Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Azért nem működik rendesen ez a büntetés-rendszer.
Bárkiről és bármiről is van szó, szinte teljesen következetlen.
Még csóri Alonso is kapott 5 mp-t jogosulatlan előny miatt, mert, amikor Stroll leszorította, a pályán kívülről jött vissza. Ja, és Strollnak is kiosztották ugyanezt, aki ezt okozta. Mi van?!
Ugyanez ment most a WTCR-ben is.
Amúgy a közvetítés tényleg kritikán aluli volt. Szinte csak Vettelről beszéltek folyamatosan. Amikor hátraesett, vágni lehetett a csendet, láthatóan/hallhatóan padlót fogtak....
(Teszem hozzá, hogy nekem egyik versenyző sem szimpatikus igazán, akiért tényleg szurkolni tudnék, csak maga a verseny érdekel.)
Vettelke a 8. helyről indult, felügyeskedi magát a 4. helyre, aztán ugyanúgy, mint nemrég egy futamon, (talán Monzában..?) belemegy valakibe, most éppen Verstappenbe. Na ezért nem ő lesz a világbajnok. Ilyen hisztis stílussal az nem megy. Fel kéne már nőnie. Szerintem ez nem versenybaleset, Vettel hibája, de mindegy. Ő került miatta vissza a 18. helyre, ezért elengedték neki. A kommentátorok szerint Vettel "talán egy kicsit elhibázta" és ez jó lett volna, ha nem olyan agresszív versenyző van ott, mint Verstappen. Aha. Még Verstappen a hibás, mert nekiment Vettel.
Ha ezt Hamilton csinálta volna, ő lenne az első számú közellenség. Egyből azt mondanák, hát ezért jár legalább öt perc, (ő) nagyon agresszív volt, és előhúznának valamit a magánéletéből, hogy biztosan az hat ki rá, ezért nem tud koncentrálni. De Vettel szerintük sosem rossz, nem hibás, és nem kell büntetni. Az ő magánéletében nem turkálnak. Na és hogy matematikai esélye még van! :D Az én matekom szerint nincs. Hamilton lesz a bajnok az amerikai nagydíj végén.
A csapatutasításról: Bár én Hamiltonnak szurkolok, nem értek egyet azzal az utasítással. Nyugodtan hagyhatták volna Bottast nyerni, Hamilton bajnoki címe akkor is meglett volna. Láthatólag Hamilton is kényelmetlenül érezte magát, neki sem volt egy öröm így nyerni. De mindketten csapatjátékosok, és azt teszik, ami a csapatnak jó. Ezer ember van mögöttük, és ők is nyerni szeretnének, és ezért hajtanak. Ez érthető, de nem volt veszélyben a bajnoki cím.
döncimama: Én az M4 sporton nézem, és ma is azt mondták, jó, hogy kijött a safety car, mert legalább elvész Hamilton előnye, és hátha tudja majd Vettel támadni. Ja, az tényleg jó. Bezzeg ha Vettel lenne elől, nem mondanák. ;]
Most néztem vissza a 2. japán edzést.
Elképesztő ez a két "szpíker"!
Náluk már Vettel megnyerte a VB-t és a Ferrari mindegyik csapatnál gyorsabb, jobb, szebb...
Közben most meg úgy tűnik, hogy már a Ferrari eszi erősen a gumit. Kellene egy teszt nekik is, mint korábban a Mercedesnek?
Volt itt minden, ami egy (nem)jó futamhoz kell. Egy hűséges kiskutyus, egy Lali király, mint totó kedvence, két mostanában sántikáló fekete ló, na meg egy szülinapos Wreckstappen, mint kivétel, akivel futam előtt red bull helyett vért itattak és ezzel hozott egy kis színt a létező F1 megszokott szürke világába.
Ez a csapatutasítás dolog szinte végigkíséri az F1 utolsó - talán - 20-25 évét. És korábban (néha ma is) a legnagyobb "gyakorlója" éppen a Ferrari volt, de kivette a részét belőle a RB és most a Mercedes.
Ahol ennyi "pénz, siker, csillogás" mozog, ott a sportszerűség igencsak hátraszorul....
A végeredmény amúgy a pillanatnyi erőviszonyokat mutatja. Például a két RB simán visszajött a végéről az 5-6. helyre...
Szeretjük-e vagy nem, ma kemény csapatutasítás hozta a végeredményt...
Bottas megérdemelte volna a győzelmet, de a Mercedes maximalizálni akarta az eredményt.
Ez nem kitolás, szemétség, gonoszság vagy csalás, hanem hideg és könyörtelen számítás...
Ami öli a sportszerűséget és a versenyszellemet, de sajnos ez a sorozat ("cirkusz" ) is a pénzről szól elsősorban. És sok év alatt rengeteg hasonló példa volt látható...
Nem tudom, Ön mit néz, de én úgy vettem észre, hogy Hamilton a kedvenc. Ő Louis Hamilton, aztán van Valtteri Bottas stb.. - Vettel egyszerűen csak a "német" . Még egyszer sem hallottam, hogy az "angol". És sajnos ujjonganak, ha Vettel hibázik...
Te mit nézel? Az F1-et közvetítő kommentátorok elsősorban Ferrarisok és Hamiltont utálják. Mindig azt latolgatják, hogyan győzhetne Vettel, vagy legalább Räikkönen, vagy bárki, csak Hamilton ne. :S
Még egy megjegyzés.
