A test egyszerűsége és egyértelműsége küzd a lélek útvesztőivel, az érzetek többértelműsége között kíván rendet teremteni, egyszerűsíteni őket, hogy bizonyítsa az alaptételt: minden eltáncolható, kifejezhető a test által.
"Kiindulópontunk Freud azon megállapítása (gondolatmenete), amely szerint az ember az élővilágban betöltött központi szerepében, kiválasztottságában való hitét Kopernikusz, Darwin és maga Freud elmélete kérdőjelezte meg a heliocentrikus világképpel, az evolúció és a pszichoanalízis elméletével.
Ettől a kiindulóponttól már messze járunk. Már nem a kiválasztottság kérdése izgat bennünket, sokkal inkább az, hogy ezen elméletek külön-külön mit jelentenek nekünk, táncosoknak, hogyan tudjuk megjeleníteni, letérképezni magunkban és a térben.
Az elméletek elemzése során eljutottunk oda, hogy minden lefordítható a mozgás nyelvére. Egyenesek, körök, spirálok, előre, hátra, oldalra ható mozgások, vonzások és taszítások, fizikai fogalmak, érzelmi fogalmak. Ezekkel a fogalmakkal az evolúció, az érzelmek is leírhatók, lerajzolhatók. Itt tartunk most. És még nincs vége."
(Mándy Ildikó)
e-motion: even the title is paradox. It is a study of emotions in an e-lectronic, digitalised world we live in. Three men and a woman is searching for their selves in the labyrinth of circles and lines which can be perceived as machines to measure time and space. The simplicity of the human body is in constant battle with the complexity of the soul, the body tries to make order in the disorder and translate it into its own language: dance. It is a very critically and intellectually composed dance performance with video animation projected as brackground with beautiful costumes and choreography.
A(z) Trafó előadása
Hozzászólások