Az amerikai kontinens legeurópaibb országában izgalmas és markáns filmgyártás működik, amely nem riad vissza az olyan kényes témákról, mint az emberrablás vagy a katonai diktatúra szörnyű bűnei, mint most A klánban.
Pablo Trapero filmje a Buenos Aires-i Puccio család megtörtént eseményeken alapuló történetét dolgozza fel. A katonai diktatúra felbomlása után, a nyolcvanas években a jómódú Arquímedes Puccio elveszíti az argentin kémelhárító szolgálatnál betöltött állását, és úgy dönt, fiaival együtt emberrablásba fog, hogy így hasznosítsa a titkosszolgálatnál elsajátított készségeit és ismereteit . Elsőszülött fia, Alejandro híres rögbisztár, népszerűsége miatt a gyanú árnyéka sem vetül rá, ezért ő választja ki az áldozatokat, akiket váltságdíj reményében rabolnak el. Az egész család bűnrészességet vállal a profin kivitelezett emberrablás-sorozatban, ám egy nap Alejandro szembefordul kíméletlen apjával.
Eszeveszett mesék (2014)
Van, amikor elszakad a cérna! Egy súlytalan flört a repülőgépen éppúgy váratlan fordulathoz vezet, mint amikor a pincérnő felismeri vendégében azt az uzsorást, aki tönkretette a családját. Két autós összekülönbözése a kanyargós hegyi úton könnyen vezethet halálos ámokfutásba, és egy bombaszakértőnél - a kihagyhatatlan Ricardo Darín - is elszakad a cérna, amikor autója lefoglalása után szembesül a végeláthatatlan bürokráciával. Aztán ott van az apa is, aki fiát szeretné megmenteni a börtöntől, de belefárad abba, hogy mindenki csak a pénzét akarja, és persze a menyasszony, aki az esküvőn döbben rá, hogy férje megcsalta. Damián Szifron Oscar-jellölt filmje a kedvencünk a listán, nem csak gonosz, de rendkívül szórakoztató is, ráadásul precíz és pontos minden apró mozzanata.
Szemekbe zárt titkok (2009)
Benjamín Esposito egész életében a törvényt szolgálta. Miután nyugdíjba vonul, elhatározza, hogy regényt ír, amely egy megtörtént bűnügyön alapszik, és amivel talán lezárhatja az ügyet, amely azóta is kísérti. Egy kegyetlen gyilkosságról van szó, amelyet 1973-ban Buenos Airesben követtek el, és amelynek tettesét nem sikerült elfogni. A férfi azonban a múlt feltárásával a saját érzéseivel, döntéseivel is szembesül, beleértve a főnöknője, Irene iránt érzett beteljesületlen szerelmét. Juan José Campanella Oscar-díjas filmjéből készült egy amerikai remake is, Julia Roberts és Nicole Kidman főszereplésével, és sajnos rém gyenge lett.
Buenos Aires 1977 (2006)
Claudio Tamburrini egyetemistát, egy másodosztályú focicsapat kapusát 1977 novemberében a lakásáról rabolták el, és 120 napig gy titkos börtönben tartották, ahol minden nap megkínozták. A fiatal férfinak semmi köze nem volt a politikához, a katonai diktatúra véletlenül tartóztatta le, de ha már elfogták, kevés esélye volt arra, hogy valaha is élve kijusson a helyről, ahol földről, evőeszköz nélkül kellett enniük, meztelenül éltek a celláikban, és éjszakára az ágyhoz láncolták őket. Tamburrini azon kevesek közé tartozik, akiknek sikerült megszökniük és külföldre menekülniük, az eltűntek száma pedig 10 és 30 ezer közöttire tehető. Adrián Caetano szikár, izgalmas és kijózanító filmet készített a megtörtént események alapján.
Antenna (2007)
Valamikor a jövőben egy fagyos nagyvárosban a kegyetlen és gonosz Mr. TV uralkodik, az ő monopóliuma a szó és a kép. Az emberek tévét néznek és tévéételeket esznek, a zsarnok pedig sötét tervet forral: hipnotikus készüléke a televízión keresztül az uralma alá fog rendelni minden életet a földön, útjában csak egy gyönyörű énekesnő áll, az az utolsó ember, akinek még van hangja. A Titanic Filmfesztivál nagydíját elnyerő film ihletői Murnau, Lang, Eizenstein és Vertov voltak, témája - a monopolizáció, a fogyasztói szemlélet, a kultúra elsekélyesedése – azonban univerzális. A mesebeli allegória jelenetről jelenetre újabb és újabb meglepetéseket szerez összetett díszleteivel, gyönyörű szövegével és nem utolsósorban a kiváló színészi alakításokkal.
Aura (2005)
Ki más lenne ennek a furcsa történetnek a főszereplője, mint Ricardo Darín, az ember, aki nélkül el sem tudnánk képzelni a mai argentin filmgyártást! Ő Espinoza, a félénk állatkitömő, akinek titkos vágya, hogy végrehajtson egy tökéletes rablást. Első vadászata alkalmával a patagóniai erdők csendjében álmai valóra válnak: véletlenül lelő egy bűnözőt, és ölébe pottyan egy kaszinó kifosztásának tökéletesen kidolgozott terve. Az erőszak bonyolult világában tapasztalatok hiányában Espinoza komoly veszélybe kerül, és nehezíti helyzetét betegsége, az epilepszia. Minden egyes roham előtt megszállja őt az „aura", a zűrzavar és a megvilágosodás paradox pillanata, amikor a múlt és a jövő összemosódik.
A kilenc királynő (2000)
A tragikusan korán elhunyt Fabián Bielinsky első egész estés rendezése helyezte újra a térképre az argentín filmgyártást és útjára indított több generációnyi (külföldön is) sikeres rendezőt – a hírnévnek köszönhetően készült is belőle egy feledhető amerikai remake Rossz pénz címmel. A történet egy benzinkútnál kezdődik, ahol Juan, a kisstílű bűnöző épp a pénztárost vágja át. Az ártatlan képű Juan még újonc, ezért jön jól Marcosnak, a tapasztalt csalónak, aki egy hamisított bélyegsorozatot – ez volna a címbéli Kilenc királynőt - akar jó pénzért elpasszolni egy üzletembernek, amihez szükségük van Marcos csinos húgára is. Az 1950-es évek klasszikus olasz szélhámosfilmjeit idéző történet percről percre újabb fordulatot vesz: ... mindenki mindenkit átvág, és a néző sem tudja, hihet-e még a szemének.