Ma van az egyszerűség napja, ennek alkalmából ajánlunk néhány egyszerű, ám kiváló filmet, bizonyságul, hogy nem kell nagy csinnadratta egy jó filmhez, elég egy remek forgatókönyv és néhány kiváló színész, hiteles arc.
Chloe Zhao Oscar-díjas alkotásának valójában nincsen története, de nem is kell, hogy legyen, mert épp e történetnélküliség illusztrálja a legjobban a lakókocsikban élő modern nomádok életét. Gyönyörű tájak, Frances McDormand visszafogott, elegáns játéka, a filmben bemutatott valódi nomádok élettapasztalata, személyes tragédiáik. Egy szegénységből és kilátástalanságból fakadt életmódot ismerhetünk meg a maga egyszerre gyötrelmes és mégis szép valójában.
David Lynch megtörtént eseményeken alapuló filmjében a 73 éves Alvin Straight megtudja, hogy 350 mérföldre odébb élő bátyja szívszélhűdést kapott. A régivágású, makacs cowboy elhatározza, hogy meglátogatja, viszont nincs jogosítványa, buszra nem akar ülni – marad hát kiszolgált fűnyíró traktora. A két órás játékidőben e bölcs öregembert követjük nyomon, aki Amerika csodás tájain zötyög, különféle emberekkel találkozik, és szól Angelo Badalamenti varázslatos zenéje.
Lucky kilencvenegy éves, ateista öregember, aki egy világvégi sivatagi városkában él hozzá hasonlóan furcsa figurák társaságában, és szenvedélyesen ragaszkodik függetlenségéhez. Ám egy nap úgy érzi, feneketlen mélység szélén áll, így akár akarja, akár nem, elindul az önvizsgálat útján, ami, mint tudjuk, gyakran a megvilágosodás felé vezet. Henry Dean Stanton utolsó filmje csodaszép alkotás a megbékélésről.
Az ördögien agyafúrt időutazásos thrillerben a középkorú Héctor (Karra Elejalde) rémálmait látjuk megelevenedni. Miután a nyaralójához közeli erdőben megpillant egy meztelen nőt, Héctor nyomozni kezd, ám nemsokára egy fegyveres idegen támad rá, és menekülnie kell. Hamarosan kiderül, hogy nincs menekvés, mert a nyomok Héctor saját közelmúltjába vezetnek. E spanyol film kiváló bizonyság arra, hogy egy csavaros sci-fi thrillerhez nem kell más, csak egy jó forgatókönyv és néhány jó színész, és akár a hátsó kertben is le lehet forgatni.
Kevin Smith legelső, kultikus filmje rendkívül alacsony költségvetésből készült, aminek egy részét az író-rendező Néma Bob úgy teremtette elő, hogy eladta a képregénygyűjteményét. Nappal abban a boltban dolgozott, ahol a film játszódik, éjjel forgattak. És mi kellett hozzá? Néhány haver, egy remek forgatókönyv, aminek még csak története sincs, hiszen végig a bolt előtt, a boltban és a bolt mellett dumálnak benne, és lám, megszületett egy klasszikus.