Légikatasztrófák / Szerencsétlenség Floridában

Air Crash Investigation (Disaster in the Air) / Miami Mistery
kanadai-amerikai ismeretterjesztő filmsorozat, VIII / 8. rész, 60 perc

Értékelés:

318 szavazatból
Szerinted?

Értékelés:

318 szavazatból
Szerinted?
Vetítések:
10:00, szerda (november 27.)
National Geographic

10:00, szerda (november 27.)
Nat Geo HD

23:00, hétfő (december 02.)
Viasat Explore

Az aktuális rész ismertetője: A Northwest egyik járatát különös körülmények között érte baleset: éppen tízezer méteres magasságban haladt Florida felett, amikor utasai hangos puffanást hallottak odakintről, majd a hármas számú hajtómű egész egyszerűen levált a gépről. Vajon mi okozhatta a rejtélyes és nyugtalanító "üzemzavart"? A gép személyzete és utasai még ki sem heverték a kényszerleszállás izgalmait a tampai repülőtéren, amikor a baleseti nyomozók már a Madison mellett fellelt, égből pottyant alkatrészt vizsgálták…

A műsor ismertetése: A sorozat bemutatja az utóbbi évtizedek néhány nagy légi katasztrófájának legizgalmasabb pillanatait, és pilóták, szakértők, valamint szemtanúk segítségével megpróbál választ találni a mindannyiunkat foglalkoztató kérdésre: miért kellett bekövetkeznie ezeknek a tragédiáknak?

Évadok:

Stáblista

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
Krisztian5 2023 márc. 11. - 16:51:09 10/10
Nem tudjátok olyan rész volt amiben magyar repülőgép katasztrófát mutatnak be? Sajnos volt egy pár. Ha esetleg van ilyen, irjátok meg melyik részek azok. Köszönöm.
kiskadar69 2023 jan. 30. - 17:46:34 Előzmény kiskadar69
Tudom, hogy a filmben senki sem hibáztatta az utasokat, de én szoktam firtatni az egyéni felelősségeket.
kiskadar69 2023 jan. 30. - 17:42:00 Előzmény caravelle
Ha ez így történt, akkor számomra még érthetetlenebb a történet.
10/10
caravelle 2022 dec. 04. - 20:38:09 10/10 Előzmény kiskadar69
Két túlélő is látta, akik megszólaltak, de szerintem sokkal többen, biztos világított a sötétben a lángoló hajtómű. Inkább az utaskísérőket kéne hibáztatni, akiknek talán szóltak, de valószínűleg ők is látták, ha nem is mind. Csak annyi hangzik el, hogy ez a pilótákig nem jutott el, nem az, hogy az utas(ok), nem szólt(ak).
kiskadar69 2022 jún. 07. - 08:28:28
Az eszem megáll!
1. A bal oldalon lévő hajtómű kigyullad, meg valami más probléma is volt vele.
2. A pilóták rosszul mérik fel a helyzetet, kikapcsolják a hibátlan jobb oldali hajtóművet, majd tájékoztatják az utasokat, hogy baj van a jobb hajtóművel és hamarabb le fognak szállni.
3. Az egyik (angol) utas látja, hogy a bal hajtómű ég, de nem szól senkinek ("gondoltam, a pilóták urai a helyzetnek"). A repülőgép még elég sokáig repül.
4. A hibás bal hajtómű leáll, a jobb hajtóművet nincs idő elindítani, a repülőgép lezuhan.
5. Az említett utas véletlenül túléli (más utasok meghalnak), és hálát ad a pilótáknak...
7/10
Lámai Dala 2022 márc. 07. - 22:06:44 7/10
2008 02. 23. B-2 Spirit of Kansas lezuhant. Ez volt eddig a világ legdrágább tábortűze, 2 milliárd dolcsi minusz.
Artad-nak, zsír a hsz-od.
JackSimple 2019 jan. 29. - 12:11:26
Üdv, tegnap véletlen láttam ezt a részt:
Légikatasztrófák / Orral a halálba
/Air Crash Investigation (Disaster in the Air) / Steep Impact/
kanadai-amerikai ismeretterjesztő filmsorozat, XIV / 9. rész
igen érdekes volt, én eleve nem ülnék állítható propellerszögő repcsibe, és itt akkor kiderült miért nem.
Egyébként aztmondják az epizodban hogy a legjobb pilóta sem tudta volna megmenteni őket, én azárt megpróbéltam volna motorokat lekapcsolni egyből, sajnos még mindig nem bízok leszállásnál amotorokban, a szimulátorokban mindig lekapcsolom és sikló leszállást végzek máig :) persze az oktatóim ezzel nem értenek egyet tudom todni kell átstartolni de van aki meg habozik így otthon mindig kikapcsolt motorral gyakorolok leszállást ;)
kiss.istvan770 2018 okt. 22. - 19:56:00
Erkölcstelen módon tudnak hazudni. A pentagonhoz kiérkező tűzoltók egy kisgép roncsait látták és 1-2 ülést, áldozatot pedig egyet sem.
10/10
fourdogs 2018 okt. 01. - 23:55:01 10/10
A (közforgalmi) repülés egyre inkább az automatizálás és a számítástechnika produktuma (és ez így van jól). A pilóták tabletet használnak, amelyet összekötnek a rg. robotpilótájával (vagy mit is beszélek - az FMS*-sel - bár az is lehet, hogy már ez is elavult), és a szerkezet (ha a reptér automatizálása ezt lehetővé teszi) a kigurulás megkezdésétől az állóhelyre történő beállásig mindent megcsinál. Természetesen nem mindegyik, és nem mindenhol, de a technológia rendelkezésre áll.
A fenti repülési üzemmódtól el lehet térni, már csak azért is, mert a manuális repülést gyakorolni kell. Van olyan nézet, hogy kézi repülést a szimulátorban kell gyakorolni, élesben meg dolgozzon a robot. Ezt némileg alátámasztja a kiképzés módszere, amelynél a repülés összes fázisa bármely engedélyezett időjárási körülmények között begyakorolható a szimulátorokban (mert alkalmasak erre), az összes kényszerhelyzettel egyetemben.
Kényszerhelyzetben a pilótákat cseklisztek segítik, ezek egy részét (az első néhány lépést) kívülről kell tudni, a többit pedig szigorúan a kézikönyv utasításainak megfelelően, lépésről lépésre végrehajtani. És bár a különleges esetek általában nem úgy jelentkeznek, ahogyan a szabályzatokban megfogalmazódnak, mégis ez a követendő eljárás.
Amíg volt Malév (és ismerős pilóta vitte a járatot), gyakran megtettem, hogy előre mentem, és végigültem az utat a középső ülésben. Kényszerhelyzet nem adódott, de sok mindent meg lehetett tudni.
*FMS = Flight Management System
artad 2018 szept. 28. - 01:00:58
Nem kimondottan értek veled egyet. Más olvasni a b*szásról és más csinálni. Azt el tudod dönteni egy produkcióról, hogy jó-e vagy sem, illetve a te véleményed, illetve bámelyikünk véleménye csak egy szubjektív adat, hiszen mindenkinek más tetszik. Abban egyetértek veled, hogy az adott időjárási körülmények között józan ésszel tudom mit kell csinálni, de amikor fent vagy és élesben kell jól dönteni, az más helyzet. Azt csak ott tudod meg, abban a pillanatban. Persze léteznek Sully-k, de nem mindenki az.
Összes hozzászólás