Vajon a testiség egyet jelent az elállatiasodással? Vajon le lehet mondani róla egészen? Vajon a "kultúrának" jogában áll becsapni önmagát, és megzabolázni a természetet? Ezen szférák egyikének megtagadásával nem kerülünk-e mindinkább hatalmába a másiknak? A darab a főhős, Bianka felnőttkori visszatekintése fiatalkori önmagára, s az ébredező testiséggel való vívódásra. Tadeusz Rózewicz műve egyesíti a melodrámát és a bohózatot, a naivságot és az önteltséget, az érzékenységet és gorombaságot, s a hősök mentalitását a mai korra jellemző cinizmus tükrében fejezi ki.
Színészek: Marta Bury, Kamila Korolko, Ewa Mrówczyńska, Kamila Olszewska, Małgorzata Szczyrek, Natalia Zduń, Kamil Dobrowolski, Henryk Hryniewicki, Tomasz Kuliberda
FEHÉR HÁZASSÁG---Oleg Ziugzda---Maska Teatr Rzeszów---MITEM
Színészek bábokkal: nagyon megijedtünk. Nálunk ez nindug illusztratív és üres. A lengyelek viszont érzékenyen stilizálttá tették a Rózewicz komédia szituációit. Ellentétben a Kabaré egyszínû, egysíkú, jellegtelen figuráitól, pompásan karakterizált, félembernyi bábokat láttunk, a színészek pedig nem osztályon aluli "bábosok" voltak, bármelyik nagy kõszínházban
magállnák a helyüket. A Feleség báb nélkül elõvezetett monológja, a lendületes kánkán és a bikaviadal koreográfiájába ágyazott apagyilkosság is ezt bizonyítja. Gyönyörûen beszéltek és úgy beszéltek, mintha nem lettek volna fából faragott alteregóik.
A szex és a perverziók körül forgó cselekmény ellenére soha nem kabarésan otrombán közönséges , pedig lila falloszok, szürkén fallikus gombák borították be a színpadot. A lányok dialógjai is ekörül forogtak, ám mindvégig megõrizték az esztétikus groteszk hangnemét.
Kiemelkedõ elõadása a hullámzó szintû /óh, szegény Perceval.../ MITEM-nek, de hol voltak jeles bábmûvészeink?!?
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások