31 Előzmény InteriorLulu
(57/71)
Ön valami más filmet nézett, ha ilyen kérdést feltesz, hogy miért nem látni egyetlen mobiltelefont sem?
musornezo 2022 jan. 21. - 22:55:45 Előzmény User Friendly
(56/71)
Látszik, hogy túl fiatal vagy ahhoz, hogy kellő mélységben tudd hogyan működött 56 után a magyar rendőrség, az AVH, a III/III-as csoport. Pontosan kiderült, hogy mit követett el a doki: semmit, csak vidéki fiatal egyetemistaként a fővárosban volt a forrongás idején, ami már önmagában gyanús volt az akkori hatalomnak. Nem hibáztatlak, hogy ezt nem értetted meg, negyven évvel ezelött valószínűleg én sem értettem volna meg.
Ez a mű tipikusan olyan, hogy a pillanatnyi hatalom ne nagyon tudjon belekötni. Pontosan e-miatt nem mond ki szájbarágósan mindent,
de aki itt és most nyitott szemmel él, az érti a sorok mögötti mély mondani valóját.
Évtizedekkel ezelötti kort és eseményeket bemutató filmben már nincs kockázata egyértelműen direktben elmondani és bemutatni az akkori visszásságokat. Emiatt nem lehet egy az egyben összehasonlítani Szabó régebbi munkáival.
9/10
corosz 2022 jan. 17. - 03:00:55 9/10 Előzmény InteriorLulu
(55/71)
Tisztelt Uram, [InteriorLulu]
1. Énektanárnő. Elég gyakori, hogy a hatalomban levő ember, olykor férfi, olykor nő megpróbálja tönkre tenni korábbi szerelmét. Vagy csak a partnert akit meg akart szerezni, hódítani.
2. Ön férfi. Legalább húsz esetet ismerek közelről, amikor az elfogult anya ötven éven keresztül egyetlen nőt sem tart méltónak az Ő nagyszerű, kivételes fiacskájához. A tipikus párbeszédek, Csomós Mari szerepjátéka visszaköszön személyes élményeimben.
3. Aki nem dolgozik - leépülhet, meghalhat. Egy egészséges, sportoló, teniszező orvos feladatra vágyik. Ráadásul Zebegényhez a saját orvos-édesapja is köti.
4. A kórus valóban túl nagy. Túl jó. Persze a zebegényi zeneiskolába átjárhatnak Szobról, Nagymarosról, Pilismarótról, Dömösről. Valóban a pap is különös. Csak szólok. Andy Vajna filmügyi biztos pénzt adott erre a filmre. Eperjes Károly pedig nagyszerűen játszik. És talán védelmet nyújt. Egy ISTEN felett álló tényezőnél, az örökös miniszterelnöknél. De a kórus és a pap... megér egy oknyomozó riportot. Demeter Szilárd főigazgató úr megkérdezhetné Szabó István OSCAR díjas munkanélküli rendezőt. Mi miért történt.
5. Én szeretem ezt a filmet. Háromszor láttam. Kétszer moziban. Egyszer TV-ben. A film a hazai kútmérgezés folyamatát mutatja meg. Ugyanakkor érzem, hogy a nagyszerű zene, a szép képek, a komótosan hömpölygő cselekmény nem elég vonzó a negyven év alatti korosztálynak.
6/10
InteriorLulu 2022 jan. 10. - 22:12:37 6/10
(54/71)
Egyetértek azokkal, akik szerint a film kissé felszínes, súlytalan, részleteiben sajnos túlságosan sok tekintetben hiteltelen, és még a dramaturgia is gyakran amolyan tévéfilmes-telenovellás, ahogy ez utóbbit a port kritikája is írja. A fő konfliktusnak nem érezni a tétjét, a karakterek döntő része vagy papírvékony, vagy jelenlétükhöz képest erősen hiányosak a motivációik; a sok-sok életszerűtlen, hiteltelen dolog, körülmény, történés pedig folytonosan megakasztja a szükséges beleélést.

Értjük, hogy jórészt az aktuális politikai-társadalmi helyzetre reagál a film; értjük, hogy az urambátyám-világhoz és a közpénzek gátlástalan lenyúlásának jól bejáratott gyakorlatához maximálisan igazodó polgármester afféle kiskirályként csupán ezt az őt fenntartó logikát követi; hogy a helyi, amúgy persze elöregedett társadalom simán asszisztál ehhez, hisz eleve ebben élte élete jórészét; és értjük ugyanők szintén bennük kódolt önző és irigy érzéketlenségét. Valamint értük, hogy a régmúltban történt, akkor akár bagatellnek is minősíthető konfliktusok mennyire fel tudnak nagyítódni a mában, ha van erre hatalmi szándék. Értjük, hogy ezt, vagy legalábbis ilyesmit akar közölni az alkotó, csak épp megelégszik mindennek a felskiccelésével, mert hogy egyszerűen nem érezni sehol a tétet, a súlyt.
Lényeges motivációk hiányoznak. Leginkább az érettnek és kiegyensúlyozottnak láttatott énektanárnőéjé, aki teljesen alaptalan és könnyen cáfolható pletyka hatására teszi amit tesz, aminek így aztán szintén nem érezzük a súlyát. Vagy magáé a dokié. 65-70 körüliként vajon valóban annyira erős a motiváció elköltözni a szülőhelyi faluba tovább dolgozni, hogy ezzel gyakorlatilag megszűnik a szeretett feleségével való kapcsolata? Miért fontos a doki és az asszisztense közötti, régmúltbeli kapcsolat, ha nem következik belőle semmi? Mi az, ami miatt a doki anyja nem bírja annak feleségét, és ami miatt állandó köztük a feszültség? Hogyhogy nem ismeri a doki az egészségügyi szervezeti protokollokat, miért akarja még érthetőnek is mondható indulatból felülbírálni azt? Miért van Andorai karaktere mindig ott, ahol, mi az ő sztorija?...
Az, hogy a dokinak és az anyjának a szerepét játszók egyidősek, és a két egykori osztálytársat alakítók között félgenerációnyi különbség van, az a legkevesebb, mert csupán "technikai" kérdés. A Vatikánban kimondottan sikeres múltú pap jelenléte, vagy az asszisztens nélkül rendelő körorvos már neccesebb, de legyen. Ám a helyi közösség... Miért nem látni egyetlenegy húszas, harmincas, negyvenes embert sem a faluban, melynek iskolájában minimum többtucatnyi gyerek tanul? Eleve egy ilyen iskolának hogyan lehet egy ekkora gyerekkórusa? Hogyhogy nem látni egyetlen romát sem? És közmunkásokat? (Igen, a kérdés komoly). Miért nem látni egyetlen mobiltelefont sem? És autókat, kerékpárokat, eleve olyan pezsgő életet, ami többtucatnyi fiatal - és ezzel több generáció - jelenléte esetében alapvető lenne? Miért kell zárványnak, skanzennek éreznünk azt, ami pedig nyilvánvalóan nem az, hiszen maga a cselekmény annak minden részletével mond ennek ellent?... MInderre válaszul akár elő lehetne hozni a stilizálás szándékát, ám ez nem az a műfaj, és nem is ilyen dolgokban alkalmazzák.
Az alakítások mondjuk teljesen rendben vannak, a főbb karaktereké legalábbis mindenképp - leszámítva szerintem az énektanárnőét, de az ő karaktere már eleve rosszul megírt, úgyhogy ez nem csoda.
9/10
janogyu 2022 jan. 09. - 19:26:50 9/10 Előzmény User Friendly
(53/71)
Teljesen mindegy,mit követett el az orvos. A lényeg,hogy a mai rendszerben bárkit ki lehet csinálni a "karaktergyilkosság" módszerével.
9/10
janogyu 2022 jan. 09. - 19:24:21 9/10
(52/71)
Nagyon érdekes film volt ! A legfontosabb,hogy mikor készült.Egyértelműen bizonyos időtlenségbe bújtatva,de a mai rendszerről szól. A legpikánsabb,hogy Eperjessel mondatja ki többször is a jelenlegi rendszerről megfogalmazott kritikáját. Hogy Eperjes miért vállalta el ezt a szerepet,azt azért nem nagyon értem.Talán nem értette,hogy miről szól ?Vagy ennyire elvtelen ? Szimbolikusan azt is értem,hogy miért külföldi színész játszotta a főszerepet. A filmben teljesen olyan helyzetben volt,mintha valaki külföldről(nyugatról) került volna ide és nem érti,hogy mi is zajlik ma Magyarországon. Kiváló látleletet kaptunk a mai magyar vidékről,direktben nem pártpolitizálva.De nem volt nehéz a dolgokat behelyettesíteni.