Az aktuális rész ismertetője: A kezdeti repülős találkozókat hamarosan nemzetközi versenyek követik. 1911-ben például a Párizs-Madrid távon Jules Vedrines akrobatákat megszégyenítő módon teszi le a fövenyre a gépet. Győz - sztárként ünneplik. Tizennégy órát repül 120 km-es átlaggal. A repülőgép idestova gyorsabb a vonatnál. Átrepülhet a hegyek fölött és átszelheti a kisebb vizeket. Kontinenseket köt össze. 1912-ben Franciaországban Foch tábornok ugyan még kijelenti, hogy a repülés csupán sport és a hadseregnek nem jelent semmit. A Védelmi Tanács is úgy véli, hogy az I. világháborúban a lovasságé lesz a főszerep. A valóság azonban minderre rácáfol...
A műsor ismertetése: Minden egy nagy álommal kezdődött. A repülés álmával. Az első gondolat a madarak reptének utánzása volt. Az első feltaláló, akinek neve fennmaradt a festő óriás - Leonardo da Vinci volt. Sok vakmerő, sőt őrült próbálkozás, sok sikertelenség, sok emberáldozat előzte meg az első igazán sikeres akciót, amely a repülés két úttörőjének, Wilbur és Orville Wrightnak a nevéhez fűződik. Saját tervezésű és készítésű gépük nagy ujdonsága volt a motor. Ülésekkel nem rendelkezett, egy egyszerű csípőmozdulattal lehetett változtatni a szárnyak dőlésszögén. Gondos előkészületek után 1903 december 17-én Észak Karolinában a gép felszállt a levegőbe. Ez volt az első alkalom a világtörténelemben, hogy egy a levegőnél nehezebb szerkezet, pilótával a fedélzetén felszállt a földről. A Wright fivérek gépe, a Flyer azaz a "repülő" összesen 97 másodpercet repült, - de kiérdemelte a nevét. Hogy milyen út vezetett a Flyer-től a szuperszónikus Concorde-ig? Kiderül a sorozatból...
Hozzászólások