Ennyi, vége: megszűnik Hosszú Katinka képregénye, az Iron Lady Arcanum

A döntésnek gazdasági okai vannak, nincs köze Katinka és Tusup magánéleti válságához.

Szomorú napra virradtak ma a Hosszú Katinka-rajongó képregénykedvelők. Hosszú Katinka és Shane Tusup közös cége, az Iron Corporation ugyanis bejelentette: a jelenlegi formájában véget ér az Iron Lady Arcanum című képregénysorozat, a 2018. februári szám már nem jelenik meg. Egyelőre azt sem tudni, hogy a félbe szakadt történet milyen formában fog lezárulni.

Forrás: Iron Corporation

 

Az Iron Corporation Kft. egyik tulajdonosa, Shane Tusup a közleményében gazdasági okokkal magyarázta a képregény megszűnését, a döntésnek tehát ezek szerint nincs köze a közte és Hosszú Katinka között kialakult magánéleti válságnak:

Egyelőre úgy tűnik, a januári volt az utolsó száma az Iron Lady Arcanum képregénynek. Számomra különösen sajnálatos ez a tény, mert az én „gyermekem” volt ez a képregény, de be kellett látnunk, hogy a magyar piacon ennek még nincs olyan létjogosultsága, mint Amerikában. A megszűnés hátterében egyértelműen gazdasági okok állnak.

Hosszú Katinka, az Iron Corporation másik tulajdonosa is megszólalt az ügyben:

Minden cég életében vannak időszakok, amikor meg kell vizsgálni az addigi működést, és a gazdasági fejlődés érdekében meg kell hozni bizonyos racionalizálási döntéseket. Sajnálatos a mostani időzítés, mert a kívülállók valószínűleg összekötik más történésekkel, de ezeket a lépéseket, melynek része volt a képregénysorozat megszüntetése is, mindentől függetlenül meg kellett hoznunk a cég érdekében. A jövőben erőteljesebben szeretnénk koncentrálni az Iron Aquatics úszóklubunkra, a Learn To Swim úszásoktatás programra, valamint az Iron Streetwear ruházati márkára és az új divíziónkra, a tartalomszolgáltatásra.

Kedves Előfizetők, Olvasók! Otthon, édes otthon... Az Arcanum 2018 januári számában az Iron Lady szülővárosába lá...

Közzétette: Iron Comics – 2018. január 18.

Bár az Iron Lady képregény főszereplője maga Hosszú Katinka (helyesebben: idealizált alakja, az úszósapkákon, pólókon és más merchandise termékeken virító iron Lady) volt, a füzetek nem a napi edzéseiről és az úszóversenyekről szóltak. Helyette egy érdekes urban fantasy világot mutattak be az alkotók, ahol a mi világunk mellett létezik egy másik is, és ahogy az lenni szokott az ilyen történetekben, a túlvilági gonosz erők már a mi univerzumunkat veszélyeztetik. A leginkább tinédzsereknek szánt történetet Benczúr Anita, Huszár Márton, Szabó Tamás, Szekeres Dorina valamint Hosszú Katinka és Shane Tusup jegyezte. Ez volt a hivatalos szinopszis:

A világunkkal párhuzamos univerzumot, Noriont mára a rettegés uralja. Az árnyak félelemben tartják a népet, s már csak kevés Fenomen maradt, akik megfékezhetik a rémálmokat. Hosszú Katinka alteregója, az Iron Lady nap mint nap küzd ellenük, s különleges képessége segítségével legyőzi őket. De mi történik akkor, ha az árnyak átlépnek a világunkba? Az Iron Lady itt is megfékezheti őket? Katinka élete, célja, és barátai is veszélybe kerülnének, ha hősként kellene harcolnia? …És mi történik akkor, ha nem az árnyak jelentik a legnagyobb fenyegetést?
Forrás: Iron Corporation

 

Maga Hosszú Katinka így nyilatkozott korábban a képregényéről:

Alig vártam, hogy megosszam Veletek ezt a hírt! Nagyon nehéz volt idáig titokban tartani mivel a csapatommal már régóta dolgozunk ezen a projekten. Büszke vagyok arra, hogy egy olyan kiadványt készítettünk, ami újfent szorosan követi az én és a cégem filozófiáját, azaz kreatív módon próbálunk motiválni és szórakoztatni. Már a cégem alapításánál is vezérlő szándék volt, hogy minél több fiatalnak adhassunk munkalehetőséget, és ez ennél a projektnél sem volt másképp. A csapattal rengeteget dolgozunk, de élvezet olyan tartalmat előállítani, ami terveink szerint szórakoztatóan lesz motiváló nem csak gyerekeknek, hanem a többi generáció számára is

Bár a hazai képregényes rendezvényeken nem Katinka árulta személyesen az Iron Lady képregényeket, arra mindig ügyeltek Shane Tusuppal, hogy az Iron Comics minden alkalommal saját standot állítson az úszónő brandjének a legfontosabb fesztiválokon, börzéken és conokon. Egy ekkora marketinggel megtámogatott kiadvány üdítő színfoltot jelentett a hazai képregényes életben (a történet minőségétől függetlenül is), mert így Katinkán keresztül olyanokhoz is eljuthatott a képregény, mint műfaj, akik amúgy nem biztos, hogy maguktól Lucky Luke-ot vagy Batmant vettek volna. Épp ezért nagy kár, hogy kifulladt a projekt, és nem tudott divatot teremteni abból, hogy a magyar cégek akár reklámcélokra is felhasználjanak egy-egy izgalmas képregényötletet.