Az Ali Chahrour Társulata (Bejrút, Libanon) előadása.
„Csak olyan Istenben hinnék, aki tud táncolni” (Friedrich Nietzsche: Imígyen szóla Zarathustra)
A Felemelkedés egyszerre táncelőadás és szertartás, amelyben a halál előjön a föld mélyéből és az élet szertartásává lesz. A nő, a gyászoló papnő összehívja a férfiakat, hogy megtapasztalják a gyász és veszteség kínjait. Mint egy istennő, az élet és halál mezsgyéjére vezeti őket, ő mozgatja a testüket és félelmeikből nő ki az életigenlés. Megkérdőjelezi saját férfiasságukba vetett hitüket – az erőt, hősiességet és szívósságot; amely merevség, lassúság és elmúlás – felszínre hozza esendőségeiket és gyengeségeiket, hangja erejével és siralmaival is lecsupaszítja tehetetlenségüket.
A Felemelkedés Ali Chahrour trilógiájának záró darabja. Mindhárom előadás a gyászszertartásokról, azok gazdag mozgáskincséről és a test jelenlétének kérdéséről szól. A Fatmeh és a Leila halála után következő Felemelkedés tovább gazdagítja az értelmezések világát egy siratóénekekre, gyászra és táncra épülő előadással. Felhasználja az arab emlékezet modáit és legendáit, a helyi – pontosabban Mezopotámia Fekete Föld néven ismert vidéke – sajátos mozgáskultúráját.
Táncelőadás
Színészek:
Ali Chahrour, Hala Omran, Abed Kobeisy, Ali Hout
Fénytervező: Guillaume Tesson
Hangtervező: Khyam Allami
Díszlettervező: Issa Kandil
Jelmeztervező: Rayya Morcos
Dramaturg: Junaid Sarieddeen
Zeneszerző és zenész: "Two or The Dragon" / Ali Hout, Abed Kobeissy
Kommunikációs koordinátor: Zyad Ceblany
Grafikus: Nadine Helwe
Kalligráfia: Ali Ceblany
Társproducerek: fabrik Potsdam, a Goethe Intézet támogatásával, az „Afac” arab művészetért és kultúráért alapítvány. Támogatók: Houna Központ, Zoukak színtársulat, Bejrúti Francia Intézet, Al Akhbar napilap, L’Orient du Jour.
Rendező-koreográfus: Ali Chahrour
A(z) Nemzeti Színház előadása
Hozzászólások