Helyszín egy Adria-parti kisváros terecskéje, a hetvenes évek elején, ahol minden megesik, ami egy fordulatos és mulatságos vígjátékban megeshet... Anconában, amely természetesen a világ közepe, él-éldegél a gazdag Don Tomao, az eladósorba került, enyhén beszédhibás, ám rendkívül szép lányát egyedül nevelő, de a szerelem örömeit igen kedvelő atya, könnyűvérű szobalányával, szomszédjában egy magányos panziósnővel és az alulmúlhatatlan vendéglátó-ipari szenvedéllyel megáldott kávézótulajjal. És akkor még nem is beszéltünk az idevetődött többiekről: A halmozottan hátrányos helyzetű vándormuzsikusról, Az életunt milliomosról, A szentéletű bölcsről, akinek durva csuhája és nőies keble alatt érző szív dobog. A városka andalító életét azonban felkavarja a tűzrőlpattant debreceni lány, aki születendő gyermekének apját igyekszik megtalálni, akiről csak annyit tud, hogy egy "gazdag" anconai macsó.
A nosztalgi-mese, azt mondja, amit már mindenki ismer és soha meg nem unhat: " A szerelem mindent legyőz." Mert a szerelem: minden - államügy, magánügy, elemi csapás és természeti csoda, élet és művészet, káprázat és való, egység és sokféleség, állapot és mozgás. Egyszóval átváltozás. Így mondja Ovidius. Más szóval: elváltozás. Így mutatja be az előadás. Az anconai szerelmesekben zene és tánc, játék és ének ugyanakkor a színház csodájáról szól, mert egyszerű és finom varázslatában arra gondolhatunk: lám-lám, milyen szép is, ha van egy olyan világ, legyen akár Anconában , -ahol minden megoldódik, ahová az élet csak amúgy szőrmentén szüremkedik be, ahol AMOR OMNIA VINCIT... Tehát szerelem-szerelem és felejthetetlen olasz dalok sora, sláger-sláger hátán. A vérbő komédiát az olasz slágerek legismertebb dalai tarkítják, igazi szórakozást ígérve.
A(z) Veszprémi Petőfi Színház előadása
Hozzászólások