Péter Dávid megmondja

6+4 érdekesség, amit a magyar Squid Game-ről tudni érdemes

Megy a titkolózás, de így is kikutattunk pár izgalmas apróságot.

Korábban már írtunk róla, hogy valaki megcsinálja a Squid Game című sorozat alapjául szolgáló játékot Magyarországon. A poszt élesedésekor már megkezdődött a jelentkezés, tehát nem csak egy belengetett médiahekk volt, hanem egy elindított "műsor". Mára már a jelentkezés is lezárult, a hivatalos honlap kapott egy egységes dizájnt, sőt, maga a készítő is megkereste a Port.hu-t, hogy elsőként nekünk adna interjút. Az elején is igen szkeptikus voltam a dologgal kapcsolatban, most sincsenek illúzióim, de azért lelkesen érdeklődöm a magyar Squid Game iránt, ezért lecsaptam a lehetőségre, elküldtem 25 kérdést. Ezekre egyelőre nem érkezett válasz, de így is akad pár érdekesség, amit ki lehetett deríteni. 

A szervezők állítása szerint több ezren jelentkeztek a műsorba. Még a legelején szó volt arról, hogy ide csak kilátástalan helyzetű versenyzők jelentkezését várják, akiknek tényleg nagy segítség, konkrétan egy új életet jelenthet a megnyerhető 25 millió forint. Egy január végén megjelent - nem túl belemenős, sőt, meglehetősen PR szagú - interjúban a készítők azért finomítottak ezen a mondáson, hisz a kilátástalan helyzet elég tág fogalom, ahogy ők fogalmaznak: sok esetben relatív. Amúgy - az elmondásuk szerint - komoly csapat dolgozik a castingon. Pszichológusok és kommunikációs szakemberek segítségével választják ki azt az 500 játékost, akik megmérkőzhetnek egymással.

Milyenek lesznek a játékok?

Nem meglepő módon erről nem derül ki semmi, mert még a játékmesterek is csak az adott napon, ott a helyszínen fognak szembesülni az aktuális játékkal, feladatokkal. Ezt továbbra sem nagyon tudom elképzelni, hogy ennyi beavatatlan emberrel mégis hogy fog működni a show, hogy nem fullad az egész egy hatalmas értetlenkedésbe, majd totális káoszba. De persze a vágó szobában csodákat képes művelni az ember. Amit az interjúból mégis meg lehetett tudni, hogy a szervezők állítása szerint "A világ legismertebb és legjobb játékait matematikusok és pszichológusok készítik el közösen, ennek megfelelően mi is ilyen szakemberekkel dolgozunk együtt azért, hogy mind a játékosoknak, mind pedig a nézőknek kellő izgalommal tudjunk szolgálni a játékok terén is." Oké, ez megint a projekt nagyra törő szándékait erősíti. Ezzel nincs baj, ha sikerül őket megvalósítani. Per pillanat be van ígérve, hogy itt a semmiből megcsinálják Magyarországon a világ legjobb játékait... Legyen így. Csak aztán nehogy fröccsöntött, gagyi karikás ostorral kelljen hungarikumokra vadászni.

Összegezzük tehát:

  1. több ezer jelentkezőből pszichológusok és kommunikációs szakemberek segítségével lesz kiválasztva az az 500 játékos, aki bekerül az adásba;
  2. matematikusok és pszichológusok segítségével készítik el a játékokat;
  3. a tervek szerint június 1-jén kezdődik a forgatás, ami három hétig tart;
  4. az első évad 13 epizódos lesz;
  5. online lehet majd nézni, epizódonként 899 Ft-ért;
  6. egyelőre nem tudni, hogy kik állnak a projekt mögött, de ha kiderül, akkor lehet, hogy nagyon sokan meglepődnek.

Most pedig jöjjön az a négy dolog, ami nem volt leírva eddig még sehol sem. 1) A játék hivatalos honlapjának impresszumából kiderül, hogy az egész mögött a New Generation Product Kft. áll. 2) Ha nem ismerős a név az nem véletlen, ugyanis eddig semmi jelét nem találtam annak, hogy ez a cég valaha is készített volna bármilyen tévés produkciót. Pláne ekkorát. 3) Valszeg azért nem találkoztam még sehol ezzel a névvel, mivel konkrétan 2022 január 19-én lett bejegyezve a nyilvános cégjegyzékben szereplő adatok alapján. 4) A cég ügyvezetője pedig egy 26 éves illető. Ez csak azért érdekes, mert tovább erősíti azt a narratívát, hogy ebbe az igen keménynek tűnő fába (talán nem véletlenül) nem egy tapasztalt tévés producer, média szakember vágta bele a fejszéjét.

Sebestyén Balázs is foglalkozott a témával a Rádió1 reggeli műsorában. Vadon Janival és Rákóczi Ferivel nagyjából abban maradtak, hogy ezt lehetetlen megcsinálni, realityként meg főleg. De, ha sikerül is, talán az lenne a legjobb, ha egyből a harmadik évadot láthatnánk, mert az első kettő biztosan nem lesz olyan jó. 

Lehet, hogy azért tűnik halva született ötletnek az egész, mert az eredeti Squid Game jár mindenki fejében, hogy abban minden milyen monumentális volt és igényes és a többi. Per pillanat nem tudjuk - hisz minden szuper titkos -, hogy mégis mekkorát mertek álmodni a készítők. Ha nem elég nagyot, akkor félő, hogy túl gagyi lesz. Ha óriásit, akkor pedig az a baj, hogy valszeg nem lesz belőle semmi. Hogy miért? Azért mert egy ilyen nagy show-hoz rengeteg pénz kell. Nehéz pontosan erre a szituációra nagyon hasonlító példát hozni, de vegyük alapul a Való Világ 4. évadát. Az volt az az évad, amihez 2010-ben fel kellett építeni a már rongyosra használt VV villát, azt a kupolás épületet a Nagytétényi útra. Ha hihetünk a Wikipédiának, akkor az az évad 800 millió forintba került alles zusammen. És azt az évadot el is húzták hat hónapig, gondolom azért is, mert több pénzt tudtak beszedni a reklámokból, plusz másként fogyasztottuk anno a tartalmakat is. Kimérten, lassan, minden pillanatát kiélvezve , már-már gourmet módon ízlelgettük a tévék által szervírozott kontenteket. Most meg gyorsan, hamar, hirtelen, azonnal zúzunk, darálunk mindent még akkor is, ha szar. Kicsit elkalandoztam...

Forrás: Netflix

 

Visszatérve a Nyerj egy új életethez: elvileg itt is fel kell építeni valami hangárt/stúdiót, valahol kell aludnia az embereknek, valahol kell játszaniuk is, azokat a játékokat, a díszleteket meg kell építeni, a kamerákat meg kell venni/ki kell bérelni, világítás, mikrofonok, mindent be kell drótozni, gyártó céget le kell szerződtetni, az étkeztetésről, a személyes higiéniáról is gondoskodni kell, a stábnak is kell ellátás, a VIP vendégeknek kell külön VIP részleg, aztán az utómunkálatokra is kell plusz idő és pénz is, na meg a marketing sem egy elhanyagolható dolog.

Azt nem tudni, hogy ezek mennyibe kerülnek, de azt igen, hogy epizódonként 55.000 nézővel számolnak a készítők. A matek egyszerű: ezt fel kell szorozni 13-mal, akkor megkapjuk, hogy az első évadra lesz összesen 715.000 megtekintés. Mivel minden epizódért 899 Ft-ot kell fizetni, ezért ez azt jelenti, hogy így 642.785.000 Ft lesz a bevétel. Mínusz az adók és a gyártási költség. De persze plusz bevételi lábként még ott vannak a VIP vendégek által vett jegyet, ami olyan extrákat tartalmaz, hogy

  • korlátlan jacuzzi fogyasztás használat,
  • egyedileg tervezett álarc, amit haza lehet vinni,
  • étel, ital,
  • legális fogadási lehetőség,
  • játék manipulálása szavazatokkal.

Mivel utóbbi esetben az is lehetséges, hogy a kedvenc játékosunk előremenetelését befolyásoljuk, ezért itt máris felmerül a kérdés, hogy ez mégis mennyire fair play. Mindegy. Egy napi VIP csomag 160.000 Ft-ba kerül. Az egész évadra szóló VIP-ség 1.600.000 Ft. És akkor a szponzoroknak meg olyan kecsegtető opciók vannak, hogy logó és termék megjelenítés, kattintható link a leírásban, social média posztok.

Ezeknek a csomagoknak az árfekvése legalább olyan rejtélyes, mint maguk a matematikusok és pszichológusok segítségével fejlesztett szuper titkos játékok.

Összességében lehet, hogy el lehet érni azt a 800.000.000 Ft-ot, amiből anno le tudtak gyártani egy Való Világ 4-et, de azóta eltelt 12 év, kicsit inflálódott a forint, így könnyen elképzelhető, hogy ma már nem lenne elég ennyi pénz egy ilyen produkcióhoz. 

Majd, ha egyszer nem lesz ekkora titkolózás a projekt körül, akkor talán kiderül, hogy hogyan és mint is lehet tető alá hozni egy ilyen projektet. Talán majd ősszel kiderül, hogy milyen is a magyar Squid Game. Mert reálisan nagyjából szeptemberre tud elkészülni a júniusban felvett anyagokból egy vágott verzió. 

(forrás: nyerjujeletet.hu, promotions.hu)