Az olasz meló

Lélegzetelállításban Az olasz meló nem szűkölködik. A Velence csatornájába robbantott széf látványa sem kutya, de velencei gondolás üldözést bizonnyal nem láttunk eddig. Itt most elsőre rögtön olyan váratlan fordulatokkal megtűzdelt, őrületes tempójú száguldozással ejti ámulatba nézőjét F. Gary Gray rendező, amit nehéz felülütni. De azért felülüti. A történet végén Los Angeles mesterségesen elősegített totális közlekedési káoszában három kisautó, három híres-nevezetes Mini elképesztő mutatványa, utcán, lépcsőkön, metróalagútban véghez vitt "kötelék-száguldása" igazi truváj. Nem csak látványban, hanem fifikában is. Az olasz meló határozottan fifikás akciófilm. A Velencében elrabolt aranyrudak utáni hajsza Kaliforniában folytatódik és végül Los Angelesben fejeződik be, de amellett, hogy látványos, az agyafúrtsága lefegyverző. A csavaros történet - az 1969-es film remake-je - középpontjában három ragyogó logikával kitervelt rablás áll. Mindháromnak ugyanazok az aranyrudak az érintettjei. A tolvajok Velencében rabolják el őket, tőlük egy társuk lép le a dollármilliókat érő rakománnyal, végül egy szép leányzóval kiegészült csapat visszaszerzi az árulótól a zsákmányt. Nincs lelőve a poén, mert mindez attól érdekfeszítő, hogy tele van ravaszul kieszelt húzásokkal, meglepő fordulatokkal és jól kitalált figurákkal. akiket olyan jó színészek játszanak, mint Mark Wahlberg, Edward Notron, Donald Sutherland, és a szép és tehetséges Charlize Theron. És jelen van a jótékony humor.