Tévénézettség: Beégési sérüléseket szenvedett a TV2

A Séfek séfe egy kicsit megpörkölődött: az RTL Nyerő Párosának legújabb évada kellemetlen perceket szerzett a TV2 gasztrovetélkedőjének.

Mindezt ráadásul úgy, hogy a Séfek séfe aktuális évadának utolsó hetét adta le a csatorna, elvileg ennek kellett volna lennie az legizgalmasabb és legnézettebb etapnak, mégis könnyedén fogást talált rajta az RTL televíziós párterápiája, a Nyerő Páros legújabb évada.

Nyerő Páros; Forrás: RTL Sajtóklub

 

A fiatalok, vagyis a kereskedelmi célcsoport körében az öt napból négyet vitt a Nyerő Páros, és csak a pénteki napot tudta megnyerni a Séfek séfe a fináléval.

 

ez is érdekelhet

Még most is a Nyerő Páros a legnézhetőbb celebreality

Most is a szálláshelyek leosztásával kezdődött az immár hetedik évadánál tartó reality, miközben szerezhettünk némi benyomást arról, melyik celeb milyen arcát mutatja majd nekünk.

Tovább

 

Az RTL alkalmazta a TV2 taktikáját, vagyis egy fél órával előbb kezdődött a Nyerő Páros – a TV2-n még javában ment a Tények Plusz, amikor az RTL-en már belecsaptak a főműsoridőbe. Ebben a célcsoportban 248 ezres átlagos nézőszámot ért el a műsor, ráadásul nagyon magas, 24 százalékos közönségaránnyal. Mindeközben a TV2-n 225 ezres átlagos nézőszámmal zárt a Séfek séfe, a közönségarány pedig 22,6 százalékos volt. Vagyis az RTL behúzta az első győzelmét az őszi szezonban, kérdés, hogy bírja-e szuflával a TV2 Ázsia Expresszével szemben. A teljes lakosság körében „természetesen” a TV2 került ki győztesen most is, ahogy azt az elmúlt időszakban már megszokhattuk: a Séfek séfe 647 ezres nézőszámmal dübörgött az utolsó hetében, ezzel szemben a Nyerő Párost ebben a célcsoportban csak 575 ezren választották.

Séfek séfe; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Mind az RTL, mind a TV2 komolyan veszi a nézettségi harcot, ezért is történhetett meg, hogy mindkét csatorna két-két húzóműsorral próbálja beszántani a másikat. Az RTL-en a Nyerő Páros után közvetlenül következik a Survivor – Generációk harca című reality, de nem biztos, hogy jó döntés volt ezt a nagy költségvetésű műsort is elpukkantani, ugyanis

a Nyerő Pároshoz képest igencsak szerény eredményeket hozott össze az első héten.

A fiatalok körében átlagosan 126 ezres nézőszámot produkált egy-egy adás, a közönségarány 14,5 százalék volt, a teljes lakosság körében 316 ezren nézték a realityt, itt még alacsonyabb, 11,9 százalékos volt a közönségarány.

Survivor; Forrás: RTL Sajtóklub

 

A TV2-n a Séfek séfe után következő Kőgazdag fiatalok csak három hétig volt képernyőn – múlt héten lett vége a műsornak, és a nagy fegyvertény az volt itt, hogy alig veszített nézőszámából a premierhéthez képest. A második héten volt egy kisebb visszaesés, majd a harmadik, záróhéten ismét egy kicsit nőtt a nézettsége, és 103 ezres illetve 201 ezres nézőszámokkal köszönt el a fiatalok illetve a teljes lakosság körében.

Na és akkor jött a hétvége, ahol ismét egymásnak feszült a két csatorna, mind az RTL, mind a TV2 beleadott apait-anyait: az RTL szombaton és vasárnap a The Voice párbajaival próbálta elnyerni a nézők kegyét, szombaton még egy A mi kis falunk is befigyelt, a TV2 pedig ledobta az őszi atomját, az Ázsia Expresszt, mintegy beetetést csinált a későbbiekben hétköznapokon jelentkező utazós realitynek. Utána pedig még nagyobbat robbantott a szombaton és vasárnap is műsorra kerülő Sztárban Sztár leszek élő show-kkal, szóval nézőnek kellett lenni a talpán, aki ki tudott igazodni a hatalmas költségvetésű, saját műsorok között.

Mindkét napot a TV2 nyerte meg mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében,

nézzük, milyen arányban!


Szombaton A mi kis falunk egészen magas nézőszámot ért el: a fiatalok körében 180 ezret (19,9% SHR), a teljes lakosság körében 550 ezret (17,1% SHR). Ehhez képest az Ázsia Expressz 209 ezer nézője (22,4% SHR) a kereskedelmi célcsoportban természetesen jóval magasabb, mint az RTL-es szériáé, de egyáltalán nem megalázóan nagy különbséggel maradt alul a sorozat, ami azért már jó pár évadot megélt. A mi kis falunk az előző héthez képest 40 ezerrel több nézőt szedett össze a kereskedelmi célcsoportban, míg a teljes lakosság körében is nagyot nőtt a nézettsége, majdnem 100 ezerrel többen nézték múlt héten.

A mi kis falunk; Forrás: RTL Sajtóklub

 


A The Voice egy hajszállal maradt el a TV2-es Sztárban Sztár leszek első élő show-jától: a The Voice 226 ezer, míg a Sztárban Sztár leszek 227 ezer nézőt ültetett le a képernyők elé, a közönségarány 21 százalék volt az RTL-nél, míg a TV2-nél 22,2 százalék. A teljes lakosság körében már nagyobb volt a különbség, a Sztárban Sztár leszeket ebben a célcsoportban 708 ezren választották, míg a The Voice-ot 570 ezren.

Vasárnap már nagyobb különbség volt a két zenei tehetségkutató között a TV2 javára, a fiatalok körében több mint 50 ezerrel nézték többen a Sztárban Sztár leszeket a The Voice-nál. Az Ázsia Expressz 225 ezer nézőt vonzott vasárnap a kereskedelmi célcsoportban.

A nézettségi toplistán mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében a Sztárban Sztár leszek vasárnapi adása végzett az első helyen,

és aztán itt ketté is válik a két célcsoport toplistája. A kereskedelmi célcsoportban az első helyezett után rögtön három Nyerő Páros adás következik, ötödik helyen ért célba a Séfek séfe fináléja, hatodik lett egy újabb Nyerő Páros, hetedik pedig a szombati Sztárban Sztár leszek. Nyolcadik helyre befért még egy Séfek séfe adás, aztán a kilencedik és a tizedik helyen a két The Voice adás végzett.

Ebben a célcsoportban némileg lemaradva a 16. helyen áll az Ázsia Expressz premieradása, 18. A mi kis falunk, a Survivor legnézettebb, első adása a 24. lett.

Sztárban Sztár leszek; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A teljes lakosság körében a már említett Sztárban Sztár leszek után második lett a vasárnapi Tények, harmadik pedig a Sztárban Sztár leszek szombati élő adása. Negyedik helyen végzett a Séfek séfe fináléja, ötödiken az Ázsia Expressz vasárnapi adása. Egészen a tizenharmadik helyig csak TV2-es műsorok szerepelnek, 14. lett a legnézettebb RTL-es műsor, a vasárnapi Híradó. Ebben a célcsoportban a legnézettebb Nyerő Páros a 17. helyen ért célba, a szombati The Voice csak a 23. helyet tudta megszerezni. A Survivor itt be sem került az első 50 legnézettebb műsor közé, nem úgy, mint a TV2 délutáni szappanoperája, Az aranyifjú, aminek legnézettebb epizódja a 39. helyig jutott a toplistán.

ez is érdekelhet

Az Ázsia Expresszben Alekosz szállítja a szekunder szégyent

Pont úgy, ahogy a TV2 valószínűleg számított rá. A most induló Ázsia expressz némi képzavarral Közép-Amerikában játszódik, de Alekoszt ez nem érdekelte, igaz, versenyezni már túl lusta volt, helyette a fiatalok és a sportolók hajtottak, vadidegenektől kérve hatalmas szívességeket.

Tovább

 


Összességében elmondhatjuk, hogy az egyik legfontosabb nézettségi mutató, a főműsoridőben a fiatalok körében mért közönségarány alapján a TV2 nyerte a hetet 21 százalékkal, de az RTL most felzárkózott a maga 18,2 százalékával és a Nyerő Páros sikerével. Kérdés, hogy kitart-e a lendület, hiszen a héten már a szokásos időben, hétköznap jelentkezik a TV2-n az Ázsia Expressz, és A Nagy Ő, ami hatalmas meglepetéseket tartogathat – minden szempontból.