Országúton

La strada
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott olasz filmdráma, 110 perc, 1954

Értékelés:

135 szavazatból
Szerinted?
Vannak filmek, amelyek beépülnek életünkbe, hiába változik az idő, az ízlés és a technika, kopásmentesen szépek maradnak, akárcsak legigazabb emlékeink. Ha csak úgy véletlenül meghalljuk Nino Rota filmzenéjének azt a bizonyos feledhetetlen dallamát, máris felidéződik bennünk a megrázó, mégis felemelő történet az édes, bolondos, csupa lélek Gelsomináról, az erőszakos, durva érzelmeket megvető Zampanóról, meg a mindentudó bolondról, aki megtanítja Gelsominát arra a bölcsességre, hogy minden létezésnek értelme van itt a földön.
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista

Díjak és jelölések

  • Oscar-díj

    1957
    Legjobb idegennyelvű film
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    1954
    Legjobb rendező: Federico Fellini

Hozzászólások

Szerinted?
offtopic
Vackor1 2023 jún. 04. - 22:19:03
Én hajnali 3-ra tettem volna a kezdést, addig meg mehetett volna végig vmi "híradó" meg nagy vagy , főzőműsor , magyarország szeretlek, stb....
10/10
tóthlászló 2022 jan. 14. - 12:33:49 10/10
A filmek értékessége azon mérendő, hogy mennyire állják ki az idő próbáját. Az Országúton bizony kiállja. Többedszer látva sok évi szünet után ma is odaszögezett a képernyő elé a rendezés, Quinn éas Masina művészete. Csak azt nehéz eldönteni, hogy Gelsomina öntudatra ébredése vagy Zampano tragikus felismerése a fontosabb szál. Az is érdekes, hogy ebben az 1954-es filmben mennyire jelen vannak Fellini későbbi látomásszerű képei. Amúgy: https://videa.hu/videok/film-animacio/orszaguton-1954-teljes-film-110-perc-12-even-aluliak-szamara-a-megt-EvMYTU9grR9sCOTU
10/10
az anyád 2020 dec. 12. - 12:42:50 10/10
Az egyik legjobb film, amit valaha csináltak. Akinek nem tetszik, annak nem tetszik, nincs itt mit csinálni.Ha valakinek van hozzáférése, dobjon egy vesszőt a megfelelő helyre, mert nem hiszem, hogy így gondolta a szerző: "[...]durva érzelmeket megvető Zampanóról[...]".
6/10
Joan Fontaine 2020 okt. 27. - 10:58:39 6/10 Előzmény Kubrick\'s Napoleon
Igen, most, hogy eltelt egy kis idő, és az évszak is borúsabb már :)
én is látom, hogy némileg indulatos a hozzászólásom, viszont olvasom alant, hogy másokkal is előfordult ez. A filmek a vergődést és a céltalanságot hivatottak bemutatni, és azt, hogy a benne ábrázolt karakterek nem is akarnak mások lenni, és nem is akarnak helyrejönni, mert nem ez a feladatuk.
Ugyanakkor az emberben van egyfajta ösztönös késztetés arra, hogy ami elromlott, de még javítható, azt megjavítsa-talán ezért írtam, amit írtam.
Életem folyamán többször is láttam ezt a filmet, gyerekként a szüleim extatikus véleménye árnyékolta le, hogy milyen fantasztikus és mennyire megrázó. Valamint adott volt egy zene, az egyetlen tényező, aminek a fénye nem változott az eltelt idő alatt.
Akkor , erős befolyásoltság alatt azt gondoltam, hogy fantasztikus alkotás, de az nem a saját véleményem volt. Ez utóbbi, amit felnőtt fejjel írtam, ezek már a saját, felnőtt gondolataim, mert sok év elteltével egy nagy horderejű dráma valahogy összement számomra átlagossá. Talán mert régen még kicsi voltam ahhoz, hogy a súlyát elbírjam, és inkább távolról csodáltam, most meg már van a hátam megett szenvedés, ezért látom őket gyarlóbbnak, mint valaha. Remélem, eme kis fejtegetés most nem hullámvasút szerű. :) Bár a hullámvasút jelzőt nem értettem pontosan.

A Cabiriát is elkezdtem megtekinteni, de nekem nehéz Julietta Massinát nézni, nehéz azokat a gesztusokat kibírni röhögés nélkül-sajnos nem vagyunk egyformák.

Joan Fontaine a kedvenc színésznőm volt, ezért bátorkodom a nevét használni. Hasonlít egy családtagra, akit nagyon szerettem, plusz van a tekintetében valami fennkölt kifinomultság és lelki tisztaság, ami a mai világból már eltűnni látszik. A Manderleyt- nagyon szeretem, az arra hivatott topikban cseveghetünk róla. :)
offtopic
Kubrick\'s Napoleon 2020 okt. 25. - 20:46:23 Előzmény Joan Fontaine
Egy határozottan komplex személyiség hatását kelted. Nem tudtam megállni, hogy ne mosolyogjam meg hozzászólásodat, részben azért, mert egyetértek vele, részben azért, mert ilyen hullámvasútszerű hozzászólással ritkán találkozik, s végül, de nem utolsósorban azért, mert egy ilyen felhasználónévű egyén egy ilyen film alá egy márciusi napon csak akkor kommentelhet 6/10-es értékeléssel, ha bekövetkezik a csillagok együtt állása. És nem, nem viccelek, most tényleg elgondolkodtatott a véleményed, olyannyira, hogy most addig fogom nézni ezt a Joan Fontaine képet, míg kigondolom, hogy hogyan menne végbe a Rebecca közös kibeszélése egy havas téli délutánon, mikor szinte vágni lehetne a friss levegőt.
offtopic
Edmond Dantes 2020 márc. 13. - 22:32:34
"...csak elvétve..." = ha elvétem :-) és mert "soha ne írd/mondd azt, hogy soha" ...
Edmond Dantes 2020 márc. 13. - 17:36:14
Nos, olvasva néhány fanyalgó beírást: ezért nem vagy csak elvétve nézek meg régi filmeket. Még kamaszkoromban láttam az Országúton-t és életre szóló élmény és emlék maradt bennem. Kb. az egyetlen film, ha visszagondolok, amit illetve amiben akit megsirattam. Masina alakítása filmtörténeti pillanat volt. V o l t! És ezért nem adok igazat a fenti beharangozónak sem: "Vannak filmek, amelyek beépülnek életünkbe, hiába változik az idő, az ízlés és a technika, kopásmentesen szépek maradnak, akárcsak legigazabb emlékeink."
Nem, ilyen filmek nincsenek. Ábrándokba ringathatjuk magunkat, nosztalgiázhatunk elmúlt fiatalságunk felejthetetlen filmes (és más) élményein... csak éppen hazudunk magunknak. De minek?
6/10
Joan Fontaine 2020 márc. 13. - 07:26:01 6/10
Egyik szereplő sem volt életképes, mert mentálisan erősen sérültek voltak, ezt hitelesen mutatja be a film.
Kifejezetten dühítő volt, hogy a lánynak többen is felajánlottak lehetőségeket, a cirkuszosok, az apácák, még a bolond is, és ő egyikkel sem tudott élni. Sopánkodott, hogy semmihez sem ért, semmire sem jó, de nem igazán tett egy lépést sem, hogy bármit is elsajátítson. Főzni már igazán meg lehetett volna tanulni, és egy kicsit nőnek lenni is. Nem kellett volna állandóan sopánkodni, meg bosszantani egy olyan embert, aki eleve agresszív és antiszociális. Ha megvetette a pasast, akkor miért kullogott utána, mint egy kóborkutya? Miért csimpaszkodott rá? Szeretetből? Hogy lehet egy ilyen embert szeretni? Az első verés után le kellett volna pattanni. Persze ezt csak olyan ember tudja végig gondolni, aki normális.
Egyébként ki nem állhatom G. M. gesztusait, itt sem szíveltem.

Zampanonak eleve pszichiáterre lett volna szüksége, hogy a személyiségzavarátból kikecmeregjen, és normális életet tudjon élni-de ugye ez akkor nem volt adott, tehát ő is beleragadt a saját mocsarába, ami lehúzta.

A Bolond pedig, minden szimpátia ellenére egy megbízhatatlan, könnyelmű kis lény volt, akire nem nagyon lehetett volna számítani, egyébként meg magának köszönhette a sorsát, mert hülyékkel nem kellett volna kikezdeni.
Szóval tényleg elég bosszantó nézni a cselekvésképtelen, változtatásra képtelen vergődéseket, de talán pont ez volt a film célja, mert, mert az életben is így történnek a dolgok. Okulni viszont lehet belőle.
1/10
Liza94 2019 júl. 08. - 12:33:29 1/10
Unalmas ennek a rossz arcú majomnak, és ennek a szerencsétlen, bamba nőnek a története. Olvasom mennyire fel van magasztalva a színésznő.
Jó lenne egyszer Szeleczky Zita, Tolnay Klári, Sulyok Mária, Mezei Mária, Dajka Margit, Kiss Manyi, Ruttkai Éva hasonló egekig magasztalását olvasni, még akkor is ha ők nem Fellini-nék.
gangapurna 2015 jan. 15. - 09:05:55
Középszerû film, Gelsomina bárgyú karaktere kifejezetten idegesített.
Összes hozzászólás