Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
m.kaladze
2019 aug. 27. - 16:40:52
Szerintem sokkal több részt terveztek de valamiért abbamaradt, miért hiányoznak olyan nevek mint Senna, Schumacher, Fangio stb.. nem akarom lealázni és nyugodjon békében Peter Revson de nem mondanám annyira különlegesnek két győzelmével, nekem Jacky Ickxs is hiányzik de még sokat említhetnék...
Most, hogy a napokban ennek a dokumentum film sorozatnak a végére értem, azt tudom mondani, hogy megérte megnézni!
Kevés ilyen jó mûsor van a tv-ben, ami a Forma 1-rõl szól. Pontosabban nincs is, hiszen inkább csak (mozi) filmek vannak, és emez meg hiánycikk. :)
Azt sajnálom egyedül, hogy olyan nevek kimaradtak, mint Senna, Prost és Schumacher.
De még így is nagyon örülök, hogy a többi nagy név szerepelt.
Szóval le a kalappal a DoQ elött, és azok elõtt, akik ezt az eredeti mûsort készítették!
A port.hu-tól meg azt kérném, hogy a "Great Grand Prix Racing Heroes" helyett a magyar cím szerepeljen a port-on, vagyis "A Forma-1 hõsei"!
Ez a befejezõ (tizenkettedik) rész engem eléggé untatott, pedig nagy Forma 1-es rajongó vagyok.
Az hogy Häkkinen mit csinált F1-be kerülése elõtt nagyon laposan volt (itt) elõadva!
Egyedül a vége volt érdekes, amikor átkerült a Lotus istállóhoz, aztán pedig a Mclaren-hez.
A McLaren-es 93-as év nem volt piskóta. Már majdnem beülhetett Senna helyére, erre kiderült, hogy Senna meggondolta magát és marad a csapatnál! Utóbbi történés miatt látszott, hogy Hakkinenben egy világ omlik össze! De aztán szépen lassan felmászott az uborkafán, és 1998-ban és 1999-ben már õ volt a világbajnok! Egyedül az lepett meg, hogy 2001-ben viszonylag elég gyorsan visszavonult. De talán ez annak volt köszönhetõ, hogy - mint ahogy a wikipedián is olvasható - kifogyott belõle a motiváció, és már nem volt annyira eltökélt, mint korábban! minden esetre kár érte, de azért így is szép karriert futott be a finn pilóta. :)
Szerintem ez az Enzo Ferrari-ról szóló rész a "Great Grand Prix Racing Heroes" legjobb epizódja (lett)!
Fantasztikus, hogy milyen karriert futott be az öreg Enzo! Csak csodálom, hogy milyen sokra vitte az autógyártás területén! Nem csak szakmailag volt nagyon felkészült, de a Ferrarit is (mint céget) nagyon jól tudta irányítani!
Fõleg az tetszett, amit Niki Lauda nyilatkozott, hogy az öreg a versenyzést tekintve is milyen maximalista volt. Neki nem felelt meg az, hogy az autói a dobogón végeznek, hanem a pilótáitól mindig azt várta el, hogy az elsõk legyenek. :)
Az Enzo nyilatkozatok is érdekesek voltak. Ferrari több elgondolkodtató gondolatát is megosztotta a nézõkkel, ami az autógyártással és a versenyzéssel kapcsolatos!
Szép kis Forma 1-es karriert tudhatott a háta mögött Ronnie Peterson!
Elõször a March, majd a Tyrrell, végül a Lotus versenyzõje volt.
Sajnos a Lotus versenyzõjeként már nem tölthette ki a szerzõdés szerinti idején, ugyanis 1978-ban az olasz nagydíjon balesetet szenvedett, és a kórházban egy váratlan komplikáció következtében meghalt.
Frank Williams-nek nagyon jó kapcsolati lehettek, mert a Formula 1-hez nagyon sok pénz kell.
Persze a pénz csak egy dolog, mert tehetség és kitartás nélkül nem lehet élcsapatot építeni.
Szerencsére mindez Frank Williams-nek sikerült.
Az autóival összesen 7 egyéni és 9 konstruktõri VB-címet szereztek!
Az elsõt Alan Jones, a másodikat Keke Rosberg, a harmadikat Nelson Piquet, a negyediket Nigel Mansell,
az ötödiket Alain Prost, a hatodikat Damon Hill, - az utolsót - a hetediket Jacques Villeneuve.
