MüpArt Classic koncertek / Felfedezések - A Savaria Szimfonikus Zenekar hangversenye

korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető magyar zenei sorozat, 122 perc

Értékelés:

35 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

35 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: Felfedezések _ cím és program; a Müpa évek óta sikeres koncertsorozatának célkitűzése a magyar szimfonikus zenekarok felléptetése, új művek és fiatal tehetséges szólisták, karmesterek bemutatása. A Savaria Szimfonikus Zenekar műsorán az angol és a magyar zenetörténet négy komponistájának művei szólalnak meg. Valamennyi alkotás a XX. század elején született: George Butterworth késő-romantikus hangvételű zenekari rapszódiája magyarországi bemutatóként hangzott el, Edward Elgar csellóversenye az I. világháború után készült el, és csak évtizedek múlva fedezte fel a koncertélet számára a tragikusan korán eltávozott csellista: Jacqueline du Pré, most a már fiatalon világhírű francia _ belga művésznő: Camille Thomas szólaltatja meg. A múlt század elején látott napvilágot Bartók két rapszódiája is, melyek zenei anyagát erdélyi gyűjtései során hallott táncdallamok felhasználásával állította össze a zeneszerző. A Szigeti Józsefnek illetve Székely Zoltánnak ajánlott hegedű-szóló most Langer Ágnes, a Bartók Világverseny díjazott hegedűművésze előadásában hangzik el. Dohnányi Ernő népszerű zenekari szvitje, a Ruralia Hungarica szintén a magyar népzenéből merít. A Nagy-Magyarország vidékeiről, Erdély, valamint szülőhelye, a Felvidék népdalaiból válogatott hét-tételes ciklus egy zenés utazás a magyar tájakon. Dohnányi azonban a bartóki "hiteles", a paraszti létet megidéző feldolgozással ellentétben a népdalokat stilizálva, idealizálva dolgozza fel, egyfajta utóromantikus hangvétellel, melyben tükröződik a szerző hazaszeretete és szülőföldje kulturális öröksége iránti mély elkötelezettsége.

A műsor ismertetése: Találkozzunk az M5 műsorán is! A Müpa-élmény nemcsak élőben lenyűgöző, különösen akkor, ha a kiváló előadók produkcióit páratlan minőségű felvételeken élvezhetjük. A MüpArt sorozatnak köszönhetően élje át újra kedvenc előadásait, koncertjeit, ha pedig nem tudott ott lenni személyesen, legyen részese az élménynek a tévéképernyő előtt!

Egyéb epizódok:

Hozzászólások

Szerinted?
tom2happy júl. 22. 20:59:56
Ez egyébként tényleg szánalmas, hogy a port-on soha nincs értelmes/értékelhető információ a kocertekről. De legalább már egy gyógyszerész viszi az itthoni "kultúrát"...., már ami még maradt belőle!
tom2happy júl. 22. 20:58:19
Ha ez a Madaras Gergely, akkor én a Gobbi Hilda vagyok!
tgeszti 2023 júl. 24. - 18:57:51
A karmester Madaras Gergely
10/10
DUNAWÖLD 2023 febr. 13. - 22:39:35 10/10
Nem tudtam, mi hiànyzik, idekapcsoltam:
🙏
Bach és Händel 😇
Lélekemelő...
Zene nélkül nyomor lenne az élet.
bioscoopfan 2019 okt. 16. - 22:35:17
"... a világ koncertpódiumainak legkeresettebb egyik művésze." ??????????? Nyelvileg is gondok vannak itt ezek szerint! :-(
simonyija 2019 jún. 17. - 19:02:20
A helyzet valóban katasztrofális. Én a 2019 június 19-én ismétlésre kerülő műsorról (Szimfonikus formák) szerettem volna tájékozódni és az alábbi tanulságos kalandban volt részem:
A PORT.hu ismertetéséből nem derült ki a karmester neve. Próbáltam utánanézni a MédiaKlikk-en, szó szerint ugyanazt a szöveget találtam mint a PORT-on. Nem adtam fel: az ismertetésben szerepel Alexszej Vologyin neve, rákerestem. A "képek" között megtaláltam és a forrás a MüPa 2015. február 18-i
koncertjéhez vezetett. Vologyinról bővebben írtak a karmesterről csak egyetlen mondatot:
"Az est karmestere a brit Christopher Seaman, akit inspiráló zenei megformálása tett világszerte híressé. " Mivel ezt végtelenül üresnek és hülyének tartottam, tovább kutakodtam, most már a karmester nevének ismeretében. Az opus3 zenei ügynökség lapján találtam rá, jobbára Amerikában és Ausztráliában működött, ahol így jellemezték:
"Christopher Seaman has an international reputation for inspirational music making." Vagyis a MüPa szerkesztősége azt a szerencsétlen mondatot innen vette át. A hülyeség globális.
Bobi Jub 2019 máj. 30. - 11:06:38
ennyire súlyos lenne a helyzet? már azokat is tökéletesen tájékozatlannak és reménytelenül tájékoztathatatlannak kell gondolni, akik érdeklődnek egy komolyzenei koncertfelvétel részletei után? a szerencsétlen orosz zongoraművész nevét már megemlíteni sem érdemes, mert egyrészt úgyse tudná senki, hogy kiről van szó, másrészt meg aki itt olvasná először a nevét az úgyse jegyezné meg ?!?!? vagy esetleg arról van szó, hogy az összefoglaló írójának nulla másodperce volt utánanézni? vagy a koncert szervezője volt olyan "alapos", hogy ilyen "részletességű" ismertetővel indított, aztán az csak át lett véve és átvéve és így tovább?
renitencs 2019 jan. 16. - 16:31:02
És ez az elválasztás:

"hangversen
ye"

Hát ez katasztrófa. Még kötőjellel is az lenne.
renitencs 2019 jan. 16. - 16:14:48
A rejtélyes "brit komponista" neve valamiért kimaradt az ajánlóból, én pótlom: Gustav Holst (1874-1934). Ebből az is kiderül, hogy NEM volt 1896-ban éppen 20 éves. Azt csak a műsor megnézése utáűn fogom tudni, hogy ki dirigálja a zenekart.

Remélem, a többi talán stimmel. Trehány munka volt (sajnos, nem először), kedves port.hu!
Ebbe Sony 2018 ápr. 18. - 22:16:37
A smucig kifejezésmódú tájékoztató ezúttal sem maradt el, mintha idiótáknak íródott volna - nehogy meg is nézzék (mintha fájna az írónak, hogy lemegy ez a műsor, és élvezhetnék többen); ezért ilyen kimért, - két lábbal kéne a pozíciójából kirúgni mind a megszövegezőt, mind AZOKAT, akik ezt a kontármunkát NEKI megengedik.....
Összes hozzászólás