Hódítani akarás, földön pattogó fejek, felvillanó meztelenség?
Kicsinyes vágyak és próbálkozások, élet-halál harcok semmiért. Pózok.
Ki kivel, ki ki ellen, ki kicsoda? Együtt vagy külön-külön.
Mi van a méltósággal?
(Simon Judit)
Fehér Ferenc a hazai kortárs táncszcéna egyik legkelendőbb export-cikke, egyben egyik legizgalmasabb karaktere is - hiszen pályája során nem vett részt hagyományos táncművészeti képzésben; egyéni inspirációból és tapasztalataiból merít, összetéveszthetetlen stílusban dolgozik.
Magyarországon azon kevesek egyike, akinek kortárs táncszínházi fellépései kilencven százalékban külföldi színpadokon jönnek létre.
Számos hazai és külföldi díjban, elismerésben részesült: 2011-ben Tao Te című produkciójáért megkapta a 2010-es esztendő legkiemelkedőbb táncelődásának és koreográfusának járó Lábán Rudolf-díjat, melynek folyományaként 2012 májusában a Trafóban mutatja be vadonatúj előadását. 2012 tavaszán pedig neki ítélték a Hevesi Sándor-díjat.
Az új produkció négy karakteres táncosa, négy főszereplője különös közösséget alkot, miközben mindvégig önállóan, szólóban is léteznek, egyenrangú partnerek - ennek a négy figurának a hasonlóságai, különbözőségei, energiái, viszonyai érdekelték a koreográfust az alkotási folyamat során. Izgalmas háttértörténet az új bemutató kapcsán, hogy a produkció első koreográfiai ötletei tulajdonképpen a Brad Pitt főszereplésével Magyarországon forgó World War Z című zombifilm forgatási szüneteiben bontakoztak ki, mivel a Brothers szereplői is részt vettek statisztaként a forgatáson. Ezek az improvizatív játékos mozgássorok később visszatértek az alkotási folyamatban.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások