"Készülő új darabom címe Balance - Off Balance, az egyensúly és egyensúlyvesztés örök kérdése, a jó és a rossz, a fehér és a fekete, a Jin és a Jang, energiák, amelyek építenek és rombolnak. Az életben az egyensúlyra való törekvés egy, az emberbe táplált genetikai kód. Nem kell sokat gondolkodnom és meditálnom azon a felismerésen, hogy testi, lelki és fizikai síkon, az egyensúly állapotában élem meg azt a lelki békét vagy boldogságot, amit nem kell definiálnom, hogy miért van, egyszerűen csak létezik. Mi táncosok a teremben egyszerű képletben éljük meg a balance - off balance fogalmát, de a művész számára ez sokkal bonyolultabb, mélyebb, szerteágazóbb kérdés, mely fakadhat a múltunkból, a jelen meghatározó tézise, mely hatással lehet jövőnkre. Darabomban az egyén belső egyensúlyát vizsgálnám meg különböző dimenziókban. Ezek a tér, idő és energia vonalak mentén taszítanák a táncost az off balance állapotába, melyből az egyén belső kreativitása, a gravitáció és az ellenerő, a súlypont harmóniájának örökös keresése alkotná a szólókat és uniszónókat. A minket körülvevő közösség egyértelműen hatással van a benne élők és együtt dolgozók egyensúlyára, amelyek a hatásellenhatás elve mentén, hosszabb, de rövidebb idő alatt is többször változhatnak, vagy is balance - off balance érzést okoznak a közösségnek. Úgy gondolom, hogy egy tánc együttesnél nincs is jobb közeg, ahol véget nem érő kísérletezéssel mélyülhetünk el ebben a minden embert kívül belül érintő témában, mert a tánc ritmus és harmónia, a balanszra való állandó törekvés, melynek létét és szépségét az off balance léte igazolja. Ha az off balance állapotot a rosszal azonosítjuk és ebből érthetően az egyensúlyállapotot jónak, nevezzük, akkor Platónig tekinthetünk vissza, aki azt mondja: "A rossz rend, a rossz ritmus és a rossz dallam a rossz beszédnek és a rossz jellemnek a testvére, ellentéteik, pedig az ellentétének, a józan és jó jellemnek a testvérei és utánzatai". Új darabomban látom az embert, ki görgeti a múlt egyensúlyvesztéseit, energiája a szakadék széléig sodorja, majd elfogy és keresi az egyensúlyt az idők végezetéig. Koreográfus koncepció A Budapest Táncszínház egzisztáló táncművészeként, és koreográfus asszisztensként kézenfekvő, hogy az együttesünk táncművészei szerepeljenek a Balance - Off balance című darabomban, melyben jelenleg a társulat valamennyi tagját, 9 főt képzelek el. Darabomban továbbá a karakterek kialakításánál megmaradnék annál a hagyományos kortárs táncszínházi elképzelésnél, mely szerint nincs alá -, és fölérendeltségi viszony, minden művész táncol szóló és kartáncot egyaránt. A dramaturgia elkészítése közben sem cselekményes történetet, sem kronologikus sorrendet nem szeretnék követni. A darabban bemutatott élethelyzetek, szituációk egymástól különálló képek, önálló életet élő mozaikok, a nézőben csak a függöny lehullta után állnak össze azzá az érzelmi és gondolati világgá, amiről a darab szól. Koncepcióm részét alkotja a már előre megtervezett színpadi tér és mozgásformák mellett, a fellépő táncosok individuumát felhasználó kísérletezés, mely műhelymunkának számomra értékes részeit én állítom össze, és töltöm meg a már előre eltervezett művészi tartalommal. A szinopszisban említett a közösségben megjelenő balance - off balance helyzet elképzelésemet a próbák során különböző helyzet gyakorlatokkal szeretném a táncossal létrehozni, melybe extrém helyzeteket állítanék elő a stúdióban, például a táncosoknak bekötött szemmel kell különböző szólókat és duetteket improvizálni, miközben a csend és a zene rapszodikusan változik, és a táncos egy sötét labirintusként éli meg az off balanceból való menekülés nehézségeit. A kép, amely bennem él a darabról, minden egyes lépésben szorosan kapcsolódik a koncepciómhoz, a végtelenségig ragaszkodom ehhez a belső képhez, melytől csak az egyensúlyvesztés tántoríthat el."
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások