Ez a 3 marketing trend meghatározó lesz 2025-ben

  • PORT

A Marketing Döntéshozók Klubja ismét összeállította a listát a a marketing és kommunikáció területén várt trendekkel kapcsolatban.

Most eláruljuk, mit várnak a szakértők a 2025-ös évtől.

Így kell helyt állni a globalizálódó világban

A marketing- és kommunikációs trendek a globális irányzatba simulnak bele, azonban helyi sajátosságok is jellemzik majd azokat - írja a MediaFuture

Az biztos, hogy a lokális piacon tovább fog nőni a külföldi szereplők száma, ezért nem lesz olyan egyszerű dolga senkinek a piacrész fenntartásával kapcsolatosan. A kulcs azonban az, hogy a bizalom megerősödjön a fogyasztókkal kialakított kapcsolatok terén.

A lap az összeállítás alapján kiemelte azt is, hogy a közelgő választások előszelét jelentik az olyan gazdaságélénkítő jelenségek, mint az emelkedő családtámogatások vagy a munkáshitel megjelenése: ezek növelik a keresletet, ám felelőssége van abban a kereskedelem és a befektetési szektor szereplőinek is, hogy mennyire hiteles kommunikációval és marketinggel igyekeznek befolyásolni a fogyasztókat abban, hol költsék el extra bevételeiket. 

A fogyasztók prioritása továbbra is az árérzékenység, valamint a promóciók szintén fontosak. A lojális fogyasztók toborzása azonban egyre nehezebb feladatnak bizonyul egyes cégeknél. Az ilyen akciók sok pénzbe kerülnek, így felelősen és fenntarthatóan kell gondolkodni a siker érdekében.

A mesterséges intelligencia nem megy sehova

Az Al-eszközök napról napra egyre elérhetőbbek mindenki számára, ezért tévedés azt gondolni, hogy mindez a jövő problémája, hiszen itt van velünk a jelenben. A tudatos használatot kell fókuszba helyezni.

Az Al bevethető valós idejű hangulatelemzésben, az ügyfelekkel való személyre szabott kommunikációban, 360 fokos touchpoint analízisekben és marketing analitikában is. Emellett azonban az adatvédelmi kérdéseket sem szabad figyelmen kívül hagyni,  melyeket a technológia implementálása felvethet.

Az Al használat költséghatékony lehet, és a B2B szektorig elér. Ez jelenleg most a kísérletezés időszaka, amiben fény derül arra, hogy ki hogyan és mire tudja használni a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket. 

Terjednek a videók a socialben

A márkák és a tartalomgyártók minden korábbinál erőteljesebben összefonódnak, hiszen a videós tartalmak egyre fontosabbá válnak. Ez rossz hír lehet a tévéreklámok és az online portálok számára, mert most szinte minden figyelem a közösségi médián van.

Ez azzal is jár, hogy felértékelődik a helyi influenszerek és a behind the scenes tartalmak fontossága. A márkaépítés terén pedig most már az amúgy is kevés 40 másodperc helyett 15 másodpercben kell csodát tenni, hiszen a TikTok stílusú rövid felvételek elképesztő népszerűségnek örvendenek.

(via MediaFuture)