Hogyan legyen a zene és a színház mindenkié?
Dinyés Dániel zeneszerző-karmester és Göttinger Pál rendező több, mint tíz éve indította el a Delta
Produkció által felkarolt rendhagyó előadássorozatot, elsősorban azzal a céllal, hogy bebizonyítsa: az
opera mindenki, de tényleg mindenki számára lehet élvezhető, érthető és szórakoztató egyaránt.
Az elmúlt évtized teltházas sikerei őket igazolták. Mára a feketeöves rajongók mellett egyre
több korábbi „operafélő” is megfordul az előadásokon.
Az Operabeavatókon minden megtörténik, aminek egy hagyományos előadás során nem lenne
szabad megtörténnie. Az összeszokott páros stand up-ja egy-egy opera szórakoztató elemzésével
teszi érthetővé a művet, a műfajt és nevetteti meg a jelenlévőket. A produkció középpontjában
az improvizáció áll, a néző előtt próbált jelenetek garantálják a szórakozást. A legnagyobb operákat
humoros és közérthető formában ízekre szedő beszélgetős koncertek minden alkalma egyedi és
megismételhetetlen, melyeken természetesen idén is nemzetközileg elismert operaénekesek
és pályájuk korai szakaszában járó művészek csatlakoznak a duóhoz.
A Különkiadással lezárul egy korszak. 17 év után véget ér az Operabeavató sikersorozat. Jó hír
azonban a rajongók számára, hogy fináléként 2025 januárjától teljesen új, ezúttal a zenés színház
különböző műfajait bemutató részekkel várja közönségét az Operabeavató Különkiadás
alkotócsapata az Átriumban. Dinyés Dániel zeneszerző-karmester és Göttinger Pál rendező összeszokott párosát az egyes műfajok – a musical, a kabaré, az opera és az operett -
kiemelkedő képviselői egészítik ki. Az új előadásokban Janza Katával, Szabó P. Szilveszterrel, Peller Annával, Peller Károllyal, Miklósa Erikával, Szélpál Szilveszterrel, Ullmann Mónikával, valamint Kálid Artúrral is találkozhatnak majd a nézők.
Dinyés Dániel a különkiadás ötletéről: „Tulajdonképpen mindegyik zenés színházi műfaj az operából
került elő. A könnyedebb vígoperát egyszer csak operettnek kezdték el hívni, aztán amikor az operett
már túlzottan komolynak mutatkozott és vissza akarták „komolytalanítani”, egyszer csak musicallé
vált. Magyarul tényleg minden az operából indult ki. A kabaré is nagyon sok mindent köszönhet az
operának, mert a valódi, tehát ez a 10-es, 20-as évek kabaréja nem hóka-móka volt, hanem a
húsbavágó igazságok zenés színházi lenyomata, amely szintén komoly énekesi képességeket igényelt.
Ezért gondoltam, hogy az Operabeavató mellett - természetesen a megszokott szórakoztató formában - érdemes bemutatnunk a többi, szintén operában gyökerező műfajt is.”
Aki kíváncsi rá, hogy melyik az a pillanat, amikor például a musical éppen operává akar válni, vagy az
operett megkomolyodik, annak kortól függetlenül ott a helye a különleges új sorozat epizódjain. Az
operafélők után felkészülhetnek tehát az operett, a musical és a kabaréfélők is.
A(z) Delta Produkció előadása
Hozzászólások