Kálmán Imre: A chicagói hercegnő - Operett két felvonásban / Operett két felvonásban

16 éven aluliak számára nem ajánlott 158 perc

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

6 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: A chicagói hercegnő a nagy közép-európai operett-áradat hullámain született, de amikor bemutatták, 1928-ban a csillogó műfajnak már új versenytársa akadt. A kávéházakban megjelent az addig szokásos muzsika mellett az európai publikumot piszkálgató amerikai dzsessz. Charleston vagy csárdás, pénz vagy monarchia, amerikai életstílus avagy európai tradíciók _ ezek a darab alapkérdései, amelyek természetesen a mű zenei anyagában is megjelennek. A színpadon egy jazz- és egy népi zenekar segítségével az amerikai jazz számok mellett klasszikus operett melódiák éppúgy felcsendülnek majd, mint cigány- és népzenei ihletettségű dalok."Amikor valami nincs, az nagyon nagy felelősség, mert rajtad múlik, tovább fog-e élni vagy sem." Béres Attila kiemelte, hogy az operett színpadra varázsolásánál arra törekedett az alkotói stáb, hogy formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. "Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogén bomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt! műfaji ellenkövetelményt is, megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet."

A műsor ismertetése: Díszlettervező: Horesnyi Balázs. Jelmeztervező: Velich Rita. Rendező: Béres Attila A chicagói hercegnő a nagy közép-európai operett-áradat hullámain született, de amikor bemutatták, 1928-ban a csillogó műfajnak már új versenytársa akadt. A kávéházakban megjelent az addig szokásos muzsika mellett az európai publikumot piszkálgató amerikai dzsessz. Charleston vagy csárdás, pénz vagy monarchia, amerikai életstílus avagy európai tradíciók _ ezek a darab alapkérdései, amelyek természetesen a mű zenei anyagában is megjelennek. A színpadon egy jazz- és egy népi zenekar segítségével az amerikai jazz számok mellett klasszikus operett melódiák éppúgy felcsendülnek majd, mint cigány- és népzenei ihletettségű dalok."Amikor valami nincs, az nagyon nagy felelősség, mert rajtad múlik, tovább fog-e élni vagy sem." Béres Attila kiemelte, hogy az operett színpadra varázsolásánál arra törekedett az alkotói stáb, hogy formailag és színészi kifejezési eszközökben valami fajta kísérlet jelenjen meg az előadásban. "Nem tudom, sikerült-e, hogy a nitrogén bomba felrobban-e majd, de az biztos, hogy összeöntöttünk egy csomó színházi gondolkodást, sok-sok műfaji követelményt, sőt! műfaji ellenkövetelményt is, megpróbáltunk annyira ironikusak lenni, ami még nem sértő, és annyira cinikusak lenni önmagunkkal, amennyire csak lehet." Mary _ Bordás Barbara, Borisz, Sylvária Trónörököse _ Dolhai Attila, Lizaveta Nagyhercegnő, Az Anyja _ Kalocsai Zsuzsa, Mr. James Bondy, Mr. Lloyd Titkára _ Kerényi Miklós Máté, Rosemary Dragica, Morániai Hercegnő _ Szendy Szilvi, Edith Rockefeller _ Szulák Andrea, Sarah Rotschild _ Zábrádi Annamária, Bobby, Szaxofonos _ Bársony Bálint , Bunda Mihály, Cigányprímás _ Ökrös Tibor, Alexej Zénó Luparovics Nagyherceg, Moránia Uralkodója _ Földes Tamás, Bársony Bálint És Zenekara, Ökrös Tibor És Zenekara, A Budapesti Operettszínház Énekkara, Balettkara, Zenekara, Valamint A Vasutas Zeneiskola Pesti Broadway Musical Stúdiójának Növendékei. Vezényel: Bolba Tamás

Egyéb epizódok:

Stáblista

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
napraforgó 2022 dec. 04. - 05:22:45 Előzmény borzi84
Köszönöm!
borzi84 2022 dec. 03. - 19:30:16 Előzmény napraforgó
Az előző hozzászólásomat Neked szántam. :-)
borzi84 2022 dec. 03. - 18:13:36
Szia!

A következőket találtam:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Az 1928-ban Bécsben, majd Budapesten bemutatott operett méltatlanul elfeledett darabja Kálmán Imre gazdag életművének, jóllehet aktualitása aligha vitatható. A történet szerint Mary, az elkényeztetett amerikai milliomos lány fogadást köt barátnőjével, az ugyancsak dúsgazdag Edith Rockefellerrel, hogy melyikük tud európai útjuk során valami olyan különlegességet vásárolni, ami pénzért talán nem is kapható. A tét egymillió dollár. Az utazás során Mary megismerkedik Borisszal, egy képzeletbeli kelet-európai kis ország, Sylvária attraktív trónörökösével, és viharos találkozásukkal kezdetét veszi a világrendszerek küzdelme. A lány megvásárolja és átrendezi a reménytelen adósságokkal küszködő Sylvária uralkodói palotáját, de titokban Borisz szerelmére pályázik, a férfi pedig önbecsülését és kulturális hagyományait igyekszik megőrizni a mindent elsöprő tengerentúli befolyással szemben. Charleston vagy csárdás, pénz vagy monarchia, amerikai életstílus, avagy európai tradíciók - ezek a darab alapkérdései, amelyek természetesen a mű zenei anyagában is megjelennek. A színpadon egy dzsessz- és egy népi zenekar közreműködésével, amerikai dzsesszdalok mellett a klasszikus operettmelódiák éppúgy felcsendülnek, mint a nép- és cigányzenei ihletettségű nóták.

(Forrás: operett.hu)
napraforgó 2022 dec. 03. - 17:45:14
Kár, hogy az operett sztoriját nem ismertették. Jó lenne tudni, miről szól?
Robelin 2020 máj. 23. - 22:52:09
Szereplők: Fischl Mónika, Dolhai Attila, Kalocsai Zsuzsa, Kerényi Miklós Máté, Dancs Annamari (július 27.)/ Szendy Szilvi (július 28.), Szulák Andrea, Zábrádi Annamária, Bársony Bálint, Ökrös Tibor, Sipos Imre, Dézsy Szabó Gábor, Csere László, Langer Soma, Miklós Attila, Fehér Attila, Vanya Róbert, Péter Richárd, Balogh Bodor Attila, Fábián Gábor, Vásári Mónika

Közreműködik a Színház Énekkara, Zenekara, Balettkara

Zeneszerző: Kálmán Imre
Dramaturg: Béres Attila, Lőrinczy Attila
Alfred Grünwald és Julius Brammer eredeti librettójának, valamint Kulinyi Ernő dalszövegfordításainak felhasználásával írta: Lőrinczy Attila

Díszlettervező: Horesnyi Balázs
Jelmeztervező: Velich Rita
Világítástervező: Dreiszker József
Zenei vezető – karmester: Bolba Tamás
Karmester: Makláry László
Karigazgató: Drucker Péter
Koreográfus-asszisztensek: Kiss István Róbert, Szabó Erika
Rendezőasszisztens: Magyar György
Játékmester: Rogács László
Sztepptánc koreográfus: Hajdu Anita
Néptánc koreográfus: Lénárt Gábor
Koreográfus: Bodor Johanna

Rendező: Béres Attila