Képzeljük el a 007-es ügynököt megháromszorozódva és női kiadásban: ez az új hollywoodi csemege, a Charlie angyalai. Igaz, nem ügynökök, csak nyomozófélék az angyalkák, de minden másban felveszik a versenyt az újabb kori James Bondokkal.
A hetvenes évek szorgos tévénézője nem szorul bő magyarázatra afelől, kikről is van szó itt a mozipiacon. A Charlie angyalai tévésorozat formájában hódított annak idején a képernyőn, minden epizódja várva várt programja volt a magyar honpolgárnak. Egyrészt akkoriban Hollywoodból épp csak csurrant-csöppent valami a vasfüggöny résein át, tehát senki nem érezhette magát pukkadásig degeszre tömve az óceánon túli akciós nagyüzem termékeitől, mint most. Másrészt: bármily hihetetlen ma ez, a külföldi televíziós sorozatoknak sem kellett feltétlenül lemenniük kutyába ahhoz, hogy az itthoni néző színe elé bocsáttassanak. Mindenféle feltételek persze voltak, de ezek között nem kapott helyet az a mai követelmény, hogy csak gagyival legyen szórakoztatva a jónép.
A Charlie angyalai nem volt az a ki tudja, mekkora csúcsteljesítmény, viszont kedves és jópofa volt, három talpraesett fiatal nőszeméllyel az addig kizárólag férfiakra méretezett kalandhősszerepekben. Ha lehet, az egykori tévé-sorozat minden vonzó és kedvelhető tulajdonsága most hatványozottan tér vissza a filmként újjászületett Charlie angyalaiban. A mai kornak megfelelően felpörgetett ritmusban, profi high-tech eszközökkel, villámgyors elmebéli és izomreflexekkel, a harcművészeti és logikai műveletekben hasznos összes "úri huncutság" birtokában lépnek elénk a lányok. Charlie, a nagyfőnök továbbra is láthatatlan és titokzatos, angyalkái között továbbra is tökéletes az összhang: Drew Barrymore, Cameron Diaz és Lucy Liu már a harmadik évezred akcióhősnői. Az a kedves az egészben, hogy magas sarkakon páváskodva külön-külön is felérnek egy James Bonddal, ismernek és be is vetnek minden látványos akciós fifikát és technikai trükköt az elszánt "világ-összeesküvő" ellenféllel szemben, közben pedig aranyos fiatal lányok, van stílusuk, van humoruk, szexisek és ellenállhatatlanok. Pontosan olyanok, amilyenből a valóságban egy szálat sem találni, magyarán: ideális hősnői egy könnyedén szórakoztató akciófilmnek.
És van ráadás is. A McG nevű első filmes rendező a legmodernebb komputertrükköket és egyéb hollywoodi látványelemeket (üldözés, ugrás, kézitusa földön, vízben, levegőben) egyrészt professzionális módon alkalmazza, másrészt egy hajszálnyira eltúlozza, mintegy jókedvű fricskaként a mindentudó filmtechnikát és önmagukat halálosan komolyan vevő technokrata filmbűvészeknek.