Brighton a hatvanas évek elején - kezdődik a Beatle-mánia. Francis Henshallt kirúgták egy zenekarból, éhen is halna, ha ennyiben hagyná a dolgot. De nem hagyja. Mit neki két állás két főnöknél? Ráadásul felbukkan egy cicaszemű dög, őt is meg kéne ismerni kicsit. Álruha és rock and roll, gombafejek és egy feléledt hulla, gengszterek és báránykorona, szerelem, szerelem, szerelem. Hogy itt-ott emlékeztet Goldonitól A két úr szolgájára? Nem véletlen. Angol fordításnak indult, új darab lett belőle, nagy londoni sikerszériával, és már a Broadway-t is megjárta. Most itt van.
EGY FENÉKKEL KÉT LOVAT---Pelsõczy Réka---Orlai---Belvárosi Színház
Goldoni furfangos cselekményvázát Richar Bean hatásosan transzformálta a 60-as évek angol kikötõvárosába, a beszólások szigetországian fádak, de a figurák elevenek, a helyzetkomikum szökõárja pedig igencsak élvezetes.
Dicséretes a kétdimenziós díszlet, hiszen kell a hely a sokmozgásos szituációkhoz. A rendezõ Pelsõczy Réka ismét bizonyítja pompás ritmusérzékét, munkája könnyed, frappáns és hibátlanul célratörõ. Irigylésre méltó húzás a BEKVART zenekar beépítése, Szabó G. Hunor az egyetlen kültag, mivel a saját ember ütõs színpadi jelenléte szétfeszítette volna azt a szûk kis dob-kuckót. Formán Bálint a gitározás és az ének mellett, lenyûgözõ pajeszával az elegáns vendéglõst is játssza, ahogy a többiek is fürgén járnak ki s be, zenészbõl szerepbe váltva. Horváth Szabolcs kétbalkönyökös Bobby, impozáns sisakjában képtelen egy ajtón ütközés nélkül bejönni, a sztentori orgánumú, veszett karizmájú basszer, Keresztény Tamás ügyvédjével nem szeretnénk vádlottként szembekerülni.
Dékány Barnabás võlegényi tehetetlenséggel botladozik a félreértések bozótjában, vágyának tárgya, Rujder Vivien imponáló játékkal rajzolja meg a hamvas butaság portréját. Friedenthal Zoltán szelíd motorosként nagyszerûen énekel, Fodor Annamária végre karakterszerepben mutatja meg karikírozó képességét.
Szédületes tempóban süvít a cselekmény, az ötletek végtelen áradata sem mossa el a történések oksági láncolatát, hahota-orgia közben záporoznak a helyzetkomikum adta parádés jelenetek. Lovas Rozi markáns férfiszerepben brillíroz, szinte sajnáljuk, hogy elõbb-utóbb vissza kell vedlenie tüneményes széplánnyá. Agyafúrt apaként is kitûnõ, de másik alakjában, totálisan leépült pincér-matuzsálemként, Lukáts Andor a nemes bohóckodás teljes arzenálját felvonultatja. Alfie végül is druszaként ElpHy nevünket bitorolja, nem
véletlen!, - pacemakerünk ugyan nincs, de szívünk azonos hevességgel dobog a Belvárosi Színházért!
A Római vakációban hetedhét figurát hozott, most extrém kreativitása az abszolút fõszerepben teljesedik ki. Nagy Dániel Viktor elementáris lendülettel, ezer apró gesztusból építi fel a minden lében kanál, jég hátán is megélõ szolga személyiségét. Elõször csak folyvást éhes, azután egyre nagyobb kanállal már a pénzt habzsolja, könnyedén alkalmazkodik gazdája szeszélyeihez, míg végül lelkileg majdnem ketté hasad. Félelmetes pantomimben, önmagával két alakban birkózva hengergõzik a rivaldán, menekül ki, leskelõdik maga után, a kétfejû inasfenevad skizoid rémlátomása: Színházi Emlékkönyvbe illõ, egyedülálló bravúr!
És hogy énekel!!! Hogy mozog, hogyan táncol, minden pillanata életveszélyes támadás a nevetésgörcsbe rángó hasizmok ellen... Gyönyörûséges színész-alkotótársi munka!!!
Orlai Tibor unikális színháza ismét talált egy minden igényt hatványozottan kielégítõ, fantasztikus energiákkal szórakoztató darabot, amely Pelsõczy Réka rendezésben, a társulat virtuóz összjátékával frenetikus élményt jelent!
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások