sPORT

Schumacher a legjobb csapattársat kaphatta az új szezonra?

Kevin Magnussen talán a lehetséges legjobb opció volt Mick Schumacher mellé, miután a Haas F1-es csapata kénytelen volt meneszteni Nyikita Mazepint.

És azt, hogy kénytelen most lehet szó szerint érteni, hiszen Günther Steiner csapatfőnöknek és Gene Haas tulajdonosnak nem nagyon lehetett más választása annak ellenére, hogy az FIA engedte volna az orosz pilótát semleges színekben versenyezni, persze bizonyos feltételekhez kötve. Ugyanakkor a főszponzor Uralkalitól való gyors megválás, valamint hogy az éppen azt irányító

Dmitrij Mazepin a fiával együtt valószínűleg szoros kapcsolatot ápol Vlagyimir Putyin orosz elnökkel,

egyaránt nyomós ok lehetett arra, hogy ezt meg kellett lépnie az amerikai istállónak. Persze a módszeren lehet vitatkozni, ugyanis Mazepin talán annyit megérdemelt volna, ha nem a médián keresztül értesül elküldésének híréről.

Nyikita Mazepin / Forrás: Mark Thompson/Getty Images

 

Magnussen már lehúzott a csapatnál négy évet, mielőtt szünetelt volna királykategóriás karrierje. Újbóli leigazolása ennek ellenére váratlanul érhette az F1-szerető közösséget, egyrészt mert a találgatások során gyakorlatilag nem is merült fel a neve a Mazepin helyére esélyes jelöltek között, másrészt pedig azért, mert nagyjából egy hónappal ezelőtt még azt nyilatkozta, egyáltalán nem vágyik vissza az F1-es középmezőnybe, merthogy már volt ott épp eleget.

A Forma-1-es lehetőség csábereje azonban ismét megmutatkozott, valamint az is kiderült, hogy Magnussen nagyon is feltöltődhetett az Amerikában eltöltött 2021-es szezon során, amikor is az IMSA sportautó-bajnokságban vett részt a legendás Chip Ganassi alakulatnál, amelynek színeiben győzelmet is szerzett. És talán pont ez is segítette hozzá ehhez az üléshez a csapattal eltöltött sok-sok év mellett, hogy nem került partvonalra abban az egy évben, amíg az F1-től távol volt.

Mick Schumacher / Forrás: Mark Thompson/Getty Images)

 

Mindez nem mondható el például arról a Nico Hülkenbergről, aki sokat megélt versenyzőként szintén segíthette volna rutinjával Mick Schumacher fejlődését a Haasnál, ugyanakkor az ülés kapcsán többször is szóba hozott német jelenleg tartalékversenyző az Aston Martinnál, az elmúlt két esztendőben pedig nem versenyzett semmilyen kategóriában sem (leszámítva a 2020-as F1-es beugrásait).

A nagy tehetségként prognosztizált Oscar Piastri újonc léte ellenére nem lett volna rossz választás, de az ő esetében még inkább szempont lehetett, hogy egy másik csapat, egész pontosan az Alpine kötelékébe tartozik.

A még szintén szóba hozott Antonio Giovinazzi szerződtetése pedig már beinduló Formula E-s szezonja mellett azért ütközhetett volna akadályba, mert a Haas motorpartnerétől való nagyobb függetlensége okán aligha szeretett volna két Ferrari-érdekeltségű pilótát alkalmazni. Plusz azért lássuk be, Giovinazzi ugyan gyors pilóta, az F1-es évei alatt elég sokszor beleszürkült a mezőnybe, és igazán kiemelkedő teljesítményt is csak az időmérő edzéseken tudott olykor-olykor felmutatni. Ha ilyen szempontból vizsgáljuk meg Magnussent, a dán azért többször meg tudott villanni, és talán megbízhatóbb, kiegyensúlyozottabb versenyzőnek is mondható, mint az olasz.

Mick Schumacher és Kevin Magnussen /Forrás: Hasan Bratic/DeFodi Images via Getty Images

 

Szóval összességében valóban megállapíthatjuk, hogy Magnussennél alkalmasabb sofőrt nem igazán találhatott a Haas a hirtelen megüresedő ülésre. Persze ezt majd az idő is eldönti, egy viszont biztosnak tűnik, hogy sokat profitálhat ebből a felállásból a csapattárs. Mick Schumacher tavaly egy szintén újonc pilótával mutatkozhatott be a királykategóriában, akivel mint tudjuk, nem volt zökkenőmentes a viszonya a pályán. Ugyan Magnussen is abszolút az agresszív versenyzők közé tartozik, és valószínűleg majd próbálja is időnként mutatni magát egyfajta falkavezérként Micknek, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia valószínűleg jóval inkább le tudja majd mérni, hol is tart a fejlődését illetően az F1-es mezőny mércéjével mérve. Mert bár Magnussen lehet, hogy a legjobbakhoz képest középszerű versenyzőnek tűnik, meglátásom szerint nagyon is F1-be való pilóta, aki az itt eddig lehúzott hat szezonja során látott már egyet, s mást.

Ha pedig a mi szempontunkból nézzük, azért nem is hangzik rosszul, hogy egy csapatban versenyez a fia annak a két legendának, akik anno még egymás ellen is versenyeztek

(Jan Magnussen 1997-ben húzott le egy teljes szezont a Száguldó Cirkuszban a Stewart Ford istállóval).