Színház

Otello

2 felvonás, olasz, 2015.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Verdi 58 éves korában visszavonult és 16 évig nem írt új operát. Egy milánói vacsorának és a kitartó Giulio Ricordinak köszönhetően a Maestro mégis nekilátott egy új mű komponálásának, amit csak úgy emlegetett: "a Csokoládé-projekt".

Otello, a mór. A katona, a vezér, a szerelmes férj, akit minden érdeme ellenére sem fogad be Velence népe: örökre "fekete", idegen marad. Egy beilleszkedni vágyó idegen sebezhetőségét pedig könnyen kezdik ki a hamis barátok - és a féltékenység.

Az Otello remekmű. Kivételes, zseniális alkotás, amelyben a szerző új, mégis jellegzetesen "verdis" hangon szólaltatja meg a shakespeare-i tragédiát.

A(z) Magyar Állami Operaház előadása

Bemutató időpontja:

2015. szeptember 26., Magyar Állami Operaház

Stáblista:

Hozzászólások

8/10
ambrosius 2015 szept. 26. - 23:53:04 8/10
Hát ez nagyon sötétre sikerült! Régen Otellót egy kiló Bagarollal az arcukon énekelték. Most ehelyett a teljes szereplõgárda van feketében.
Persze Boito szövegkönyve az eszelõsen féltékeny mórról és Verdi vész teljesen dübörgõ akkordjai nem kiáltanak rózsaszín jelmezek-díszletek után, de legalább Desdemona rózsás, hófehér kezeirõl énekelve ne kellene fekete hosszú kesztyût csókolgatnia Otellónak. Furcsa módon a sokkoló nyitóképben, a hajótörés meztelen, véres áldozatai számítottak az összképben még a legszínesebbnek.
Stefano Poda rendezõ látványos, folyamatosan mozgó díszlete és a kórus tömegének mozgatása megkapó volt, különösen jól sikerült megoldás volt a Jágó-Cassio beszélgetés kihallgatása Otellótól. Kicsit bajban voltam a kötelekkel, a hajótörés után már majdnem értettem, aztán az ármány és féltékenység gúzsbakötésénél összezavarodtam. Viszont nagyon tetszett a korábbi nagy teret beszûkítõ, a süllyesztõbõl kiemelt „hálószoba” a 2. felvonásban és jogos visszatérése a 4.-ben
A premier tapsait, teljes joggal Kálmándi Mihály, Létay Kiss Gabriella és a kitûnõ zenekar élén Pinchas Steinberg aratta le.
Nekem a rendezés és az est fénypontja Desdemona „fûzfa-áriája”, majd Ave Mariája volt, és nem zavart Emilia (Németh Judit) háttérben mozgatása sem.