IZP-estek - Krizsán Dániel: Diplopia / Bányai Mirjam Léna: Poker Face

táncelőadás, 2020.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Dupla előadás.

Kizsán Dániel: Diplopia (16+)

Egy kis lakásban vagyunk, ahol egy nőt látunk, aki serényen dolgozik az asztalnál. Látszólag egyedül van, de sejlik, hogy van vagy volt valakije. A munkában elfárad, de a folyton folyvást visszatérő rémképei nem hagyják, hogy megpihenjen. Az állandó hajtásban csak egy dolog van, amibe kapaszkodhat, ami erőt ad, és ami a férfihoz köti. Gyermeket vár. A rémképek erősődnek, a lidércek hatásai egyre mélyebb nyomokat hagynak a nőben, míg nem az örűletbe hajszolják. A megfelelési kényszer, a rohanás, a hajtás fölé kerekedik, és egyetlen kapaszkodóját is elveszíti...
Ismét a lakásban találjuk magunkat, mintha ez az egész meg sem történt volna. A nő szintén dolgozik, minden ugyanaz. Csak mi nem vagyunk ugyanazok. Ezt most nem ugyanazzal a szemmel nézzük. A hajtás nem is olyan nyomasztó, a lidércek ereje sem olyan hatalmas, szinte minden lepattan rólunk. Innen minden teljesen más. Most akkor melyik lenne a valóság...?
Napjaink feszített tempójának tömege nyom össze bennünket. A "siker" a "teljesítmény" hajszolásától nem látunk tisztán. Mondják, az idő megszépíti az emlékeket. Vagy talán az idő csak az általunk mocsokként ráragasztott frusztrációnkat mossa le róla? Bárcsak láthatnánk a jelent a múlt képében. Bárcsak láthatnánk kívülről mindent.

Előadók: Hortobágyi Brigitta ( A Nő), Bujdosó Anna (A Nő Lidérci valója), Aradi Zsolt ( Lidérc), Engelmann András ( Lidérc)
Koreográfus: Krizsán Dániel

Bányai Mirjam Léna: Poker Face (12+)

Három fiatal nő találkozik Bányai Mirjam Léna első önálló koreográfiájában. "Ki vagy te?" hangzik el az első kérdés."Hol vagy te a hétköznapok megannyi álarcai, feladatai, kompromisszumai között?" "Miért van szükség ezekre a játszmákra?" "Miért hisszük azt, hogy általuk előrébb juthatunk, vagy éppen csak túlélhetünk" "Honnan ered ez a mindent elfedő, fájdalmas Poker Face - és mi kell ahhoz, hogy végre fel tudjuk adni?"
Az Imre Zoltán program keretében létrejövő előadásban Bányai Mirjam Léna három női sorsot mutat be első önálló táncszínházi koreográfusi munkájában. A cégvezető, a titkárnő és fiatal pályakezdő életét is meghatározza a kifelé mutatott arc és a belül megélt személyiség kettősége. Milyen körülmények, milyen élethelyzetek kényszerítik őket arra, hogy idealizált vagy egyszerűen hamis képet mutassanak magukról? Miért van szükségük azokra a játszmákra, amelyek révén azt hiszik, előrébb juthatnak - vagy éppenséggel csak túlélhetnek? Közös nőiségük megélésén, hasonló problémáik felismerésén keresztül képesek lehetnek megtalálni a közös pontot? Azt a pontot, amikor már fel tudják adni a Poker Face-t?
„A hazugságnál sem a hazugság fáj, hanem az, hogy nem tudom az igazságot!”

Táncművészek: Bacsó Gabriella, Tóth Rebeka, Bányai Mirjam Léna
Hangtervező: Nagy Marek
Zene: Taraczky Goran
Fénytervező: Payer Ferenc
Jelmeztervező: Bányai Mirjam Léna
Teaser és a Trailer készitői: Haiman Helga, Taraczky Mila
Zeneszerző: Taraczky Goran
Mentor: Csere Zoltán
Dramaturg: Cseh Dávid
Rendező, koreográfus: Bányai Mirjam Léna

Bemutató időpontja:

2020. november 3.,

Hozzászólások