Minden légi baleset egy szörnyű katasztrófa, gyászoló családok, tönkrement életek maradnak utánuk. Ezért is fontos, hogy minden esetet alaposan feltárjunk és tanuljunk belőle: hogyan készülhetnének sokkal biztonságosabb gépek, hogyan lehet hatékonyabban menteni az embereket, fejleszteni az irányító rendszereket, hogy elkerüljük a legrosszabbat.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Szánalmas milyen hazugságokkal akarják emberi hibára fogni a légibaleseteket. Amit az előbb hallottam, még röhejes is. Az Airbus gépnek azért szakadt le a farka, mert a pilóta túl erősen használta az oldalkormányt. Ez az, amit a pilóta a lábaival, pedálokkal kezel. Nem hiszem, hogy egy ilyen nagy repülőgépet olyan módon terveznek és gyártanak, hogy ez előfordulhasson. Nyilván van erre valami megoldás, hogy ne lehessen túl erőteljesen nyomkodni. Ha pedig egymás után többször is kormánymozdulatot végzett jobbra-balra, erre is KELL lennie valami biztonsági berendezésnek, ami érzékeli a túlzott manőverezést, és minimum figyelmezteti a pilótákat. Ezenkívül nem kezdőről volt szó, olyanról, aki már tapasztalt pilótának számított. Úgy gondolják, ha az emberek azt hallják, hogy pilótahiba volt, vagy esetleg szerelőhiba, könnyebben elfogadják, mert az ember hibázhat, ezzel együtt kell élni. De ha bavallják, hogy műszaki hiba volt, az negatívabban hathat a repülésbe vetett bizalomra és csökkenhet az utasok száma. Vannak pilótahibák is, de ez, amiről itt volt szó, eléggé szánalmas és felháborító. Még azt is elkezdték taglalani, hogy különben ezt a pilótát olyannak ismerték, aki hajlamos a túlzásokra. És hagyták repülni 200 emberrel mögötte? Ugyan már..
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások