Figaro 2.0

vígopera, 2 felvonás, 2015.

Értékelés:

5 szavazatból
Szerinted?

Ami a könnyűzenében John Lennon és Paul McCartney, a musicalban Andrew Lloyd Webber és Tim Rice, az az operában Wolfgang Amadeus Mozart és Lorenzo Da Ponte. A tökéletes szerzőpáros. Kettőjük találkozásának eredménye három zseniális opera: a Don Giovanni, a Cosi fan tutte, és a valaha írt legjobb opera, a Figaro házassága.

Ennek az operának a szereplői nem legyőzhetetlen hősök, nem mitikus alakok, nem félistenek, hanem olyanok, mint mi: egyszerűek, átlagosak. A gróf, a grófné, a szobalány, az inas, a kertész, a szomszéd... Ez az opera rólunk szól. Szeretetről, magányról, féltékenységről, odaadásról, bizalomról, kiszolgáltatottságról, csalásról és megbocsátásról. Mindennapos emberi játszmáinkról.

Teszi ezt humorral, nagyvonalú, bölcs derűvel, határtalan életörömmel. Ez a remekmű alkalmas arra, hogy az opera iránt még nem elkötelezett közönséget - a fiatalokat - is megnyerje a műfajnak. Katartikus élmény, amikor egy művészeti alkotásban önmagunkra ismerhetünk. Előadásukkal szeretnénk megmutatni, hogy ez megtörténhet az operaszínpadon is.

A(z) Magyar Állami Operaház előadása

Bemutató időpontja:

2015. október 19., Magyar Állami Operaház

Stáblista

Hozzászólások

1/10
SarlayKatalin 2017 okt. 03. - 00:21:29 1/10
Hát, nem tudom, elérkezett-e a darab üzenete 15 éves kamasz leányomhoz? Az osztállyal szervezett keretek között nézték meg az elõadást, gyermekem az élmény hatása alatt közölte, hogy a színdarab egy \"fos\" volt, amiben nõnek öltözött férfiak erõszakoltak meg férfinek öltözött nõket, vagy fordítva, nem mintha nem volna mindegy a lényeget tekintve. Szerintem egyrészt nem biztos, hogy kamaszokkal így kéne megszerettetni a színházbajárást ( majd jelzem is a pedagógusnak, hogy legyen óvatosabb), másrészt szegény Mozart, mit vétett?