A mai fiatal nemzedék nagy árat fizet majd azokért a környezeti és társadalmi katasztrófákért, amikért a korábbi generációk felelősek. Jóllehet, nem is egy felmérés szerint az Y és Z generáció a klímaváltozást tartja korunk legégetőbb problémájának, mégsem jut el mindenki addig, hogy tegyen is valamit, hol a forrás, hol az idő, hol a kapacitás, hol a motiváció hiánya miatt. De vajon mik az ökoszisztéma változásának a fiatalokra gyakorolt pszichológiai hatásai? Vajon mit kezdenek a felelősséggel? És mekkora a mozgásterük? A három szólóból álló előadásban három fiatal küzdelmét látjuk. Az első szólóban Gaál Júlia elveszti viszonyítási pontjait: kételyei, folyamatos bizonytalansága és a kapaszkodók hiánya drámai spirálba sodorják, amelyben lassan kicsúszik lába alól a talaj. Se perspektíva, se kiút, se jövő, a második szólóban ez a helyzet Eva Mora González minden türelmét felemészti: miközben felemelkedésre és elrugaszkodásra törekszik, a rendszer rabja; azé a rendszeré, amely manipulálja, újra meg újra csapdába ejti. Frusztráció, félelem és szorongás: a harmadik szólóban Kiss Rebeka Petra már nem a türelmet, hanem az önkontrollt veszíti el: egyaránt a nők és a természet felett gyakorolt uralom, elnyomás és kizsákmányolás elleni küzdelmében egyre bátrabb lesz, érettebb, és meg is erősödik. Marad a kérdés, vajon sikerül-e a három fiatalnak korlátjain felül kerekednie, kitörni helyzetéből, kezébe venni sorsát a szebb jövő reményében? Vajon utópiának vagy disztópiának nézünk elébe?
Előadók-alkotótársak:
CRISIS BEFORE CRISIS: Gaál Júlia
Möbius: Peták Róbert / Eva Mora González
Who is the boss?: Kiss Rebeka Petra
Zene: Komjáthy Boldizsár
Zenei konzulens: Doriane Balin
Fény: Juraj Čech, Robert Klváček
Mentor, szakmai konzulens: Lőrinc Katalin
Produkciós vezető: Jean François Bouillon, Gray Box
Hozzászólások