Táncjáték August Strindberg azonos című drámája nyomán - A Bozsik Yvette Társulat előadása.
„Strindberg drámájában a grófkisasszony és az inas tragikus kimenetelű viszonya mögött megmutatkozik a társadalmi háttér, Bozsik színpadán a szexus kortól, helytől független, tág ontológiai értelmezést nyer. A két nem egyedei folyton keresik a kapcsolatot egymással, néha vágytól hajtva, többször rezignáltan.
A naturalista műfaj célja Strindberg szerint, hogy úgy vegye birtokba a nézőt, hogy lélegzetvételnyi szünetet sem engedjen neki, és intenzív érzelmi részvételre kényszerítse. „Lelkeim (karaktereim) a civilizáció múlt és jelen állapotának összetételei. Egy kevés könyvekből és újságokból, az emberség foszlányaiból, tisztes ruhák rongyából és cafatjából varrva össze, csakúgy mint az emberi lélek….” Bozsik Yvette adaptációja szintén erre összpontosít, pontos lélektani képet kívánva adni a nemek harcáról. A koreográfiában a teátrális nagyjelenetek mellett hangsúlyosan alkalmazza az érzékeny,
metakommunikatív gesztusnyelvet. Ezzel megtalálta a megfelelő, témához adekvát kifejezőeszközt. Mert a Szent Iván-éji kalandokra is igaz: a nagy durranások mind egyformák, a lényeg a finom részletekben rejlik.” (Kutszegi Csaba, Magyar Hírlap)
A(z) Bozsik Yvette Társulat előadása
Hozzászólások