Kevés valódi sztár van Magyarországon, olyan, aki saját magából fakadóan vált azzá, és nem csupán valamelyik kereskedelmi tévé agresszív marketingstratégiájának áldozataként akadt rá e számára is inkább terhes jelző. Lipityom Pista, a Klub TV sztárja, ugye. Senki sem tudja, ki az, de hát sztár, azt mondják róla... Kern András ezzel szemben valódi sztár, honi viszonylatban mindenképpen. Rendelkezik a sztárság minden kellékével, van kisugárzása, lehet őt szeretni és lehet gyűlölni is, amihez csak nyúl, az figyelemre méltó, mondjuk szépnek talán nem mondható, de hát Dustin Hoffman se szép. Színpadi és filmszínész, rendező, dráma- és forgatókönyvíró, tévéshow-k sztárja. Nem szerepeket játszik, hanem minden szerepben a Kern van jelen. Egyszer a Kern balfék zsaru, egyszer Kern félrelépő miniszter, a Csudafilmben meg éppen Nikosz, a görög származású magyar hajléktalan. "Te mit csinálsz ma este? ... Moziba megyek... S mit nézel meg? Á, nem tom, valami Robert de Nirósat... vagy Al Pacinósat." Vagy akár: valami Kerneset...
A Csudafilm pedig kétszemélyes film. Kern András az abszolút főszerep mellett a forgatókönyvet is írta, közösen Ragályi Elemérrel, aki rendezőként debütál e filmmel, amellett, hogy fényképezi is. Ragályi, aki hosszú operatőri pályafutása alatt hasonló státuszt vívott ki magának a nemzetközi filmvilágban, mint a szintén a napokban rendezőként bemutatkozó Koltai Lajos, mindketten kiváló operatőrök. De míg Koltai fajsúlyos, hatalmas témához fogott Kertész Imre Sorstalanságának megfilmesítésével, addig az operatőrként hasonló kvalitású Ragályi habkönnyű témához nyúlt. A Csudafilm romantikus vígjáték. A mesés Kréta szigetén játszódik nagyrészt, egy luxusszállodában, amit Nikosz, a pesti görög származású hajléktalan örökölt. Mese habbal, hajléktalan luxusszállodát örököl, de persze, aki az utcán, szegényen és szabadon élte le eddigi élete nagy részét, az nem igazán tud mit kezdeni egy hivalkodó és pöffeszkedő, működtetésében pedig szakértelmet kívánó elegáns szállodával. És annak seregnyi alkalmazottjával, hepciáskodó vendégeivel, valamint vasszigorú, ám mi tagadás, szexi igazgatónőjével.
A filmben a dolgok úgy kanyarognak, ahogy egy romantikus vígjátékban kell, aki az ilyet szereti, az nem fog csalatkozni, habkönnyű szórakozás, szentimentális tündérmese. Kiváló magyar színészek mellékszerepekben. Kovács Lajos, mint depressziós építőmesterből lett hajléktalan, Cserna Antal, aki egyszer elnézett egy Munkácsy-képet, ezért került utcára. Derzsi és Reviczky már megjelenésükkel kacajt fakasztanak a nézőtéren. Rudolf Péter, aki a magyart csak törve beszélő görög ügyvédet alakít fergetegesen. A filmvásznon most vígjátékban feltűnő kiváló tragika, Nagy Mari. Külön öröm, hogy sok év után újra láthatjuk Gordon Zsuzsát és Soós Editet kicsi, de annál fontosabb szerepekben. Ja, és a Kern, de nem utolsósorban. A közönség, aki csak szórakozni akar, szeretni fogja őket. A fennmaradó elenyésző számú, de azért egyáltalán nem elhanyagolható számú kisebbség meg úgyis tudja mi, merre, hány méter.