Passzív-agresszióval reagál a szexista botrányára a Nissan

  • PORT

Ganxsta Zolee és Stohl András is visszatértek.

Február közepén nagyot szólt a Nissan legutóbbi, magyar piacra készített reklámkampánya, de lehet, hogy nem pont úgy, ahogy a megrendelő elképzelte. A reklámokban Ganxsta Zolee és Stohl András szerepe szerint a nőket butának festi le, akik nem tudnak vezetni, ráadásul mindezt rengeteg erotikus áthallás fűszerezi.

Az ízléstelen és szexista hirdetések olyan széleskörű felháborodást váltottak ki, hogy a Nissan hazai forgalmazója kénytelen volt a weblapjáról és Facebook-oldaláról is eltávolítani a reklámot – igaz, a tévéből már nem tudták visszavonni.

A Nissan azonban a jelek szerint nem akart lemondani a két leszerződtetett híresség szolgálatairól, ezért újabb reklámok készültek Ganxsta Zolee és Stohl András narrációjával. Ebben úgy utalnak a botrányra, hogy közben nem utalnak rá közvetlenül: a színész és a rapper fahangon olvassák fel a szövegeiket, amelyek egyszerű, „objektív” termékleírások.

A kissé passzív-agresszívre sikeredett, szarkasztikus tónusú reklámkampány sugallata elég egyértelmű:

„Olyan reklámot akartok, ami senki érzékenységét nem sérti? Akkor tessék, ebbe kössetek bele, ha tudtok!”