A Top Gun: Maverick rendezője, Joseph Kosinski jegyzi a filmet, amiben a színész tényleg rajthoz áll majd Silverstone-ban.
Jelenleg is tart a Forma-1-es Magyar Nagydíj, amely lassan már négy évtizede kirobbantathatatlan az autósport királykategóriájának versenynaptárából. Az 1986-os első verseny óta számos emlékezetes eseményt élt meg a Hungaroring, és most a pálya gazdag történelmét foglaljuk össze a statisztika nyelvén, tíz pontban.
A hétvégén lesz a 37. Formula-1-es Magyar Nagydíj a Hungaroringen, de gyorsan tekerjük vissza az idő kerekét, és nézzük meg, hogyan kezdődött a máig tartó sikersorozat.
A Forma-1-es Magyar Nagydíj minden pillanatát követhetik a nézők az M4 Sporton és az m4sport.hu oldalon.
A hétvégén rendezik a Forma-1 ékkövének számító versenyt, amely jóval inkább egyedülálló hangulatával kápráztatja el a nézőket, mint izgalmas versenyeivel. Ha viszont itt valami történik, az általában igencsak drámai és emlékezetes formában valósul meg. Ezeket próbáltuk összeszedni.
Huszonnyolc évvel ezelőtt felfoghatatlan dolog történt az autós gyorsasági világbajnoki sorozatban. Egyetlen hétvégén két pilóta veszítette életét ugyanazon a versenypályán.
Addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér, tartja a mondás. A Forma-1 háza tájánál, azonban már egy fél, de lehet inkább egy teljes lábújjal elhagyták már a takaró végét, miután bejelentették, hogy az így is rekordhosszúságú naptárat jövőre további versenyekkel bővítik. Míg a promóterek és a tulajdonosok azt hangoztatják, hogy milyen fontosak az új helyszínek a sport számára, addig a csapatok és a versenyzők kimerültségről panaszkodnak. Vajon hány versenyt bír még el a már így is márciustól decemberig tartó szezon, és mi lehet a jövőben a megoldás?
Ötven évvel ezelőtt az argentin Carlos Reutemann (Brabham-Ford) élete első F1-es futamán a Buenos Aires-i pályán pole pozíciót szerzett Jackie Stewart (Tyrrell-Ford) és az amerikai Peter Revson (McLaren-Ford) előtt. A futamon két kör hátránnyal 7. lett, így lemaradt a pontszerzésről.
Évek óta egy szűk, ám annál lelkesebb csapat “ádáz” Forma-1-es tippversenyt vív egy zárt facebookos csoportban. A játékban félprofi amatőrök tippelnek hétről-hétre a futam első öt helyezettjére, valamint a leggyorsabb kört teljesítő és a legtöbbet javító pilóta nevére. A mai posztban a játékmester Kovács Tibor idei esélylatolgatása olvasható.
Kevin Magnussen talán a lehetséges legjobb opció volt Mick Schumacher mellé, miután a Haas F1-es csapata kénytelen volt meneszteni Nyikita Mazepint.
A Forma 1 jelenének egyik, ha nem a legnagyobb célja egyértelműen az amerikai piac meghódítása. Előbb a Haas 2016-os érkezését követően, kereken 30 év kihagyás után ismét szerepelt csillagos-sávos lobogó alatt futó csapat a száguldó cirkuszban, majd egy évvel később a Liberty Media által amerikai tulajdonba került a sorozat. A valódi áttöréshez azonban egy valami vagy inkább valaki még mindig hiányzik. Egy versenyző, akiért a rajongók hétről-hétre szoríthatnának a képernyők előtt.
Alighogy végetért a Formula-1-es autós gyorsasági világbajnoki sorozat rendkívül izgalmas 2021-es szezonja, másnap Abu-Dzabiban már a jövő évi Pirelli gumiabroncsokat tesztelték a versenyzők.
A holland labdarúgó-válogatott három világbajnoki döntőt (1974, 1978, 2010) veszített el, ám vasárnap Max Verstappen megszerezte az Oranjénak az első Forma-1-es világbajnoki címet! Kis túlzással Max világbajnoki címe mindössze egyetlen előzésen múlott…
Niki Lauda a Formula-1 autós gyorsasági-világbajnoki sorozatban 1976-ban és 1978-ban lett világbajnok, míg a köztes évben – abban a szezonban, amikor megégett a Nürnburgringen – a végelszámolásnál egyetlen ponttal maradt le James Hunt mögött.
Az idei Formula-1-es autós gyorsasági világbajnokság egyik legjobb versenyét futották Dzsiddában az első Szaúdi Nagydíjon. Volt három rajt, három virtuális “safety car”, előzések, koccanások és ütközések. A végén a győztes és a leggyorsabb körért a plusz egy pontot is begyűjtő Lewis Hamilton beérte riváélisát Max Verstappent.
1975-ben az autós gyorsasági világbajnoki sorozat utolsó előtti futamán Niki Lauda Monzában nyert a Ferrarival, és megszerezte első világbajnoki címét.
Vasárnap délután a Williams család, majd a Williams-istálló rövid közleményben tudatta, elhunyt a Forma–1 történetének egyik legnagyobb legendája, Frank Williams, a csapat alapítója és kormányosa, aki a kezdetektől a tavalyi tulajdonosváltásig az istállóért dolgozott. Munkájának köszönhetően a Williams az F1 történetének egyik legsikeresebb csapatává vált.