Az Alan Jones-os (rövid) interjúblokk is klassz volt.
Az újságíró jól kikérdezgette az ausztrál autóversenyzõt! :)
Nagyon bohém figura lehetett Rega! :)
Egyet nem értek, az ahogyan elbánt vele a két nagy csapat fõnöke, Enzo Ferrari és Frank Williams.
Jó, persze nem tudom a mögöttes hátteret, hogy milyen volt a valós viszonya Raga-nak a csapatfõnökeivel, és hogy mi volt az ami miatt nem hosszabbították meg vele a szerzõdésüket (mert hát miért is tudnám). De egy ilyen pilótával így kiszúrni - miközben sikeres, és hozza az elvárt eredményeket - több, mint furcsa!
Gondolom Carlos Reutemann többet fizetett, mint õ, vagy ígéretesebb figurának számított.
Azért Regazzoni-nak szerencséje is volt, mert ha kollégája Mike Hailwood nem húzza õt ki a Kyalami nagydíjon az égõ roncsból, akkor a teste könnyen a lángok martalékává válhatott volna.
De sajnos így is peche volt. Elõször a Long Beach-i pályán szenvedett el egy komoly balesetet, aztán végül 2006-ban egy újabb, akkor már tragikus kimenetelût.
Az összeállítás elsõ 10 percében - minek után kiderült, hogy Revson gazdag család sarja - azt gondoltam magamban, hogy na ez a pali is egy elkényeztetett ficsúr, aki csak azért választotta a Forma 1-et, mert nem tudott magával mit kezdeni. Aztán fordulta kocka, és ahogy elkezdett nyilatkozni az újságírónak, egy nagyon alázatos, értelmes, õszinte ember benyomását keltette bennem. Például beszélt arról, hogy vannak példaképei, mint például Jackie Stewart, és õszintén elmondta, hogy F1-es kollégáival csak nagyon felületes a barátsága. Jackie Stewart-ot hogy említette, azon nagyon meglepõdtem, mert végül is a kollégája és nem mellesleg a riválisa volt. Szóval az igazi jellemre vall, ha valaki ennyire felnéz az ellenfelére.
A Safety Car-os sárga Porschén derültem egyet. Jó pofa volt látni, ahogyan a Canadian Grand Prix-es futamon megjelent, és azt is mókás volt hallgatni, hogy utána mekkora kaotikus helyzetet okozott! :,D Szerencséje volt Revsonnak, hogy bejött a sárga autó! :)))
Ezzel együtt RIP Peter Revson!
Kár, hogy olyan fiatalon életét vesztette! :(
Fittipaldi jól kivesézte azt a témát, hogy milyen az amikor versenyzõként vizes pályán kell autózni.
Állítása szerint a pilóta szinte semmit sem lát az elõtte haladó autó által felvert vízpermet-fal miatt, ezért csak az ösztöneire és a reflexeire hagyatkozhat. Ez gondolom bitang szar érzés lehet úgy 250 km/h-ás sebességnél, amikor hirtelen jön egy kanyar és az ember szinte semmit sem lát, csak tudja nagyjából hol-mikor kell fékezni!
Mindig is érdekelt (legalábbis amióta megtudtam, hogy hat kerekû kocsik is szerepeltek a Forma 1-ben), hogy a Tyrrell P34-eseket milyen volt vezetni! Nos, Schekter elmondása szerint nem volt könnyû ezeket az autókat irányítani. Már csak azért sem, mert csapattársával Patrick Depaillerrel õk ketten voltak azok, akik elõször kipróbálhatták, hogy milyen ennek a járgánynak az úttartása, és hogy mire képes versenyzés közben.
Egyébként Jody amikor beszélt arról, hogy volt egy olyan verseny, ahol a Tyrrellen 6 abroncs helyett csak négyet látott futam közben, akkor azon - hogy finoman fogalmazzak - nagyon meglepõdtem. De aztán elkezdett nevetni, és azt mondta, hogy elõször õ sem hitt a szemének! Azt gondolta valahol elszálltak a kerekek. Persze ez nem volt igaz,és ezt õ is jól tudta. Végül a boxba hajtott, és kíváncsian várta mit szól mindehhez a csapata. De szinte észre sem vették! :D Az egyik szerelõ valami olyasmit mondott neki, hogy "látom már két kerekedet el is kezdték a lecserélni"! :DDD
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások