Tévénézettség: Nem teszi ki az ablakba a TV2, amit Az Árulóktól kapott

Valószínűleg pezsgőt bontottak az RTL székházban a múlt heti nézettségi adatokat látván: semmi sem tudta felvenni a versenyt Az Árulókkal és a Sztárboxszal.

Az, hogy Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban volt az év egyik legjobb műsora az RTL-en, már több fronton bebizonyosodott (mi is megpróbáltuk kitalálni, minek köszönhette hatalmas sikerét ) – a nézői reakciók, kommentek, újságcikkek mellett természetesen a nézettségi adatok is bizonyítják, hogy a tévézők új kedvencre leltek. Az RTL valószínűleg már bánja, hogy csak két hétre tervezte a műsort, bőven lett volna benne még legalább egy hét, csak az a kérdés, hogy a játékosok bírták volna-e cérnával, idegekkel.

ez is érdekelhet

Mitől működött annyira jól Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban?

Ha a készítőket nem is, de a játékosokat és a nézőket is meglephette, hogy egy ilyen egyszerű játék mennyire képes valakit beszippantani, megrágni és kiköpni.

Tovább

 

A műsor nézettsége a legfontosabb célcsoportban, a 18 és 49 év közöttiek körében érte el a legnagyobb sikereket, miközben a konkurens TV2-n egy időben futó Farm VIP könyvelhette el a legnagyobb kudarcot. A műsor történetének leggyengébb számait produkálta múlt héten, és ez fordított arányban volt Az Árulók nézettségi számaival.


A műsor átlagos közönségaránya 23,2 százalék lett a 18-49 éves korosztály körében. A krimi-reality legjobban a fiatal, magas vásárlóerejű és magas iskolai végzettségű célcsoportokat érdekelte. A 18-39 éves nők körében 33,3 százalék volt az átlagos közönségaránya, míg a 18-49 éves magas vásárlóerejűek esetében 28,6 százalékos átlagos közönségarányt ért el. Az Árulók - Gyilkosság a kastélyban a 18-49 éves streaming előfizető célcsoportban is remekül teljesített, itt 33,3 százalékos közönségarányt ért el.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

A krimi-reality hétköznaponként minden alkalommal magabiztosan nyerte az idősávját, így a hétköznap naponta jelentkező műsorok közül az idei év legnézettebb programja lett a 18-49 éves célcsoport körében, a Nyerő Páros mellett. A legnézettebb epizód a december 1-jei, pénteki adás volt, amit 619 ezren néztek a teljes lakosság körében.

Az Árulókat online is rengetegen követték, eddig több mint 650 ezer videóindítást generált a program. 

Az Árulók átlagos nézőszáma a fiatalok körében 265 ezer volt, míg a Farm VIP egy-egy adását 156 ezren nézték. Az előbbinek 23,9 százalékos közönségarányt sikerült elérnie, az utóbbinak 14,2 százalékra futotta. Mint láthatjuk, a két műsor különbsége több mint százezer néző, a nagy kérdés az, hogy a Farm VIP ki tud-e még mászni a gödörből.

Így tehát az RTL nyerte a hétköznapokat és a vasárnapot, a hét utolsó napját a Sztárboxszal húzta be a csatorna.

A TV2 egyedül a szombatot vitte, mégpedig a Dancing with the Stars című táncos showműsorának fináléjával, mely a teljes lakosság körében a legnézettebb műsor lett múlt héten: 990 034 nézővel és 30 százalékos közönségarányával egyetlen műsor sem tudta felvenni a versenyt.

 

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Pedig az RTL is próbálkozott: Az Árulók utolsó epizódját szombat este adták le, de ezzel sem sikerült a bravúr, a táncos műsor megszorongatása. A DWTS a fiatalok körében is igen jól teljesített: a második legnézettebb műsor lett a héten 280 883 nézővel és 26,2 százalékos közönségaránnyal. 

Ennél csak a vasárnap esti Sztárboxot nézték többen, a kereskedelmi célcsoportban az RTL-es bunyó lett a legnézettebb műsor a héten 387 511 nézővel és 31,5 százalékos közönségaránnyal.

És hogy mennyire kell a népnek a cirkusz (és a bulvár)? Az előző heti Rácz-Istenes üzengetéssel „felszopott” Sztárboxot 410 ezren nézték és 32,8 százalékos közönségaránya volt a kereskedelmi célcsoportban, ehhez képest a mostani ütközet nem képviselt akkora bulvárértéket, ergo nem is nézték annyian. Azért az RTL-nek így sem lehetett oka panaszra, mert magasan vitte a vasárnapot, ehhez pedig az is hozzájárult, hogy a Sztárban sztár leszek nézettsége elkezdett csökkenni. A korábban legyőzhetetlennek hitt műsor és formátum mostanra kifáradt, és már a nézők sem olyan lelkesek: a fiatalok körében már csak a nyolcadik helyre tudott felkerülni a toplistán 214 224 nézővel és 17,7 százalékos, elég alacsony közönségaránnyal. Viszonyításképp: Az Árulók mind az öt hétköznap sugárzott adása megelőzte a TV2 showműsorát. A teljes lakosság körében az ötödik helyen végzett a tehetségkutató showműsor 800 433 nézővel és 22,5 százalékos közönségaránnyal.

És hogy mit hoz a jövő? Érzéseink szerint A Város Királynői nem fogja hozni azokat az eredményeket, amiket Az Árulók nyújtott a csatornának, és a Sztárboxból is már csak a döntő maradt hátra, így újra labdába rúghat a TV2 is, a kérdés, hogy mit kezd a lehetőséggel.

ez is érdekelhet

A Város Királynői – A milliókat elszóró csajok nemcsak ellenszenvesek, de unalmasak is

Hiába villogtatják állítólagos vagyonukat A Város Királynői - The Real Housewives of Budapest szereplői, és hiába keverednek egymással műkonfliktusokba, az egész végtelenül unalmas, hiszen semmilyen tartalom nincs mögötte.

Tovább