A performansz során a fókuszban maga a szobrászati alkotás folyamata áll. A direktöntéses technika kiindulópontját jelen esetben – a hagyományos munkamenettől eltérően, amikor is az elkészített agyagszoborról veszünk mintát – élő modellek (egy női és egy férfi táncművész) jelentik. Az élő modelleken túl a folyamat különlegessége, hogy a táncosokról való mintavétel során az alkotói szabadsággal élve a szobrász olykor intenzíven „bontja” a formát, kihagy részeket, vagy épp hozzáépít, miközben az anyag (orvosi gipsz) adta lehetőségek keretein belül igyekszik a lehető legvékonyabb hártyát létrehozni, hogy az igazi negatív helyett pozitívként – mintegy második bőrként – másolja a modelleket. A táncosok mozgásukkal tovább fragmentálják, majd levedlik ezt a pozitív-negatívot, s így alakul ki az új viszony a „gipszbőr” részei között. Távolról a forma káoszt mutat, de a részekben felismerhető valós emberi formák lenyomata a nézőben perceptív képeket is szül, közelről a fragmentek egymáshoz való viszonya új illúziókat eredményez.
A Bartók Béla Boulevard – Eleven Tavasz rendezvénnyel közös program.
Az Atelier 21220 alkotóműhelyt 2017-ben alapított Cserepes Gyula koreográfus, performer azzal a céllal, hogy az előadóművészet fogalmának át- és újragondolása által olyan egyedi és eredeti előadásokat hozzonak létre, amelyek az előadó és a befogadó között húzódó határ eltörlésére törekszenek.
Előadóművészek: Cserepes Gyula, Egyed Beáta
Szobrászművész: Csasznyi Dénes
Zene: Januš Aleš Luznar (Yanoosh)
Producer: Atelier 21220
Hozzászólások