A fegyencgyarmaton

opera, angol, 2012.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

A fiatal cseh bariton énekelni a Pardubice-i Konzervatóriumban, a Pozsonyi Művészeti Akadémián valamint a Prágai Zeneakadémián tanult, de ezzel párhuzamosan nemzetközi operaénekei kurzusokon is képezte magát. 2004 óta a plzeňi Josef Kajetán Tyl Színház szólóénekese. Főbb szerepei: Harašta (Janaček: A ravasz rókácska), Malatesta (Donizetti: Don Pasquale), Marcello (Bohémélet), Lionel (Csajkovszkij: Az orléans-i szűz), Vladislav (Smetana: Dalibor).
A közelmúltban csatlakozott a Prágai Nemzeti Színház operatársulatához is szólistaként. Itt a Figaró házasságában Almaviva grófot, A Cosí-ban Guglielmót, Donizetti Szerelmi bájitalában Belcore-t, Britten Gloriannájában pedig Lord Mountjoy-t énekli. Házas, két kislánya van.

A cselekmény:
Kafka, a modernista regényírás egyik legmeghatározóbb figurája a ma nézője számára sem szűnt meg releváns mondanivalóval szolgálni. A fegyencgyarmaton opera - mely Kafka azonos címet vislő novellája alapján - a seattle-i A Contemporary Theatre (ACT) megrendelésére készült, 2000 szeptemberében került első alkalommal bemutatásra. A történet egy halálraítélt kivégzését és az ítéletet végrehajtó - addig hagyományosan erre a célra használt - masina működését meséli el. Ez azonban allegória. Első benyomásunk az, mintha Kafka egyszerűen a halálbüntetés ellen emelne szót, valójában azonban sokkalta nagyobb vonalakban, kategóriákban gondolkodik: a humanizmus, az idealizmus és a személyiségtorzulás kérdéseit vizsgálja. A két főszerep - a tiszt és a látogató - bariton és tenor illetve basszus és tenor hangokra íródott. A további két karakter - a rab és az őr - szerepe beszélő szerep. Az énekeseket vonósegyüttes kíséri.

A(z) Szegedi Nemzeti Színház előadása

Stáblista

Hozzászólások