A közvetítés előtt százmilliók látták a Hungaroring "égbemeredő" fémjelképét (aminek "lakótelepi, távfűtéses-csöves" /"Bélcsavarodás"/verzója - a net szerint - Csongrádon található - 16-án megyek arra, megnézem, ha megvan még).
Viszont a TV-ben mintha a zöld szín erősen rozsdált volna vagy csak a fény esett rá úgy (sajnos nem vettem fel).
Ha tényleg így néz ki, akkor megint égés a világ előtt, mert így is súlyos milliók mennek minden évben a pályára/versenyre... Ha nem, akkor bocs.
Azért Kimi "életútja" nem éppen világbajnoki.
Amikor a McLaren-nél volt, erőböl is lett volna esélye a VB-re, de a jobbára a technika ezt megakadályozta.
Utána meg tulajdonképpen nevető harmadikként nyerte el a Ferrarinál, amikor Alonso és Hamilton rivalizálása miatt bukták el.
Azóta nem került olyan helyzetbe, hogy igazán komolyan harcoljon érte. Ez alapvetően két dolgon, a csapat színvonalán (Lotus) vagy a csapatsorrenden (Ferrari) múlott/múlik.
És egyre korosabb is. Ő már a Barrichello-Massa-vonalon utazik a "megérdemelt" nyugdíj felé...
Főleg Szujó.
Úgy tűnik, hogy mindig a Ferrari felé lejt a pályájuk...
Általában azt taglalják, hogy a Mercedes, meg a RB miért fog rosszabbul menni, a Ferrari meg mitől jobban. Aztán savanyú a szőlő. Lásd szombati időmérő. Meg voltak zavarodva, hogy nem "vörös" 1-2 lett az első sor...
Hogy Vettel csak a 4,2 mp-es kerékcserén csúszott-e el, soha nem tudjuk már meg, de azért Hamilton tempója még sem volt olyan rossz, mint ahogyan a két "szpíker" eleinte várta (meg ahogyan szombaton beharangozta).
Más. Amúgy nem túl szimpatikus figura, de azért már lassan sajnálatraméltó ez a Verstappen gyerek, annyit szív a műszaki hibákkal (mint Kimi a McLarennél régen).
Hamilton kapott egy ejnye-bejnyét ezért amit művelt? Mást azonnal megbüntetnek sokkal kevesebbért.
Aztán jön ez a szánalmas "hivatalos szabályértelmezés" bohóckodás.
Pedig rohadt egyszerűen el lehet dönteni:
Ha nem szabálytalan amit csinált akkor nem jár még egy ejnye-bejnye sem!
Ennyi.
Tehát 100% hogy szabálytalan volt.
És tök mindegy hogy utólag úgy látják hogy nem volt veszélyes senkire, mert a lényeg hogy ha bárki arra jár akkor lett volna, mert abból a szögből lófaszt sem láthatott a tükörben hogy jön-e ott valaki.
Ocsmány hogy elveszik Bottastól a futamot, mert erre a majomra más szabályok vonatkoznak.
A fene se tudja. Ahogy nézem a honlapokat, egyelőre nincs szó a vizsgálatról. Majd meglátjuk.
Viszont ennél keményebb, hogy "Makaróni-bácsi" (Marchionne) betegség miatt átadja a helyét egy svájci menedzsernek, ami FIAT-Chrysler-Ferrari-Alfa-Maserati vonalon még gondot okozhat.
Persze az is lehet, hogy a FIAT-ot is lassan elérő Diesel-botrány miatt kell "érdemei elismerése mellett, egészségi okokra hivatkozva" lelépnie...
Ja, egyik se tud vezetni, ahogy Hamilton, meg már Vettel sem...
A klasszikus mákmester (és zavarosban halászó) korábban Button volt, most, úgy látszik, átvette a szerepet Lajos...
A Hungaroringre milyen idő lesz? Ott is kavarogni szoktak a dolgok rendesen.
Mondjuk sportokhoz nem árt, ha társul egy kis szerencse is.
Na, b... akkor innen volt nekem ismerős ez a forma! :SSSSS Nagyon remélem, hogy jövőre már kitalálnak valami pofásabbat, mert ez így tényleg elég gáz. A pilótákat is zavarhatja, hogy pont előre nézve középen ki van takarva egy kis rész.
Hát valahogy így.
Először megállt a kés a levegőben, hogy a "kedvenc" hátraesett, de a végére már lenyugodtak, hogy előre tudott jönni.
Az 5 mp látszólag semmi, mert Bottas - vélhetően valahol, talán belül, sérült - kocsival már nem tudta ugyanazt a tempót. Az is lehet, hogy nem merték bevállalni, hogy jobban feltekerje, így kissé kímélő üzemben ment végig.
Ettől még egyértelműen jobban rajtolt a német, mint a finn, sőt tulajdonképpen Hamiltonra is veszélyes lehetett volna, de a baleset közbeszólt.
Viszont érdekes, hogy a hátrány ellenére is engedték Kimit előzni és hozott egy dobogót. Nem kimondottan ferraris szokás az ilyesmi...
A Mercedes-hajtású csapatok feltűnően gyengélkednek az utóbbi időben, közben a többiek meg szárnyalnak.
Viszont tényleg senki sem rágta a körmét tövig most sem izgalmában....
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások