Következzék két-két alkotás a hazai tizenévesek kríziséről – olyanoktól, akik valóban ismerték a tinédzserek pszichéjét, és olyanoktól, akik a legrosszabb nagymama-sztereotípiákat vették alapul.
2017 októberében pár nap különbséggel egyszerre két cikkben is leleplezték Harvey Weinsteint, a szexragadozó, évtizedek során nők tömegeit zaklató hollywoodi filmproducert. Egy héttel később Alyssa Milano színésznő kiírta a Twitterre a #MeToo, azaz „engem is” jelmondatot – elképesztő hullámot indítva el. Mindennek három éve. Mi történt akkor és azóta a mozgalommal?
Van itt Oscar-várólistás, a Kádár-korszakot megidéző retro vámpírfilm, a háború utáni szélhámos mese, egyszerre erdélyi és skandináv krimi, no és a #metoo mozgalomra rímelő tinidráma. Ezeket szerettük a legjobban idén.
A nyögvenyelős cím ellenére a FOMO abszolút természetességgel visz be minket a mai fiatalok bulivilágába, hogy aztán elbizonytalanodjon, amikor igazi drámát kell ábrázolnia.