Mi a közös a filmművészetet megújító francia új hullám egyetlen női tagja, a 89 éves Agnes Varda és a 33 éves francia fotós és street artist, JR világlátásában? Több, mint gondolnánk: hasonló filozófia és életre szóló szenvedély a képek megalkotása, kiállítási módja, közzététele iránt. A két alkotó együtt indul útnak JR fotóautomatává átalakított lakókocsijával Franciaország eldugott falvaiba, ahol a helyiekkel beszélgetnek és gigantikus méretű portrékat készítenek róluk. A képek házak, pajták, gyárépületek faláról, vonatok oldaláról köszönnek vissza. Az Arcélek, útszélek ezeket a szívmelengető találkozásokat dokumentálja, és a nem mindennapi barátságot, mely az út során szövődik a furcsa páros között. Varázslatos hangulatú és felejthetetlen road movie.
Bemutató dátuma: 2018. április 26.
Forgalmazó: magyarhangya
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
10/10
bbbeva
2019 nov. 12. - 12:06:58
10/10
Ma vetítjük az Esernyősben 19 h-tól. !!!!!!!!!!!! (Bp.III. Fő tér 2 .)
Varázsos, szívmelengető, emberi. Egy 89 éves apró öregasszony, meg egy 33 éves hórihorgas fickó együtt nekiindul Franciaország tájainak és valami olyan elbűvölő személyességgel és játékossággal örökíti meg az út során talált embereket, s ragasztja fel az óriásképeket a legkülönbözőbb nyílt téri felületekre, hogy egyszerűen gyönyörűség és boldogság figyelni őket. Az öregasszony a francia cinema verité idejéből ismert filmtörténeti figura, a filmújító Agnes Varda, a hórihorgas fiatal fickó JR, nemzetközi hírű street artist, de mondhatjuk egyszerűen fotósnak. Mindketten a képek nyelvét beszélik, olyan izgalmasan, üdén és frissen, hogy a néző újjászületik az útjukat megörökítő film láttán. Rendkívüli élmény a találkozásaik sora a véletlenül kiválasztott emberekkel, a múlt és a jelen megidézése, a névtelenek óriássá növelése.Ez az a film, amit másodszor és harmadszor is úgy lehet megnézni, hogy mindig van felfedezni való szépség és öröm. Látjuk Varda premier planban felvett, óriásira nagyított lábujjait, s már homályosuló szempárját megindulni egy tehervonat két tartálykocsijának oldalán, látjuk, milyen egy kecske óriásplakátfeje szarvval vagy szarv nélkül, látjuk egy kihalt, romladozó falu házainak falain a plakátfotókat a szomszéd városba költözött, de a fotózkodásért összegyűlt lakók arcképével. Egy kihalt bányászfalu utolsó lakója könnyekre fakad a háza falára óriási méretben felragasztott fotójával szembesülve. Varda egy fiatalon meghalt fotós kollégájáról készült képét ragasztják a francia tengerpartra lezuhant egykori német gépfegyver-bunker betonfalára, amit másnapra elmos a dagály. Varda és JR páratlan alkotói fantáziájának köszönhetően a véletlen és a mély átgondoltság olyan pillanatokat hoz létre ebben a dokumentumfilmben, amilyeneknek nélkülük soha sem lehet tanúja a néző. Ahogy az óriási korkülönbségnek fittyet hányva a kettőjük között megszülető tökéletes megértés, egymás alkotói ritmusába illeszkedés páratlanná teszi párosuk együttműködését - szellemes, játékos, izgalmas, páratlan, amit együtt összehoztak.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások