A saját scriptjén nyugvó debütáló rendezésében Scott Frank - az úriember nem pályakezdő, hiszen a nevéhez olyan mainstream filmek forgatókönyvei fűződnek, mint a Meghalsz újra, a Bűvölet, a Szóljatok a köpcösnek!, a Mint a kámfor, a Különvélemény, a Főnix útja és A tolmács - azt a mondást hangsúlyozza-sulykolja, veri a kissé retardált főhőse fejébe (meg a miénkbe), hogy akié a pénz, azé a hatalom. A látszólag egyszerű film mélysége ennek a gondolatnak a mentén tárul fel.
Szar helyen járunk, egy kisváros szélén, télen. Ahhoz a "kettős kereszthez" képest, amit a főhős, Chris (Joseph Gordon-Levitt, akit leginkább az Űrbalekok című sitcomból ismerhetünk) cipel, A nagy fehérség fekete humoros, a Fargo morbid havas tája világának figurái pillesúlyokkal mászkálnak. A gimnáziumi üdvöske (jól tanult, jól sportolt) ugyanis (könnyelműsége okán) olyan autóbalesetet okoz, amiben két barátja meghal, ő maga pedig "esőemberes" ronccsá válik, emlékezete erőteljesen kihagy, és akinek jegyzetfüzet kell ahhoz, hogy ne felejtse el egészen az élet napi rutinjait a zuhanyzástól kezdve a tésztafőzésig.
Huszonévesen egy óvodás szintjén létezik, egyedül vak barátjára (Jeff Daniels) számíthat, akivel közös bérleményben töltik a mindennapokat. Az egykor szépreményű Chris a helyi bankot takarítja, ebből él, arra is csekély eséllyel, hogy egyszer esetleg pénztáros lesz belőle.
A monoton nyomorúságából egy egykori középiskolai srác, Gary (Matthew Goode) - és bandája - felbukkanása zökkenti ki, aki megtanítja a fenti mondásra, nem utolsó sorban abból a hátsó szándéktól vezérelve, hogy Chris zsebében a pénzintézet kulcsa, amit, ugye, jól ki lehetne fosztani.
Frank filmjében a nyomasztó hangulat a tetszetős, a cselekmény nem igazán tartogat meglepetéseket. Jó tesz a filmnek az ismeretlenebb színészek megjelenése, így a néző arra a reménytelen világra figyelhet, ami itt feltárul. Nem mondanánk jelentős alkotásnak a filmet, de megfelelő érzékkel és ízléssel tálalt krimit láthatunk, amiben inkább maga a bűn és a bűnhődés gondolatisága a lényeges, nem az, hogyan követik el.